• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Koko, jag är jätte hungrig när barnen äter vid 17 tiden med. Men jag är inte alltid hemma till 17 och när jag hämtar är inte maken hemma till 17 heller, han kommer ju inte förrän tidigast 18, eller 18.30. Så jag sitter alltid ner med barnen när de äter och tar en knäckemacka med dem, de får naturligtvis det till maten också. Så känns det som man äter tillsammans med dem och man stillar hungern Maken och jag äter sedan strax efter 19 och då gör jag alltid mat för 4, så barnen får väl lagd mat dagen efter. Blir det inget över till dem, eller att vi äter något annorlunda som inte är så barnvänligt så att säga, så får barnen typ köttbullar och mackaroner som går snabbt dagen efter
    För oss fungerar detta helt fantastiskt Jag och maken får dessutom en helt underbart skön och stillsam måltid tillsammans där vi kan diskutera hur respektives dag har varit, utan att torka och mata etc....
    Men som du säger så gör ju alla som passar dem bäst!

• FruCicci

ååå  vad fina nyheter so far! Säger läkaren att OP gick br, dxå tror jag det gick bra och att de små fixar det med Jag tänker vara positiv!

heja heja heja Mugglan!

• FruCicci

Tack för infon PB!

Vilken vecka är Mugglan i nu?

• FruCicci

Tänkte att kunde inte de ha väntat med OP till vecka 23 då ? Eller var det panik?
    För vissa barn klarar ju att man plockar ut dem då?
    men å andra sidan är det ju bättre för dem att ligga kvar och att allt går vägen nu....
    ja som ni ser har jag massa snurriga tankar!

• FruCicci

AM den lila som är här ovanför med ditt morsdags halsband!
    GRYMT!

• FruCicci

Jag har en i guld/lila thaisiden om du vill låna, med slits, lite rakare modell dock. Och massa tillbehör i samma som sjal etc.
    jag sydde upp massa långklänningar i Dubai, för man gick på sådana fester hela tiden, nu hänger de bara i garderoben och är för fina till allt

• FruCicci

Hej hej Mugglan!!
    Å vad skönt att se dig här och att det har gått så bra som det har! Nu är det bara att blicka framåt och hoppas att allt annat ska gå som en dans med!

Vill skicka lite kramar via BT till min Frullan också.
    Vi har ju hörts via telefon, och jag som många andra förstår hur jobbigt du har det och dina känslor är helt naturliga. Just ask me... som jag kände när jag hade gjort abort och sen blev gravid med Louise... usch vilken jäkla ångest..... obeskrivlig.

HATTIS, är det sant! Tjohooo vad underbart! Grattis grattis lilla gumman! Det var ju verkligen dagens bästa - att du nu är gravid!
    En liten september bebis

Vickan, grattis til jubileum!

AM, underbart att få vara med i klänningsdjungeln!!! SÅÅÅÅ himla avundsjuk!
    Jag vill också gå på Gala och ha en frasig läcker klänning på mig och maken brevid i frack och lackskor och cigarrer i innerfickan
    Ska kolla om det inte är en viss bal nu i vår som vi kan anmäla oss till! Det var verkligen länge sedan jag ens var på frack bröllop. Jätte snygg klänning du länkade till. Jag tycker nog du ska satsa på just Lila. Modellen är ju kanon, och just att det är draperat runt midjan är ju perfekt för figuren, en sådan skulle jag vilja ha, helt i min smak! Fast jag passar inte i lila, jag skulle nog haft cerise

Jag pratade med Telis i telefon och vi tycker det ska vara en ny ost och vin kväll snart!
    NÄR när nääääääääääääär kan alla?

Min lilla Louise är lite snorig, så vi fick avboka middagen vi skulle på i kväll. Hon är hemma från dagis med maken och sen ska hon komma till mitt kontor i eftermiddag Det är rätt kul att ha med sig henne på jobbet, lagom stund, måste jag säga.
    Victor vill att det ska bli sommar, han säger det typ 4 gånger om dagen Måste försöka komma iväg till solen snart!

Jobba lite kanske....

• FruCicci

Lappis, det där huset har vi funderat på att åka och titta på , såg det redan förra veckan i tidningen!

• FruCicci

Lägenheterna vi tittar på ligger i samma prisklass, om inte högre (jäkla Östermalm, som alltid ska vara så dyrt....)
    Problemet är att vi måste fixa 2 bilar och att det är så långt ut från jobb etc. Men helt klart underbart hus!

• FruCicci

Jag tror faktiskt att det stiger max en mille Lappis. Det är ganska mycket underhåll, och sen andra kostnader på det som tillkommer pga husets storlek.
    Tänker på det huset jag tittade på i Bleking på 400 kvm, inte så dyrt att köpa, men med 6 meter i tak och uppvärmning..... en del i månaden....
    Jag älskar Vaxholm, men det ligger ju lite off igentligen... sen älskar jag stan med, så vi blir med största sannolikhet kvar i stada och köper en våning.
    Väntar förresten fortfarande på den lägenheten som var ute i höstas, att den ska läggas ut igen, men gubben verkar ha tarmvred fortfarande

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!