• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Mugglan, vi har babyproffsens tvillingvagn och den är inte alls svår att fälla ihop! Jag tycker den är helt jäkla fantastisk och den har dessutom mycket bättre läge vid fötterna när barnen blir större, då slipper de sitta med böjda knän. Vi är suuuuuuuuuuper nöjda med den!
    AM har förövrigt också den och den är lättkörd!

• FruCicci

Du har rätt Koko, jag hade liggdelen på min tvillingvagn till Louise var 9 månader! Frullan bytte när Roffe var 4 månader! Så liggdelen är minimal på UJ.
    Vi har vänner som har BT och tvillingar som är super nöjda nu, eftersom de bytte från en UJ
    Dessutom har BT delad sufflett, UJ på de äldre modellerna har en över hela, vilket störde Frullis lite....
    Korgen under BT vangen är fantastisk, jag vet som storhandlar med min tvillingvagn. Så är det att bo i city, Louise hängde i babybjörn på magen (victor på dagis) sen hela tvillingvagnen fullpackad med påsar!

• FruCicci

VARFÖR kommer det mer förbannad snö?
    Arg!
    Är så trött på snöööööööööööö.....

• FruCicci

Tinga, nähe, vad ska man jämföra med då?
    Vid 9 månader är man ganska stor och vid 4-5 månader ganska liten.
    En enkel liggdel kan man dessutom lättare sälja eller?

Men du är ju expert på området, bevisligen, så ja säger ingenting, jag kan bara säga att den vagnen har varit mycket bra för oss.

• FruCicci
    Tinga skrev 2011-01-25 12:24:15 följande:
    Jag menar att Roffe kanske vägde vid 4 månaders ålder vad Louise vägde vid 9, och att det kanske var därför FruLlan fick byta tidigare. Det är ju vid en viss vikt man behöver byta; inte vid en viss ålder (om det inte var som på 70-talet när liggkorgarna var gigantiska och man bytte för att barnet blivit så pass gammalt att det inte längre ville ligga ner i vagnen). Därför tyckte jag att jämförelsen haltade lite. Hade FruLlan haft din vagn hade hon kanske behövt byta till sittdel tidigare än du gjorde för att Roffe var större.

Jag säger absolut inte att jag är någon expert, men utfallet av hur en vagn fungerar och hur man använder den skiljer sig lite åt om man har den som tvillingvagn eller syskonvagn, iallafall under den tiden man använder liggdel.
    Roffe var mindre än Louise!
    UJ har en skitkass liggdel, så är det. BT har mycket längre!
    Vikten har ju inget med ungarna att göra, det är snarare längden.
  • FruCicci

Tinga, man kanske ska ha lite mer på fötterna ibland

Tror nog att alla hittar det som de söker i slutändan och det är ju bra att man kan få lite input av alla som nyligen har haft tvillingvagn eller enkelvagn.
    Vi fick höra av babyprofsen att de har kopierat UJ vagnen och försökt göra BT vagnen bättre än den bara, vilket jag tycker de har lyckats med.
    Tror dock att på östermalm där jag bor, så är UJ mycket trendigare, liksom Bugaboon
    (som jag tycker är.... nja inget för mig iaf)

• FruCicci

Ore, jag har faktiskt samma uppfattning. Herregud vad irriterande - söndagen med!

Vi har aldrig några problem!
    Tror det flesta i vår BRF har maskin inne i resp lägenhet/Våning, det är ju bra för oss, för det är alltid ledigt. Vi bor dessutom på nedrebotten och det är bara att ta trappan ner, så jag brukar tänka att det är lika jobbigt som att gå ner på undervåningen från övervåningen i en villa

• FruCicci

AM, jag tippar brunt läder

TjinG!

Hörde jag fredags skål!

Nenne! Kickn och Moa är födda samma år 18 aug för Kicken och 26e för Moa Jag har ganska bra koll eller?

Jag sitter med mensvärk from hell och tarmvred på det, i går svimmade jag på Anglais handikapp toalett efter en jobb intervju.... skit kul - not! Känner mig ganska slö idag

Nu ska jag köra på in i det sista (vilket är 15.30) o sen ta helg!
    Det ska bli så otroligt skönt!

Heja heja till Oupsie, det smäller i morgon va?
    Heja heja till Smint också och Lycka till önskar jag er båda!

GRATTIS SWEET!

• FruCicci

Hallå i tråden....

Hur är det?

Oupsie, det kanske är över nu?
    En av mina bästa kompisar fick en dotter i raktetfart i natt, en liten Olivia. man blir alldeles lycklig när ens vänner och även bt vänner nedkommer, så jag väntar med spänning på rapport från Oupsie familjen

Jag mår bra, men har haft problem med magen en längre tid, klagat sådär som andra gör när det gäller ont i huvudet. Måste dessvärre kolla upp det nu. Sådana akutmagsmärtor som jag hade i torsdags och som höll i sig i flera timmar kan inte vara bra. Jag har ju haft blödande magsår tidigare och det märkte jag inte ens av förrän jag började spy blod, så ska absolut ta det på allvar.
    Jag mår kanon annars, så jag ska inte klaga. Har ju sluppit allt som ni andra har åkt på verkar det som och har dessutom friska glada barn!

Kräksjukan har jag haft (om det var den) i julas, då kom det minsann från båda hållen!

paraplyvagn, vi har Carena märket, ganska ok med bra liggläge, Victor sov i den senast i går. Kostade typ 500 kr på babyland. Annars tror jag den bästa är den AM har.

Seg måndag har vi här, känner mig såååå suttråkad., borde göra så mycket med kan inte ta mig för något. Har haft ganska många liknande dagar nu (fy på mig).
    Googlar mest på flygresor och hotell nu....

Snartis, hoppas det gick bra på KUB, kom in och rapportera när du är tillbaka!
    Hoppas buskicken blir frisk nu när han har fått massa medicin....

kram till Frullan! Jobbigt jobbigt, man vet inte vad man ska säga, men du vet ju att du kan ösa ur dig hoppas jag... jag vill veta iaf!

kramisar till alla som behöver det också.....

Snorkis, hur mår du? Vilken vecka är du i nu?
    Ska ni ta reda på könet denna gången?

• FruCicci
    MrOoopsie skrev 2011-01-31 14:26:58 följande:
    Hej Oupsies make här, jag skriver lite åt henne. Hon har fått värkstimulerande medel. Än så länge är värkarna oregelbundna, men de gör mer ont nu än tidigare. Allt ser bra ut, hon försöker vila.
    Nämen vad spääääääännande!
    Hälsa henna att vi tänker på henne och är med henne!
    PHUUU andas in och ut själv
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!