• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Kort om slutet forum men bara vara en avatar: För mig självklart ego välkommet, men är det ok med alla andra? Annars är det orättvist.

Koko, jag vet att du skrev avsändaradress, men jag bevarade den inte. Sa inne var jag på att vara anonym. Det var väl pre-FB tiden i livet förstas... Och tack åter för salvan, den var guld värd!

BS och PB, hänger så gärna här. Och kanske även i granntråden ocm jag mäktar med.

Oupsie, svarar senare på din befogade fråga...

Sa länge - två barn är mysigt, men oj vad känslor i stora och vilken simultankapaciter som krävs! BVC-tantens hembesök var dock  superbra, vettiga diskussioner med handfasta tips om stora.

Och Belly Bandit är en himla bra grej faktiskt. Dock inte efter en brakfredagsmiddag.

fb

• start september

Skumt med det lilla fb i hörnet... Ja ja.

Så skönt AM att det gatt bra!  Jag uppfattar att du tänkt igenom det ordentligt, men visst ska man vara beredd på reaktioner mentalt när det väl är gjort.

Jag har varit sövd fyra gånger och hoppats varje gång att det är den sista. Tre har ju varit efter MF dock.

• fru AM

Ang kriterier för det slutna forumet: Om vi ska ha ett slutet forum för att kunna vara riktigt öppna så vill i alla fall jag vet vilka som är med där - de som är i galleriet har man ju ett'ansikte' på s a s (eller faktiskt riktiga ansikten ). I annat fall ser jag faktiskt anledning till att delta i ett slutet och. 'indiskret' forum.

• Telemarkgrrl

Hej!

Kolla vilket gammalt konto jag hittade!

Jag känner att jag måste göra ett inlägg i den här stängt/öppet forum-disskussionen eftersom jag är en av dom som har förespråkat ett stängt forum länge.

En fördel med en stängd tråd är att dom som förut känt sig begränsade i det dom velat dela med sig skulle kunna känna sig friare. Dom som redan känner att dom berättar tillräckligt mycket behöver ju förstås inte ändra ett dugg utan kan fortsätta som förut. Jag känner ju att dom flesta av er här är mina vänner och vill gärna höra mer om jobb och familjeliv osv, dvs sånt som inte alla är bekväma med att skriva om på ett öppet forum.  

En annan fördel med ett stängt forum är att man kan ha underforum/undertrådar (om det är tekniskt möjligt förstås) med tex bilder, recept, barnens födelsedagar, BF-listan, inköpslistan till Ullared osv så slipper det efterfrågas med jämna mellanrum.

Jag har länge velat ha ett stängt forum men jag har insett nu under diskussionen här att det finns två undantag.

Dels förstår jag inte vitsen med ett stängt forum där vissa är anonyma, vad är då skillnaden mot dagens tråd? Vitsen med ett stängt forum, för min del, är att jag vet vem som läser. I ett stängt forum med anonyma deltagare skulle jag inte vilja skriva något annat än vad jag har gjort här i tråden.

Dels skulle jag inte heller vilja skriva i ett stängt forum om alla skriver både här och i den stängda tråden. Jag tror att det skulle bli alldeles för svårt att hålla isär vad som har skrivits var och till slut skulle någon kommentera det man skrivit i den stängda tråden här i den öppna.

Så om det är dom förutsättningarna som gäller så röstar jag för att behålla tråden här men annars tycker jag att det vore värt att prova ett stängt forum.

Nu blir det höstpromenad i det fina vädret, kramar!

• snaily

Hurra för det gamla grrl-kontot!

Telemarkgrrl skrev 2011-09-24 15:15:03 följande:
    En annan fördel med ett stängt forum är att man kan ha underforum/undertrådar (om det är tekniskt möjligt förstås) med tex bilder, recept, barnens födelsedagar, BF-listan, inköpslistan till Ullared osv så slipper det efterfrågas med jämna mellanrum.
    Å - men det där låter väl alldeles strålande fiffigt och bra!?

Däremot tänkte jag också på det du skriver om dubbla trådar - det kommer nog kännas väldigt splittrat och svårt att hinna läsa och skriva i båda utan att blanda ihop allt. (tex råka försäga sig i öppna tråden).

Jag är också för att prova men det har jag ju redan sagt.

Nu ska jag försöka få barnet att sova... hon råkade ta en oplanerad powernap i bilen (trots mina försök att hålla henne vaken, inte ofta det är åt det hållet med henne ) så hon blev lite för pigg...

Lidingö imorgon, hoppas på fint väder då också. Måste genast kolla vad meterologerna säger...

AM
    Hur känns det i lilla maggen idag?
  • snaily
    Oupsie skrev 2011-09-23 22:18:29 följande:
    Snaily, om inte annat så är det ju bra för plånboken . Men ibland vill man ju faktiskt hitta något, och då kan det ju vara lite trist. Jag är sådan i perioder, hittar ingenting, och andra gånger är jag riktigt shopoholic. Jag är nog en periodare dåObestämd?
    Periodare låter det som, ja. Men ja, det är ju jättetrist när man är ute efter nåt specifikt och inte hittar det. Det tycker jag händer mig rätt ofta, antagligen för att jag redan bestämt innan precis hur det där klädesplagget ska se ut och sen FINNS det inget sånt. Får börja designa och sy själv, eller inte, ha ha!
  • fru AM
    snaily skrev 2011-09-24 15:28:06 följande:
    AM
    Hur känns det i lilla maggen idag?
    Tack vad gulligt att du frågar - magmusklerna verkar ha knutit ihop sig i chock av att ha varit "uppblåsta" och jag har galet ont av några nerver i axlarna men annars är det ganska mycket fina fisken  

Lycka till på loppet imorgon! Hoppas på dagens Stockholmsväder - lagom svalt, lite härliga brisar och soligt!? Det är väl bra springväder, sa novisen?
  • snaily

AM
    Låter fint med fina fisken. Hoppas magmusklerna knyter upp sig igen!

Jo, dagens väder skulle sitta som en smäck!

• fru AM

ett snabbt nödrim utan takt och ton:
    "Heja Snigel om det kniper
    hoppas vi ändå att du in i målet kryper! Snaily-snaily-snaily!"

(tänk vad många smygläsare som kommerr stå uppradade för att se vem som kryyyper in i mål ... Tji fick dom - du kommer ju susa förbi - du såg ut att vara i fin form på tråddejten! )

• smint

hallo hallo

nu är vi hemma igen, så skönt på ett sätt men vi har haft så skönt. Bara badat,solat, och ätit gott.  Landade dock mitt i natten så är rätt mör idag

ger mig inte in på att läsa i kapp en vecka, eller ni kanske inte har babblat så mkt  Får se om jag orkar

Men ang stängt forum så är jag gärna med på det, och tycker ju inte att man skall vara anonym där då är det ju ingen poäng med det?

AM: Vad har du opererat?

Snaily: Lycka till imorgon. Kram

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!