• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Oms: Härligt att medicinen verkar funka bra på stortjejen!!! Hoppas det håller i sig också... Blir lycklig när jag tänker på att det nu verkar gå så lätt, att hon klarar det som hon säkert har velat klara hela tiden men inte förstått varför det varit så mycket svårare för henne.

• nennesjuttioåtta

PB – nä inget farligt mer än att maken vid något tillfälle hemma med mina päron in the early days åt vaniljfudge som en dåre mest för att han var nervös och sen köpte min mamma det åt honom varje gång det åkte finlandsbåten. Vilket de kan göra 5-6 gånger per år. "De där som du tycker så mycket om"... 

• nennesjuttioåtta

Ore – vad skönt att du tog med dig kollegan, sånt där är skitjobbigt!!! Och än mer jobbigt att man inte VILL bryta ihop just där men det går inte att hindra. Hopas det leder åt rätt håll!!!

• Ore

Oms: Det var faktiskt vår facklige representant som undrade om jag ville ha någon med mig, först tänkte jag att det skulle gå bra ändå men när jag fick reda på att de skulle vara två, ville jag ha med mig min kollega. Tack och lov för det, säger jag... 

Det vi bestämt nu är ett möte nästa vecka, då även HR ska vara med. 

• nennesjuttioåtta

haHAAA Nu är Mopedvin i galleriet! Vilka fina bilder! Hmm, men inget bekant ansikte...

• Oms

Grattis PB till viktnedgång och LAppis till köframflyttning - nice!!!

här snörvlas dt för fullt, blir ingen övertidsinsats imorn inte, borde ( vaddå borde??) göra massor av saker här hemma men gör ingenting... orkar inte ens gå o kissa så ändrar ställnig hela tiden istället, haha

har dock mailat de 2 lärare (teknik/fysik samt bild) som inte fattat detta med att dela upp uppgifter till dottern och jag gick på riktigt ordenligt ( japp Liten, jag ska nog ha en högre temp helt enket ) Vi får se hur de reagerar men jag måste ju agera nu, jag kan inte vänta tills det är dags för alla dessa brandkårsutrcykningar.

SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL! *sträcker mig långsamt mot bordet och försöker ignorera den överfyllda blåsan då jag dricker en klunk vatten*

• Lapinette

nenne - nu blir jag faktiskt lite besviken trodde att det där med vaniljfudgen hade en något mer erotisk innebörd.

Ore - jobbigt med chefen och hans chef men bra att du tog med dig en kollega för att få jämnvikt på mötet. Kom ni fram till något vettigt? Ahhh.. såg nu att det blir fortsatt möte ... jobbigt!

• Oms
    Mopedvin - välkommen till galleriet! kul att se nya ansikten
  • viktualia

uuuu vad jag INTE ids jobba... ser mest frameot att hämta Trollet och dra på långprommis... strålande sol och relativt varmt! tur att telefonen ringer så att jag inte måste koncentrera mig på att skriva hela tiden.. ha ha ha

Ore - STÅ på dig!!! HEJA DIG!!!! Låter bra att HR ska vara med nästa vecka!! *kramar om länge*

Och Grattis till div framgångar Oms och Tinga och Lappis och Nenne! - rätt olika men inte mindre glädjande!

Välkommen till galleriet Mopedvin!!

• Lapinette

Härligt att se alla igen! (galleriet)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!