• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Mopedvin, eh kan du alldeles säkert, Jag vet inte hur man gör men blev jag inbjuden på något vis? //fb-rookie

• Liten med Mindre

Nenne - tydligen hade han meddelat sin chef med kort varsel att han inte ville bli avfirad.

Trodde inte han var den sentimentala typen som jag är.  Nåja, massor med tårta fanns det. Jag som redan var grymt mätt efter lunch.

• nennesjuttioåtta

Maken får en kämpig höst, nu har Pricken börjat klättra på möblerna... 

MOAOAAAHAHAHA!! 

• nennesjuttioåtta

Liten – aha, mer tårta åt er då! 

• Lapinette

Och här blev det morotskaka som kollegan bakat ... mmm..

• Liten med Mindre

Nenne - hur gick det med alla jordnötsrecept? Eller gick suget över?

• passionsblomman

Liten, kopierat in i receptmappen. tack!

Bara man vet gradanalet för gräddningen och så, tror jag nog man kan tjoppa i lite vad man tycker. Läs vad sonen gillar. Russin och aprikoser kan jag ta om det är till mig själv tex, men nötter gillar han ju. Man borde kunna ta sådana där loppfrön och eller linfrön också tycker jag. 

Lopp-och linfrön har jag numera börjat ha i min redan fiberberikade havrerynsgröt. Säg såhär: det är inte en bra idé att äta den gröten, dricka kaffe och sedan gå ut i skogen innan man inväntat toabesök. För då blir svaret på frågan skiter björnen i skogen? -Ja, men det måste PB med. Cool

Apropå det, så är det hög tid att koppla hunden i linan, byta snören i MBT:na (snörena har gått av), och masa sig ut i skogen. Om några timmar ska vi åka uppåt landet, så jag lär ju se till att ha motionerat mig och hunden innan dess. Packa är kanske också bra? Särskilt champangen i det fina lilla glamourfodralet, som jag verkligen måste komma ihåg.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!