Har smygläst i eeeevigheter nu, men inte hunnit skriva. Hade galet mycket att göra på jobbet igår (men fördelen med att min vikarie ff inte har återgått till sin ordinarie tjänst utan jobbar med ett projekt, är att han kunde ta hälften av jobbet, för allt var tvunget att bli klart igår... ). Idag tar jag paus efter framgångsrik medling. Som bottnade i en rätt så hetlevrad persons oförmåga att uttrycka sig klart och tydligt. Gaaah, vad jobbigt det är när man behöver ställa sju motfrågor för att ens börja fatta vad den andre menar, och under den tiden så har den personen blivit vrålsur och lämnat samtalet två gånger... Så jag tycker jag förtjänar en låååång rast...
Nog om det.
Snorkis: Du är inte hemsk som inte just nu kan glädjas för deras skull. (Det innebär ju dessutom inte att du inte kommer vara glad på deras bröllop, för deras skull, det kan du ju mycket väl vara). Men just nu har du en enormt stor sorg att hantera, och då är det klart att deras levande barn och deras lycka utgör en kontrast som man blir avundsjuk på. Man är ju bara mänsklig!!! Och som de andra redan sagt, sorgen måste få ta sin tid, och måste få göra ont och uttryckas...
Angående diskussioner i två trådar, så tror jag inte någon har synpunkter på hur det hanterats hittills. Tycker att det har varit jättebra att PB skrivit här när det har varit uppdateringar med Elise, och att man då kunnat gå in och läsa i andra tråden. Och att kunna sammanföra folk med liknande erfarenheter från de olika trådarna, är ju jättebra. (Tänk, en kunskapsresurs till). Men jag, som försöker hålla mig någorlunda anonym, skulle själv tycka det var jobbigt om en diskussion om något som jag hade skrivits fördes i en annan tråd, utan min vetskap. Tror att det kan ha varit så Porchez tänkte också..?
Klockarbol: För att vara rosa (en färg jag inte gillar) så var det jättefint. Och jag är helt inne på att man ska ha luckor i en färg man själv gillar!!! Så kör på bara, det kommer bli jättebra!
koko: Skönt att två piller verkar ha effekt! Jobbigt med massa småblödningar hela tiden...
Årsbudget...? Imponerande, men jag och maken är rörande överens om att det inte är idé att göra budget om man inte kan hålla den... Och eftersom husbygget ff är i full gång och vi plockar litet av de pengar som kommer in (istället för att spara dem) och litet på byggkrediten, så lever vi på sätt och vis höööögt över våra tillgångar. Så det känns inte som läge att budgetera. Men vi har givetvis koll på byggkrediten
Billy-vitrinskåp låter bra! (Har tänkt mig sådana som bokhyllor i huset så småningom, med tanken att inte samla så mycket damm där...) Men då blir det nog inte glashyllor.
Annars skulle jag nog föredragit en skänk. Lättare att torka av luckor än att putsa glas. Och en sådan yta kan vara väldigt bra om man har många gäster, t.ex. för att duka upp mat. Eller kanske bara ställa kaffekoppar på i förväg, för att minska arbetet senare...
Mugglan: Har det löst sig på jackfronten? Annars kan du ju kolla i de vanliga internetbutikerna, efter mer "A-linjeformade" kappor/jackor... Har varit ganska populärt ett tag, vet att jag kollade på någon sådan, med knappar högt upp enbart, när jag var gravid. Men eftersom det inte hann bli riktig vinter under min graviditet kändes det onödigt. (Dock satt ju många av de andra jackorna inte bra ett tag efteråt heller, så med facit i hand hade jag nog gärna köpt en sådan jacka ändå...)