Välkomna till Tivoli Empatia!
Jeeesus tjejer, vad ni skriver! Kämpat i åtskilliga dgr för att komma ikapp & bdet berömda anteckningsblocket har legat vid sidan av, eftersom det var en massa grejor jag ville komma ihåg...
Nu ligger jag efter igen med dagens inlägg, men ser till att posta detta så länge, så får jag kämpa på & skriva mer senare – lilleman är missnöjd till max & Amanda vill ha hjälp med att dega (& just nu är jag avis på er som har rätt till 30 h barnomsorg i veckan när ni är föräldralediga...)
PB – grattis till viktminskningen & gott med bra möte innan i veckan. Läste att du inte gillar Rut – lite kul, för samma dag fick jag mess från en kompis som fick just en Rut i förra veckan
På tal om namn, i lörfdags i GP läste jag en födelseannons ”Välkommen Magnus...” DET namnet kan det inte vara många barn idag som får??! I min klass på mellanstadiet hade vi desto fler, fyra som mest, vill jag minnas.
På tal om andranamn – mina tre bröder har ett gemensamt namn, varav en har det som tilltalsnamn. Har faktist inte tänkt på det som dålig fantasi, utan ett namn från farfars far.
Lappis – den Ragnar du jobbade med, hur gammal var han då? Var tillsammans med en Ragnar för 15 år sen, & han var från Sthlm
PB igen – minns att du skrev att du har grymt dålig syn – jag har fortfarande noga aldrig träffat ngn med sämre syn än jag, så jag är tveksam till att du slår mig... vill minnas att Tinga också har lika bra/dålig syn som typ en mullvad eller så... Lappis med, tror jag?
”Aphjärna” - kul namn! Ska svara dig om förslaget på blommor till bröllopet förresten. Lät verkligen kanon! Måste ta tag i blommorna snart nu känner jag – veckorna rusar iväg & snart är det ju dags!
Tinga förresten – vilka fina blommor till din mormor! ..och god mat ni gjorde i fredags! Gillar också den andra Fredagsgourmet bäst – fast nu var det längesen vi lagade ngt ur dem. Dock en sak som irriterade mig alldeles nyss var att nästan alla fiskrecept är antingen lax eller insjöfisk (gös, abborre osv) & just då var jag på jakt efter recept med havsfiskar. En tanke poppade upp - ”Så är det säkert bara för att boken är producerad i Sthlm & inte på västkusten”
Fru E – vilket jättefina bakverk! Du är verkligen superduktig!
Snaily – vad underbart det lät med din skidtur & egentiden häromdagen!
Smint, såg att du fått spelet Sybarit – jag gav mannen/oss det i julklapp för två år sen – klart kul spel, men nu var det längesen vi spelade det! Ska nog ta & damma av det!
Snorkis – på tal om ditt nick – häromveckan läste jag en saga för A som hette just ngt med Snorkfröken! Kom att tänka på dig & fnissade lite
Mugglan & Lappis & AM – fina klockor! Använde inte klocka på massor av år, men så vann jag en Lambretta ism ett jippo med en byrå för två åt sen & den använder jag sen dess. Gillar den skarpt!
Oupsie – skickar mängder med kramar – snaaaart är det över!! Hoppas verkligen att foglossningen iaf ska gå tillbaka lite efter förlossningen. Slippa helt direkt efteråt kanske man inte vågar hoppas på, eftersom du haft det så jobbigt, men LITE mindre borde väl kunna vara en önskan att uppfylla iaf?
Kängu – blääää för kräksjuka. Håller tummarna för att maken & du slipper undan. Om det finns kräksjuka som går här när det närmar sig bröllopet, så har vi bestämt oss för att hålla Amanda hemma för säkerhets skull (typ kolla av tv å veckor innan & hålla hemma vid behov). Det är väl typ det sista vi vill att ngn i familjen åker på då...