• Tinga

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snaily - har jag fattat rätt om jag tror att du mår lite bättre nu? Hoppas verkligen det. Kram!

• Tinga

Angående det här med att det gick så bra i början av trådens historia så hänger det ju delvis ihop med att det då var relativt få graviditeter och barn det handlade om. Ju fler graviditeter och barn, desto fler problem; det är ju den rent statistiska följden, även om det förstås är tråkigt. Sen minns jag att Moppy som hängde här i början hade flera tidiga MF (åtminstone ett par), så det fanns väl en del sådant elände också redan då.

Muggles - jag tänker på er.

Hattis - du låter också lite deppig. Hoppas att du kommer fram till något bra under dina funderingar. Är du en "promenadtänkare"? Själv är jag en "joggingtänkare"; löser många problem under mina rundor i löparspåret. Kram!

• Tinga

Porchez - det låter ju som att du hittat en trevlig "vän".

• Tinga

Snorkis - tusen tack för att du delade med dig av din förlossningsberättelse. Vilken hemsk känsla det måste ha varit att gå igenom all den smärtan, och så inte få en belöning i slutet i form av en bebis på bröstet. Jag lider så mycket med dig, och hoppas verkligen att alla högre makter är välvilligt inställda den här gången, så att allting går bra. Många kramar! Själv tror jag inte att jag skrev någon ordentlig förlossningsberättelse i tråden (eller någon annanstans för den delen), för att jag tyckte att det var det värsta jag varit med om i mitt liv. Inte förlossning i sig, men väl för att det då blev definitivt att vi fick prematura barn. Fortfarande är det väldigt jobbigt för mig att tänka tillbaka på den dagen, för det kommer många obehagskänslor krypande. Sorg, ilska, bevikelse - allt möjligt.

• Tinga

Parnassia – surt med IKEA-missen, men de brukar vara bra att ha att göra med när man ska reda upp något.

Lider med er med Lillas sömn. Har ni någon särskild strategi just nu, för att komma ur det, eller är det ”pallar ingenting just nu” som gäller? Kram!

Oupsie – det går bara fint med renoveringen, tack. Det enda som fattas nu är fondväggsmålningen med vattentema, som min syster med sambo ska göra nästa helg. När det är klart blir det bilder till galleriet, och även på Piffs rum med skogstema som blev färdigt tidigare i höstas.  Både Piff & Puff verkar väldigt stolta och glada för sina rum, så det är kul.

Jag visste inte om jag skulle våga lägga till en -gubbe efter att jag skrivit in action, så jag satte det inom citationstecken istället.

Det låter ju inget vidare att du råkat ut för ännu någonting som gör ont, men om det betyder att bebisen fixerar sig finns det kanske snart hopp om en förlossning? Kram!

Vickan – tjusigt vardagsrum! :- ) Jag gillade särskilt matrumsmöblemanget – funderar på något liknande till vårt kök när Piff & Puff vuxit ifrån ”banka-i-bordet-med-besticken”-åldern. Just nu är jag väldigt tacksam för att vårt superellipsbord står i matrummet och inte i köket, som det gjorde när vi bodde i lägenheten. Det hade nog blivit stora avdrag på Piff & Puffs framtida månadspeng isåfall.

Hattis – vi får väl hoppas att det är sista gången du skriver så här, och att du faktiskt är gravid nu.

Muggles – nu är det ju söndag kväll, så morgondagen närmar sig, även om jag antar att det här har varit den längsta helgen i ditt liv. Mina tankar är hos er. Kram!

Fossing – hej!

Vänner – gulligt av dig att fråga om Piff & Puff. Fast jag skäms lite också, för jag antar att det betyder att jag mest skriver om mateländet och inte så mycket positiva saker. Separat inlägg om Piff & Puff kommer.

Klockarbol – det är ju en stor sak som hänt, så inte konstigt att du börjar ifrågasätta en stor del av ditt liv och de val du gjort. Det måste få ta tid, tror jag, även om det är jobbigt. När har du nästa psykopattid? Kram!

PB – åh vad härligt att höra att ni hade en bra helg, trots din förkylning. Oftast orkar man ju några dagar med intensitet, trots förkylning, även om kraschen förvissor ofta blir desto hårdare sen. Hoppas sängläge kan kurera det värst hyfsat fort.

Liten – lycka till på jobbet imorgon! Det går säkert fint när du väl är igång och ni har kommit in i era nya rutiner. Kram!

• Tinga

Telis - då säger jag lycka till till dig också inför morgondagen. Hoppas att allt går bra, på allt sätt. Kram!

Muggles - vilka små fina bebisar! Måtte nu allt gå vägen imorgon... *biter på naglarna*

• Tinga

Här är ett långt och skönt "jullov" nu till ända. Idag har maken dragit iväg på tjänsteresa och kommer hem igen sent på tisdag kväll. Det gick finfint att vara själv med barnen idag, både på dagen och vid läggning, så jag hoppas att det fortsätter så. Annars är särskilt Piff en riktig pappagris just nu, men jag hoppas att det går bättre med mig när maken inte är här. Det verkade så ikväll åtminstone.

Jag känner lite jobbångest jag också, även om jag ser fram emot att komma in i vanliga gängor igen. Vi har verkligen haft en mysig ledighet, med mycket bra tid tillsammans med barnen. Eftersom de ätit OK har det inte varit några "negativa energier" i omlopp, och det känns jätteskönt. En del saker har vi gjort helt på deras villkor, som äventyrsbad och ankmatning, och lite har varit på mina och makens villkor, med shopping och renovering. Boomerang började sin "ordentliga" rea i torsdags, så då var det dags att spendera femsiffriga belopp igen. Nu är iallafall garderoben uppdaterad inför jobbstarten.

• Tinga

Äsch, nu blev det fel förkostning; menar BS förstås!

• Tinga

Och så skulle det ju vara förkortning - jag kan visst inte tänka klart längre. Tror att jag måste sockerchocka mig med en bit av Nennes kokosbrownies som jag och barnen bakade tidigare ikväll.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!