• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

BS: kan du inte föreslå dagis att göra en utflykt och komma och plocka i trädgården? Sen kan de kanske koka äppelmos på förskolan - superpedagogiskt (om det är tillåtet numera med alla hygienföreskrifter)

• smint

godförmiddag, hamnade i soffan efter lämning, trodde inte H skulle sova så länge men han sover än.  Jag har precis beställt vinterjacka från Ellos på 50 % får se om den håller måttet, annars åker den tillbaka. Gillar rabatter

Liten: Bra jobbat med blixtlåset, jag hade gett upp Men skulle kanske gilla att sy om jag hade en symaskin. Lycka till i veckan, hade nog också brutit i hop nu och då om jag varit själv en vecka..

BS: ja dagis kanske kan göra en utflykt och plocka äpplen om det inte är för långt att gå?  och göra en paj eller så?  Vi gjorde äppelmos förra terminen på ngn avdelning. Tipsa om det, eller ta med till stallet när Iris rider?

Skall åka till närmsta blomsterhandel efter lunch och inhandla lite fina krukväxter, måste be om expertråd där, vill ju ha ngt som håller iaf till i vår

• fru AM

Smint: expertråd från the Plant Killer herself: köp små palmer (yucca t ex) - de verkar överleva den mest fasansfulla vanskötsel (om nu inte maken går och smygvattnar men det tror jag inte)

• Liten med Mindre

Smint - rörande växter så gillar jag Saint Paula, orkidéer och diverse paradisträd. De brukar klara sig ett tag.

• Liten med Mindre

Palmer - vi har förresten en bergspalm (tror jag), som klarat att stå i hallen i flera år utan ljus annat än från angränsande rum. Och med sporadisk vattning à la AM.

• Lapinette

AM - Vad härligt med Amsterdam. Tror jag la in en massa hotelltips à la Amsterdam för några veckor sedan .. har tyvärr inte sparat ned dem någonstans.

• Lapinette

Fast .. jag har inte testat dessa och det hotellt vi bodde på när vi var i Amsterdam var inget speciellt mer än att det låg bra till.

• Mopedvin

Mkt nöjd idag, gjort en matlista för 2 v utan större ngn större hårslitningsshow, det händer väldigt sällan! Men, behöver tips till lördag då jag och P tänkte laga lite god mat på kvällen till bara oss, tänkte på din torskrygg AM, men maken är inget linsfan, vad kan man ha till annars? Hade inte du gjort ngn god torskrygg Lappis?

• Mopedvin

Am- vad roligt med amsterdam! När åker ni?
    Liten - tufft att vara ensam, jag har varit ensam nu i två svängar mem haft bra hjälp av mamma o svårmor
    Bs - samma äppelproblem här, vi hann dock plocka en del o göra mos för en mån sedan, det som är kvar slänger vi helt sonika, de är inte så goda att äta som de är. Päronen däremot... Måste plockas av! Oh de är supergoda att äta som de är

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!