• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej i snöyran!

PB, lycka till hos kurantorn, skönt att du har en tid där idag när du är så "dålig" och deppig och hoppas att det där omproverna inte visar på något dåligt.

Snorkis! Jätte snygg väska. Den oranga var kanon snygg till sommaren! Verkligen, bra val! Sen gillade jag den svart/gråa också!
    Ag namnen så gillar jag med Nora och Liv, jätte fint, sen gillar jag vanliga namn som Anna, Emma och Sara
    Vet inte varför jag avskyr vissa bibliska namn men det är för jag inte är så gudfruktig kanske, men betydelsen är ju alltid trevlig, om det nu är något bra det betyder. men Elias o Jacob är gulligt.
    isak, ha ha ha, nä jag kan inte med det heller.... men jag tycker ändå det passar de barnen som jag känner som heter så, jag hade bara inte valt det själv.
    Sen ag min löneförhandling så har jag inte förhandlat på flera veckor, vi är alltså inte klara. Jag kommer inte skriva på om det inte står det jag har på pappret.

Resa med barn har jag ju alltid gjort, men som Am och fler säger så ska man kanske invänta och se vad man har fått för barn, hur allt funkar och så.
    Victor var på bröllop när han var 5 dagar, då åkte vi färjan över till Gotland o bodde första natten på sunkigt vandrarhem innan hotellet var inchekningsbart.
    Tror inte det blir några problem.

Min kompis vars mamma dog nu, fick ju sticka iväg med en 4 dagar gammal bebis till annan ort, tror det mesta går när de är små. Värre att reda med 1,5 åring och 3,5 åring känns det som.

Porchez, frredag! Fredags skål.
    Hurra!

Undrar om AM kom i väg ordentligt? Tänker på snökaoset!

Liten, bra jobbat att vara hemma med gullungarna så länge.

Telis, hur mår du hjärtat?

Lappis är bra på vin, vem var det som frågade?
    jag brukar smsa henne när jag kör fast, och sen är AM jätte duktig med.

Hattis, säger som nenne. lactulos är helt fantastiskt! De har jag hemma alltid.
    Jag fick magproblem när jag väntade Skorpan, alltså riktigt ont i magen, då skrev de ut minifom till mig i tablett form, alltså det de ger bebisar.

• FruCicci

Mugglan, bra vinlista, jag noterar själv
    Och vad härligt att sovrummet blir klart nu!
    Hur gör ni med twinsen, ska de ha ett rum tillsammans sen eller?
    har ni dem hos er i början?

BS, kram, jag missade kommentera det som mycket annat.
    Lilla Astrids fall!
    Olyckor är alltid olyckor och du är ingen dålig mamma för det. Vänners storprins ramlade ner för trappan med och de satt på akuten med honom vill jag minnas, så du är inte ensam. Vickevire ramlade ju ner från skötbordet.... 4 månader gammal. Hemskt.
    Viktigt är att man får höra att det är vanligt. Jag kommer ihåg att sjukvårdupplysningen var så gulliga när jag ringde, de sa att jag var en bra mamma och att det är vanligt. Sen ringer man sin kompis som är så jäkla taskig och bara tala om hur hon gör och att hon minsann inte ens lämnar barnen 2 sekunder när de är här eller där (KILL).....
    SÅ du är en kanon mamma BS!

• FruCicci

Hej september! ÅÅÅ vad jag ska hålla tummarna på onsdag då! Hoppas hoppas att allt är fin fint!

• FruCicci

Alma är gulligt och Ebba Kom jag på nu....

Oms, jag gillar med Madeleine! Jätte fint!

• FruCicci

Men nu har jag missat något Mugglan, varför har du handskenor?

• FruCicci

Koko, härligt att det är lite bättre med allt och att du ska tillbaka till naprapaten!

Mugglan, jag vill klappa din fina bebismage! Så cool när båda sparkar där inne! 2 stycken!!!!

Lappis, de ska sluta snöa efter lunch så jag tycker klänning!

• FruCicci

ha en härlig helg tjejer!

Nu drar jag!

kramisar och en extra till dem som behöver det

• FruCicci

Hallå tjejer!

En riktigt förkyld fru här! Herregud vad risig jag har varit sedan förra veckan.
    Vi var på konferens på Körunda Hotell och konf - fint ställe men det var nog minus 15 inne! Jag frös hela tiden!
    Nu känner jag mig lite bättre än igår, men lock för öronen och ett huvud som är "tjockt" och en nästa som är "tjockare"....
    Nåväl, det lär ju gå över....

Jag har inte läst i kapp, orkar inte det. Idag är shefen på utbildning, så jag passar på att titta in Känner att det inte är lika lätt alla dagar, när man har någon som man ser gluttar över axeln hela tiden...

Tingas örhängen såg jag, snygging!

AM fixar håret själv = bra, skulle jag med gjort!

Ada och Beda mår bra - Toppen!
    Och bra att mamma Mugglan slutar jobba i tid!

Lappis har åkt ner i kön! Heja heja heja heja

Hundvalp till fam PB, grattis, såg någon bild förra veckan på den gulliga lilla vita bollen

Snartis mår bättre, det var ju underbart och skönt att du får jobba hemma på förmiddagarna!

Här har tanten nog kommit på besök ett par dagar för tidigt (?).... så ingen trea denna gången lika bra det kanske

Just nu letar jag solsemester
    Jag är så trött på all denna snö! Älskar den vackra snön, men tror jag är av den uppfattningen att max 2 månader i rad räcker!
    Nu vill ja ha vår!

Något man har missat?

Vickan, grattis till Trollet som fyllde 1 år förra veckan!

• FruCicci

Men vad roligt med ytterligare ett finkalas AM!
    Jag älskar sådana och önskar man var bjuden på det lite oftare
    Grattis kanon inköp av jacka! ute och leta halsband nu då Du kommer stråla på fredag!

Ore, kram på dig!

• FruCicci
    Tinga skrev 2011-02-27 20:20:12 följande:

Cicci - om du skulle råka titta in här, skulle du vilja tipsa mig om boende i Kroatien? Vi har bestämt oss för att det blir en tur dit i sommar, och har nu påbörjat processen att hitta boende. Det finns ju så mycket att välja på och jag vet att du varit väldigt nöjd, så vill du dela med dig är jag tacksam.

Absolu
    Jag kommer inboxa dig!
    Jag är dock bara bra på just Istrien, jag har inte varit "långt ner" i Kroatien, typ Split och Dubrovnik.
    Men jag kommer inte göra det nu, ska se om jag hittar en lucka på jobbet när inte min chef sitter och gluttar på mig...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!