• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snokis!
    Det är ju helt OTROLIGT - hela natten!
    Det händer nästan aldrig oss fortfarande och de är 2 och 4 år nu!
    De vaknar minst en gång per natt.
    GRATTIS till det!
    Grattis till smink och krämer med Grannarna kanske tycker det är en riktig pingla som klipper häcken!

• FruCicci

September, hur går det för dig!
    Du kanske fick en bebis i natt eller? In och rapportera
    Lycka till!

• FruCicci

Liten,
    Härligt med päron och druvor (!).... förstår att ni är exalterade Mums!

Det var dyrt att beskära de 4 träden... Men som sagt, de är ju viktigt att ringa runt för bästa pris.
    Jag har spräckt min Iphone4 på båda sidor nu och måste laga, ringt ett flertal leverantörer, där en skulle ha 3 000 kr för bara framsidan... till slut hittade jag en butik på Odengatan som lagar fram OCH bak för 1 500 kronor, trägen vinner

Mr Y verkar flytta, men han kommer nog att "byta" lägenheten till något annat, som jag förstår det på AM (hon kan dock gå emot det).
    Oavsett tycker jag det känns bra att äga sitt boende, även om jag gladeligen hade givit Am o make pengarna varje månad. Fast med tanke på hur stor den våningen är, så tror jag att det nästan är bättre att köpa, hyran ligger nog på minst 20 000 kr i månaden gissar jag.
    Min värninna har en HR ganska nära AM, hon betalar 18 000 i månaden för den och den är mindre än den Mr Y har Nåväl, detta är bara spekualtioner. Man ska akta sig för att prata för mycket.

• FruCicci

TACK Nenne
    Jag ska seriöst fundera på det!
    (trodde du kanske inte)
    Jag är sååååå sugen på att byta karriär, men sen pga lönen inom sjukvården så fegar jag....

• FruCicci

AM, jag röstar på 1 eller 2 (spontant var första tanken 2)

• FruCicci

Fast 1 är snyggare till spegeln!!!!!!!!
     (tyckte dock den kunde varit lite "hängigare" typ längre)
    Så jag ändrar mig 1an är fin och sen nummer 2 efter det

• FruCicci

3an blir grymme snyggt AM
    De var fina allihopa, på sitt sätt, nu när jag tittat igen så röstar jag på 3an med, eller 2an

• FruCicci

Snartis, guld och vinrött är fint! Eller beige färg...
    Olika nyanser av rött kanske....
    Tror att AM är experten!
    Hon gav mig en idé förra helgen som jag absolut inte kan släppa (till min makes förtret).

Ni bratade vinteroveraller halva dagen igår. Jag blev helt stressad, jag är då inte i närheten av att köpa det nu. Why? Tar de slut eller vad är det frågan om?
    Vi köpte till Victor på Stadium förra året, hoppas den funkar ett tag i år med, den var fantastisk och snygg med.
    Lussebullen ska jag försöka hitta ngt på, förhoppningsvis blir det Lindex, gillade deras förra året, då hon hade dem.

September, lider med dig, jag var så klar med min graviditet i vecka 37 med L att jag gick o lipade på mamamia och bad om remiss att bli i gång satt! Dagen efter kom hon, så det var ju tur....
    Jätte jobbigt med denna väntan.

åksjuka barn har vi med - men vi har inte gjort så mycket åt det mer än att vi alltid har plastpåse i bilen. Victor har spytt oftare än Louise, men det är inte så farligt, det händer ju inte alltid och blir bättre ju äldre de blir.

Kul att Gemma tittat in, kommer ihåg dig från den gamla tiden
    Läser andra trådar gör jag inte särskilt ofta, o kommenterar och slösar energi gör jag inte heller med andra ord så ofta Håller mig hit så ofta jag kan o hinner.

Hoppas att det löser sig Oms, lät lite konstigt med din chef och hur hon tänker!

HATTIS, ligger du o snusar på din bebis nu?

