Välkomna till Tivoli Empatia!
Liten: ni har inte funderat på att byta till ett "vanlig" förskola istället för denna "fyrkantiga" dagmamma?
Liten: ni har inte funderat på att byta till ett "vanlig" förskola istället för denna "fyrkantiga" dagmamma?
Livia har gått på gymnastik och ska fortsätta till hösten. Eventuellt ska vi toppa med simskola om vi hittar någon i lämplig lokal och på vettig tid. Stackars Hektor får vänta med aktivitet tills vi listat ut vad han är för sporttyp.
Cicci: angående mina tvättbara loafers så har jag inte sett dem i butik på ett par år (köpte mina för kanske tre år sedan) men jag hittade liknande (dock ej mocka utan vanligt läder - men fortfarande tvättbart) på Rockports sajt: http://www.rockport.com/shore-bets-II-mocassin-womens/sbiimeshmoc,default,pd.html?dwvar_sbiimeshmoc_color=sbiimeshmoc_blackwinterwhite&start=7&cgid=womens-footwear-technology-washable&dyncatsale=null&dyncatnew=null
Dessutom är de på rea - 50 dolares - på sajten i alla fall
Livia fick lite smak för ridning i somras så för hennes del handlar det om att övertala pappa att hon ska få börja med den "livsfarliga sporten", sedan hoppas jag att hon kommer vilja fäktas och köra bågskytte (tillsammans med mig). Ska hon bli musketör så måste hon ju förkovra sig lite.
BS: har försökt klicka runt för att se om Rockport skeppar beställningar till Sverige men inte hittat något om det ... Den åtrådda skon KAN ju finnas hos några lokala återförsäljare såklart. Jag ska se om jag kommer ihåg att slänga ett getöga in på SeaLife när jag sticker ut på lunch snart!
Cicci: det finns även simlekis på Grevturegatan såg jag!
Bra för Victor att gå på Taekwondo - då kan han utan problem ge mumintrollen en match!
Jag kollar som sagt på SeaLife på lunchen om de har de där tvättbara loaferserna - eller så kanske de kan beställa!?
JAg är lite sugen på att köpa en sån här: http://www.stadium.se/sport/traning/traningsutrustning/108269/casall-rock-ring-1-2-kg Svägerskan hade en på landet och det såg himla kul ut. Dessutom är den ihopfällbar och tar ingen plats - frånsett under själva träningen alltså