• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Halloj tjejer!

Jag tittar in lite snabbt och skickar cyberkramar till alla!

På söndag tar jag mina 2 barn och sticker till Dubai själv!
    Känns tog läskigt att flyga själv med 2 barn så långt och sen byta flight mitt i natta. Men men, klarar jag det så klarar jag mycket.
    Så det blir inget ost och vin galej för mig nästa vecka Om ni inte vill flytta på det någon vecka, jag kan tex den 17 mars Då är jag hemma igen

Tinga, jag har försökt att inboxa dig ag istrien o lite annat som jag undrade, vet inte inte om du har fått det....

Jag måste jobba vidare... men jag läser, kan bara inte sitta på jobbet och kommentera för jag har en chef som sitter bredvid mig och tittar hela tiden på vad jag håller på med (som allt som oftast inte rör jobbet )

• FruCicci

Tack ni goingar för heja rop!
    Jag är så nervös och har bauta ångest för vad jag ger mig in på. Sen nu bara för jag boka utan allt vad avbeställningskydd och rubbet heter, så får jag än mer ¨ångest och tror att planet ska störta, om inte det händer så kommer jag bli påkörd av en taxi och barnen drunkna i poolen..... varför får jag alltid sådana tankar så fort min man inte är med mig?!?!
    Nåväl, jag unnar mig lite sol och värme och jag har längtat så efter att barnen ska få lite gräs under fötterna och få bada o slippa ha overall på sig.

Jag får korka upp lite vin och sitta och smutta i Dubai på onsdag. Ärligt talat är jag super putt att jag missar detta! Det var så vansinnigt trevlig sist!
    Men jag får väl styra upp något så snart som möjligt igen, efter denna kvällen som ni kommer avverka utan mig
    Kanske rent av ska ha ngt hemma i min lilla ö-malms bungalow

Mugglan härligt med sparkarna och hickandet, jag njuter av att läsa det
    Gogogogo säger jag med!

Lycka till Gosnosen, snart har du bebisen i din famn

Lappis så himla tråkigt att jag missar vinet, franska denna gången? Ska alltid komma ihåg att du kan din sak Grattis till kötappet! har nog inte sagt det.
    Hoppas verkligen vi kan ta igen det. Skönt att höra ag din kompis som åkte så långt med 2 barn. Jag tyckte inte det var jobbigt nör jag var gravid och Victor var 20 månader, men nu vet jag inte om jag har hoppat i galen tunna.... phu

AM, tack för snälla ord
    Får ta och locka till håret, måste komma ihåg locktången till Dubai med Lägger jag på lite charm och barnen gör det med - så kanske jag har sådan tur som jag hade en gång när Victor var 8 månader o kabinpersonalen tog hand om honom halva flighten så jag gick sova.
    Nu är dock min son inte så charmig längre, en riktig lite trotsig busunge....hoppet går till Louise.

Ullared är på tv, jag har just lovat min man att jag aldrig ska sätta min fot där, och absolut inte med honom. Ha ha ha... Jag har aldrig haft tanken för jag bor ju inte där, men herregud vilket ställe, det verkar ju så galet så man inte kan låta bli att åka.
    Sköna namn på de anställda Ola-Conny och Ulf-Perry...

Såg att vi har trådbebis och en trådhundvalp med samma namn, gulligt.

kramar
    nu måste jag posta så det inte försvinner hemma på lilldatorn som mina barn bankat sönder

• FruCicci

Hahahahah, jag kände igen mig massor Mugglan!
    Så jäkla sjukt de där mammagrupperna, det tävlas i allt. Jag kommer särskillt i håg att en mamma tvingade sitt fetto till unge att sitta, han var 4 månader, men det är ju inte bra att sitta själva då för ryggen, men hon pratade om hur tiiiiiiiiiiiiiiiiiiidig han var Jag har ju bara haft en spyunge, det var inget att skryta med i den mammagruppen, när det var dags för att äntligen få smälla tillbaka lite med barn nummer 2 som faktiskt var ganska tidig på vissa fronter, så fanns det ingen mamma grupp ¨längre

Musslan stängs helt klart här med mellan varven ha ha ha jag garvar som en tok hela tiden... undrar om det inte är värre i mitt område till och med

• FruCicci

Hej hej...

