Hej alla!
Ja lycka till och grattis och allt till Piggelin med make (!) och familj idag!
Är som sagt lite seg - fick nog sova hela två timmar. Vi kom inte hem så sent men Hektor vaknade mycket tidigt ... Och inte var jag hetl nykter heller (och inte fotografen heller - kan man se på skärpan på FB-bilden )
Det var en mycket vuxen tillställning. Och stilfull! Medelåldern var väl en sisådär 60 år så man var ju rätt fräsch i sammahanget och dessutom verkade alla vara väldigt glada att just jag var där så jag misstänker att min gamle anfader var viktigare än jag hittills trott Det var lite lite som att vara prinsessa för en kväll
Fick en mkt trevlig bordskavaljer och hade i övrigt bra människor runtomkring, väldigt god mat var det också. Hade tänkt redovisa hela menyn i detalj men givet vis råkade vi supa bort papprena vi fick (med meny, gästlista osv). I korthet och ungefärligt var det
Champagnemingel
Soaré (med skönsång av bl a Jester Taube och ngn hovsångerska. Duktiga.
sedan middag:
potatisfrittata med löjrom, gräddfil, rödlök
Jordärtkockssoppa med knapriga olivoljebrödsticks
Rådjursfile med ngn potatiskaka med pancetta, smördegsinrullade svampmojäng, god sås
Vit chokladcheesecake, med tropisk sorbet samt rödbetor(!) inkokta i sockerlag.
Ohämmade mängder vin till detta - servitörerna kunde verkligen fylla på! Min anfader var mycket förtjust i god mat och gott vin så han var säkert nöjd i sn himmel
Sedan var det givervis kaffe, avec och småkakor (som sagt hög medelålder ... )
Jag tror vi var först med att gå - men så skulle maken få sova lite eftersom han bilar norrut med Storsonen och Livia i dag.
Jag var mkt nöjd med min outfit - utan att skryta så hörde jag nog till dem som tagit uppgiften på störst allvar Fast nu har jag fått blodad tand! Det var rätt härligt att glida ut i natten med maken i frack och själv iförd päls, frasiga kjolar, gnistrande glitter och uppsatt hår (frisyren blev MYCKET bra!). Någon som vill ordn frackpartaj???
Ikväll blir det en tidig date med kudden ... Znark
Kram till alla - hoppas ni har en trevlig helg!