PB – åh vilken go’ handläggare du verkar ha fått på AF! Och är det någon som verkligen förtjänar en sådan nu är det du. Och vilken söt kommentar från din sons kompis. Så härligt när de fortfarande är så oförstörda att de faktiskt delar med sig av sådant.
Kängu – det låter ju hoppfullt att det iallafall finns en del jobb att söka. Inboxa gärna om det du varit på intervju för; jag har ju insett att arbetsmarknaden för en ”sådan som du” är betydligt bredare än jag trodde förut, så jag vill gärna höra vilka mer konstiga saker man kan hitta på. Apropå det här med långa pendlingsavstånd till jobbet; är det mest sannolika att du och maken måste pendla åt samma håll, om du får något av de andra jobben som finns ute? Har ni några flyttplaner isåfall?
Oupsie – vad bra att ni gjorde UL:et som en positiv grej med graviditeten. Jag tror också att det kan vara lättare att knyta an till bebisen ”i förtid” om man har en ”riktig” bild på den. Kram på dig! Hur blir det förresten; följer du med på tråddaten i Värnamo på lördag?
EA – så tidiga missfall som ditt kan man inte ”arbeta” sig till, så skippa den tanken genast. *hytter strängt med pekfingret* För övrigt har nog jag inte heller ett liv, för jag satt och sydde överkast till kl. 23 igår kväll.
Snorkis – åh, jösses vad jag skrattade åt ditt favorit-bajs-inlägg! Tårarna rinner fortfarande! Vad trevligt att få se din mans tatuering i galleriet – tycker att det är en jättefin ”gest” eller vad man ska säga, med en tatuering med S namn. Kram på dig!
AM – lycka till mot Yasuragi imorgon!
Här har vi haft en helg med hög pysselaktivitet, fast inte så mycket adventspyssel. Ljusstakar och stjärnor är förstås uppe, men julgodis och bak får anstå ett tag till. Däremot kom jag äntligen loss med att sy, så nu har vi både nya gardiner oc nytt överkast i sovrummet och de nya kuddarna ligger på plats. Väldigt tjusigt, om jag får säga det själv. Köpte nya kuddar från Mimou – kunde köpt hela lagret. Det blev bl a en Babylon (http://www.mimou.se/home_collection/babylon.php) i rost och en Flower (http://www.mimou.se/home_collection/babylon.php) i matchande färg. Överkast och gardiner går i samma gröna ton som finns i mönstret på Flower. Ursäkta min långa inredningsharang, ni som inte är intresserade (vilket kanske är allihop ).
Piffs rum är också färdigt nu, sånär som på klädhängaren Tree som Svenssons hade några veckors leveranstid på. Maken har tagit jättefina foton på olika djur under våra safariresor och nu kom de väl till pass som förstoringar på väggen i Piffs rum. Kul att kunna använda egna bilder där, och inte köpa andras.
Tvättmaskinshaveri har vi också hunnit med, men en ny är iallafall beställd. Mina föräldrar ska ta hand om Piff & Puff en stund imorgon, och sen är de snälla och tar med sig lite tvätt härifrån, för det börja sina i underklädeslådan nu. Tvättmaskin är ju helt hopplöst att vara utan; mycket värre än diskmaskin, även om det inte är kul det heller. Men det är betydligt lättare att handdiska än att handtvätta.
Telis - hur är det förresten med din endo nu? Tänkte på det häromdagen; har det blivit bättre? Det är väl inte ovanligt att man får mindre ont av det åtminstone, efter en graviditet?