Vad mer.... har inte hunnit läsa allt...
    Nä jag vinkar glatt till alla!
    Åt lunch med finaste Frullan idag - hon är lika go o gla som alltid

• FruCicci

Väldigt orättvist Lappis!
    Kram
    (jag tror i och för sig att lyckan kommer till er snart på ett eller annat sätt, du blir säkert gravid huxflux du med till slut...)

• FruCicci

Förlåt Lappis att jag hoppas för din skull!
    I min värld så är inget kört... hoppet är det sista som överger människan.

Men jag ska inte skriva så mer för det verkar sannerligen störa dig.
    Förlåt kaninen!

Nu till dagis.
    Tack Am för länken till Knattetimmen, ska kolla det väl hemma.
    POK

• FruCicci

STORT VARMT GRATTIS SEPTEMBER!!!!

Underbara nyheter!
    En liten flicka till! Så underbart med storasyster på BB som hälsade sin lillasyster så välkommen!

Jag blir minsann alldeles avundsjuk! Jag vill också ha en bebis
    Tack o lov har jag inte stängt fabriken ännu och hoppas fortfarande på en 3a

• FruCicci

God förmiddag!

Helt sut är jag Har varit i Malmö och jobbat i 2 dagar, åkte i tisdags. Victor hade dessvärre ont i öronen då på morgonen, så i all stress med allt så var jag tvungen att kolla honom hos doktorn på morgoen innan jag hoppade på planet, och mycket riktigt, han hade öroninflammation. Så nu är det 2 tabletter 3 ggr om dagen...... men han verkar inte ha så ont längre.

Skummade ett par sidor och hann uppfatta att Oms hittat en smygläsare någonstan, det var ju coolt
    Vinkar!

Skor, Louise ärver vissa av Victors skor, men hon är ju tjej och har smalare fötter och även något mindre, så oftast får hon nya.
    Däremot så får hon ärva kläder i mängder, jag köpte mycket blått/rött/vitt till Victor med flit och det är fint på tjejer med.
    Victor fick sina 2 första tröjor med STORA tryck i helgen som var, de var hemskt fula En ill-blå med flygplan, brandbilar och grejs på och en konstig grönrandig med cars på, han valde själv och var överlycklig. Dagis tröjor kallar jag det Men det är ju klart att de ska få ha något som de själva tycker är fint med

Bra idé Kängu med språket. Vi gör så med. Louise pratar väldigt bra för att vara 2 år och 3 månader. Hon sätter i hop fulla meningar nu, men vissa ord är fortfarande påhittade, men vi har j lärt oss och förstår vad hon säger iaf. Hon är mycket tidigare än vad Victor var.

Grattis till Hattis och September igen! Fantastiskt roligt och skönt att det verkar gått så bra för er båda (även om lite sprucket Hattis) men barnen verkar ju kommit fort och smidigt iaf!

Har inte riktigt hängt med denna veckan. Fullrulle på jobbet. Idag har vi stor fest på kontoret med 800 gäster i branschen, och avslutning på Sturecompagniet. GÄSP. Jag som kom hem ganska sent i går, hur ska man orka ?

Koko, önskar dig alla styrka nu när ni ska ta farväl. Läste om henne i tidningen faktiskt! Förstod att det var hon.

AM, vad roligt och skönt att det blev en sådan vändning vid lämning idag! Grattis. Lättnad! För alla parter

Nu måste jag göra ett ryck på jobbet, valde att ta det lite lugn i morse, så jag ramlade inte in förrän efter 10 idag, då kanske man inte ska sitta på BT för länge

KRAM till er alla!

• FruCicci
    fru AM skrev 2011-09-15 11:20:35 följande:
    Lite roligt: igår bytte jag profilbild på FB. Var trött på min gamla, väldigt "tjusiga" och la in en glatt suddig bild istället. Resultat: I morse var mobilen full av beundrande, nostalgiska och kärlekskranka meddelanden från Tyske Torsten. Han måste ha varit full som en kanon Men lite upplyftande för självförtroendet konstigt nog
    Jag noterade detta med, profilbilden då
    Jättefin. Tyckte inte den var suddig och sen log du så fint

Förstår att tysken blev lite stissig i brallan!
    Toppen att få lite självförtroende så där!
    I wish!
  • FruCicci

Hejsan!

