Hej och godmorgon i tråden!
Läser vad ni skriver om olika dieter och ni vet ju vad jag tycker om LCHF ... BS: kanske ska du ändå överväga LCHF, jag ha rinte förstått att det var så illa med din rygg som du beskrev här ovan! STACKARS dig! Det som är bra med LCHF är ju bl a att man får kroppen att bränna det ätna och det lagrade fettet istället för kolhydrater man stoppar i sig. Att röra på sig verkar nte vara nödvändigt. Perfekt då om du inte kan. Jag rörde inte på mig mer än vanligt när jag gjorde min första LCHF vända för ett år sedan - och jag gick ju ner massor på en månad. Men man måste vara hård mot sig själv: inte äta saker som innehåller mer än 5% kolhydrater - frukt går bort, t ex - men många grönsaker kan man mumsa friskt på, likaså mejeriprodukter, ägg, fisk - OST! Rödvin är tillåtet (i alla fall enligt den kolhydrattabell jag valde att tro på - och det funkade ju! Det finns t o m någon typ av "brödkaka" (med ägg och keso) man kan baka om man vill ha smörgåskänslan. Nåväl - hör av dig om du vill ha länkar och tips!
Och det är faktiskt märkligt - äter man inte kolhydrater så försvinner sötsuget. Faktiskt. Bara så där. Tänkte på Oupsies sötsug - det kan ju ha att göra med att du kanske är trött - då vill nog kroppen kompensera, och om du sedan äter sötsaker så vänjer sig kroppen och vill ha mer. För kroppen BEHÖVER ju inte sötsaker.
Hattis: mojängen du pratar om till kullerbyttetofsen heter "hårlasso" (fast jag har inte sett en sån grej förrän nu - har alltid bara fixat med fingrarna) - finns enligt bloggarna på Glitter för 30 kr.
Snorkis: Stor efterhandskram för din eländiga Alla Hjärtans-dag! Jag har börjat på en lååång redogörelse för mitt snitt som jag inboxar dig udner dagen.