• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

OMS, vad härligt att höra så positivt med dottern och läxorna! Gött!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2011-09-22 21:56:09 följande:
    Vickan, det låter som du skulle behöva lite luuuugn-fast det är du ju kass påFlört, så du lär väl raca vidare och reda ut soppan vartefter, eller hur?
    Annars, några helt stilla dagar på en fjälltopp låter som medicin. Äpple

Hoppas alal knutar i nystanet reder ut sig bra!
    AAAAA! Där slog du huvudet på spiken!! det är DET jag behöver!!! Ååå.. jag har grubblat över vart jag skulle vilja fly, men fjälltopp var nog svaret... hm.. lite för långt bort.. men men.. tänkte testa pastoral idyll imorgon och hoppas att det hjälper...
  • viktualia

PB - tema mellanmål: drickyoghurt, morötter, bananer, bars (äter jag, men bara de från Naturdiet och helst hasselnöt eller mörk choklad), hårdmackor i förpackning = färdiga grejor!

Ego - jobbar hemma under strålande solsken nu igen! Syndade och tog bilen när jag skulle fixa pass och köpa mat =kortare lunchrast... dvs då hann jag hänga här lite grann.. hihihihi! Men klantVickan missade jästen till pizzan, få se om jag tar med mig Trollet på promenad sedan... borde ju rööööööra på mig....

• viktualia

Liten/Oupsie - OM det går att koppla ett galleri till forumlösningen så hade varit en lysande idé. Då kanske vi kunde ladda upp och ner bilder själva?!

• passionsblomman

Ore, tack så mycket för den länken! Där fick jag klart för mig att det ju är äggvitorna såklart som binder ihop det, så allt håller samman. Bra! Då bore man ju kunna hacka i vad man tycker om av frön och sådant. För ska man binda ihop det med BARA choklad, blir det ju väldigt mycket godis, även om jag tänker mig mörk och 70% choklad.

Vad gäller mina mornar framöver, så är det inte promenaden i sig jag gruvar mig för, utan att vakna. För jag har i hela mitt liv och alltid varit den som kliver upp så sent jag bara kan och där har vi en del av mina egna viktproblem, eftersom jag inte äter frukost ifall jag inte tvingar mig. Jag är T-R-Ö-T-T och helt inåtvänd på morgonen. Jag vill inte prata med NÅN och bara vara ifred. Jag kan inte minnas att jag någonsin vaknat och bara varit pigg. Jag skulle nog behöva en sådan där klocka som sprider dagsljus eller vad det är den gör. Och vet jag då, att jag kan stänga av klockeländet och somna om och sova 1,5 h till, så är risken överhängande att jag skjuter min promenad till Sen I Eftermiddag.
    Promenaderna är jag ju igång med, så det sulle ju kunna vara ett steg till i riktningen att få med dem i resten av livet, att orka ta dem på morgonen-eller åtminstone en av dem på morgonen. För jag lär ju ska ha ett jobb (hoppas jag innerligt) och då är det ju inte på dagen jag kommer att kunna gå längre sträckor.
    Kanske kan jag åtminstone varva mellan lång morgon och lång kvällspromenad.
    Man får ju se vad det kommer att bli framöver också. Tider och så.
    När jag jobbade i grossistbranschen, började vi ju kl 5, och då var jag hemma igen vid 14-15, och kunde sålunda promenera i dagsljus och på eftermiddagen stor del av året.
    Jobbar man butikstider, funkar det inte alls.

• Lapinette
    Tinga skrev 2011-09-22 21:35:56 följande:
    Apropå mat, så kan jag berätta att jag ikväll hade en upplevelse som nästan gav mig gåshud på armarna - vi satt tillsammans hela familjen och åt middag, och alla åt samma mat. Vi hade potatisbullar och lingon med stekt korv, och Piff åt en halv prinskorv och några bitar potatisbulle utan att kväljas eller sätta i halsen det minsta. Det känns helt fantastiskt, i vår värld, att verkligen kunna sitta tillsammans och äta en måltid.

UNDERBART!!!!

Och så är det fredag!!!!

Och så har vi avancerat i kön med två - 2- placeringar !

Och så skiner solen!!!

Och så har jag ätit goda raggisar till lunch (jag vet, det är inte fredagsmat men det skiter jag i)

Och så har jag varit ute på ett bra möte ....

... får jag gå hem nu?

• Lapinette

Och så hurra för omsan och omsans dotter!!!!

• Lapinette

Har säkert glömt något att hurra för ...

• nennesjuttioåtta

HURRA FÖR LAPPIS KÖAVANCEMANG!!!! Du får gärna hurra för mig. Baföatt liksom. Och raggisar, det är väl hur gott som helst och det ska man ju äta på fredagar. Om du menar raggmunkar och inte raggsockor då, det hade ju jag tyckt var lite för svårsmält.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!