Har varit ute och rest i nästan 2 veckor, först Malmö och sedan Göteborg. Suck, inte kul. När man var yngre var det det roligaste jag visste att åka iväg och käka finmiddagar på krogen, bo på hotell och har lite röj på företagets bekostnad. Nu vill man bara vara hemma hos sina små guldklimpar

Har bara läst 3 sidor bakåt.

Hur som så håller jag FULLSTÄNDIGT med AM i hennes inlägg om besök. Fasen vad klokt och bra skivet! Heja!
    Min mamma kom och hälsade på när min son var 4 dagar och dottern var 7, självklart för mig! Jag bad henne till och med komma för jag ville visa min lille bebbe! De var överlyckliga och det var något nytt för dem med.
    Men alla är olika och får göra som de vill, men tycker verkligen AM har en bra poäng som man ska tänka på!

Louise var bara 2 dagar när jag var ute och shoppade till henne på stan första gången Men jag är ju lite rastlös av mig Apropå att man även där är olika, har man behov av att ta det lugn, då gör man det, vill man flänga och har en massa energi som ska ut så gör man det Vet inte om det var Snaily o Hattis jag läste om som ville ta det lugnt, helt rätt om ni känner för det!
    Så är det väl i livet i allmänhet, att man ska lyssna på sin kropp och på vad man själv känner funkar för en bäst.

Ag stängt forum så kan jag lika gärna babbla i ett öppet! Spelar ingen roll för mig, jag har inga hemligheter. Och jag har inget som jag håller inom mig för att detta är ett öppet forum. Följer gärna med till det stängda dock Kan ju inte var utan er
    Tycker verkligen INTE att man ska få vara hemlig i det stängda, då är det ju ingen mening!

I helgen köpte jag en overall till båda barnen, jag som kände mig stressad av alla som gjorde det redan nu
    Men stadium hade den overallen vi hade förra året (fast årets kollektion) på halva priset - så jag högg direkt

Jag har fått en ny tjänst -  hepp! Så glad, ska bli försäljningschef och affärschef o får en grupp med 5 säljare från 1 oktober. Så gött! Äntligen kommer ens 7 år på universitet till sin rätt.
    Ska bli spännande. Det är ett 3 månaders kontrakt till att börja med
    Så nu har jag skrytit lite, men det är sällen jag har ngt roligt att komma med jobbledes, så nu får stå ut

Jag ska kolla på det där programmet i kväll BS, det ska bli såååå intressant!

• FruCicci

Jag fattar inte alls hur man kommer in i den där BT tråden som Oupsie länkade till....

• FruCicci

Okej, nu har jag nog fått till det iaf
    Oupsie, du får hålla koll på FruCicci nu

• FruCicci
    fru AM skrev 2011-09-27 13:43:28 följande:
    Snaily: öppna mobilen - plocka ur alla delar (batteri, sim-kort, minneskort) torka alla saker var och en för sig med frottéhandduk. sedan lägger du den öppna mobilen i en skål med OKOKT ris i flera timmar (över natten) - riset suger åt sig fukt.

Jag vet att någon rekommenderat 50gradig ugnsvärme men detta med riset känns mildare ... 
    jag skulle just säga ugnen, jag brukar lägga min i ugnen och det funkar
    men riset lät himla bra med, lite säkrare kanske
  • FruCicci

Jag hänger vidare här så ni vet

Vad bra skriviet Piggis

Kram BS!
    Jag vill med luncha snart, någon som kan på tisdag nästa vecka?

• FruCicci

Kan vi inte ta där vi var sist då?
    Eftersom jag är chef nu (fr o m 3 oktober) så känns det inte kanon att vara bort jättelänge på lunchen, så ju närmare destu bättre för mig

• FruCicci

BS, jag kan vara där vid 11.30, så jag är tillbaka på jobbet strax efter 13, blir det bra för samtliga. Man kan ju tugga sallad först och besälla lite senare så man behöver ju inte är prick 11.30 om det känns tidigt menar jag

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!