Det var ett tag sedan jag var inne
    Kom hem från Dubai i tisdags, där vi har haft en helt underbar semester - jag och barnen.
    Det gick jätte bra allt, jag var ju lite orolig, men folk hjälper ju en när man kommer själv med 2 barn. hemresan spydde Victor lite och massa andra ungar gapade och skrek, men det gick ju bra ändå.
    På beachclubbarna så har de ju badvakter och på stränderna med, så jag var trygg mest hela tiden.

I går var jag på invigningsfesten av det nya Waterfront i Stockholm. Champagnen flödade och allt annat med. Det var det mest fantastiska jag har upplevt i Sverige någonsin, och jag har varit på ganska mycket glammiga tillställningar. Peter Jöback sjöng, det var mat från alla hörn i världen (buffé) och värsta chokladfontänerna. Det går inte att beskriva, det var fan magiskt.
    Jag tryckte i mig ostron, hummer osv osv och kollade in cirkusartister mm mm mm
    GALET

Sen gick jag vidare ut i Stockholmsnatten, det kanske inte var så smart med tanke på att jag mår som Lappis idag, fast kanske ännu värre

EA, fan vad kul med bananerna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag var inne i tråden i går och snappade upp detta. Hur kommer det sig att de satte in 2 stycken??

AM, jobbigt med 2 krassliga små liv hemma. Men vad skönt att Livia har fått i sig lite medecin och mår bättre nu.

Jag har inte hunnit läsa i kapp alls, så jag kommenterar inte något tillbaka. Förlåt.

Klockarbol, du verkar ha det tungt nu. Fy vad du har gått igenom en massa. Skickar kramar och tycker Oms skriver klokt på sitt sätt!

Oms, härligt med lite mys tid med Mathilda. Hoppas det blir lyckat med besök hos mormor och åka tunnelbana och annat spännande Sen är det ju jätte kul att din man tar din stora tjej och åker i väg till England, de kommer få det kanon med.

Telis, log åt Televinken och den fejkade bajspåsen ha ha ha barn är verkligen underbara
    Hur tänker ni med syskon nu?

Hattis vad härligt att du känner av graviditeten nu! Underbart! Lite avis faktiskt!

Grattis till lyckat UL Start Sept! Det verkar ju gå vägen denna gången gumman

Snartis, grattis igen till dig också. Lillebror! Så coolt med 2 buspojkar Nu får du fullt upp.
    Tänkte på din Kicken igår när jag såg Kicken i Poodles och slängde käft med honom, ha ha ha ha
    Han var skit full och hade spillt rödvin över hela sin gråa kostym Och sen som vanligt sprallig och lite vimmsig! (kanske var mer än vin i din kroppen iofs)

Mugglan, tänk vecka 30 WOW Så härligt att det går så bra framåt. Grattis till bra lönesamtal och eventuell chefstjänst framöver, lät ju inte helt fel!

Vinkar till Sweet!

Vinkar till alla faktiskt för nu kom min chef och jag ska försöka posta detta.....

• FruCicci

Huset är inte skitsnyggt, men inne är det verkligen jättefint!
    Såg på FB att du hade varit i närheten av Teatergrillen o det andra stället jag var på
    Jag vet inte ens när jag kom hem, men om jag spår känslan i huvud o kropp idag så var klockan iaf minst 01, sen vaknade barnen 05.45

Hur hade ni det på ost och vin kvällen?

Kan vi inte ta en lunch någon dag?

Lappis, jag har nog glömt att gratta till allt på jobbfronten här, så grymt och grattis !

• FruCicci

AM, vi inväntar ditt vabbande... jag kan hela nästa vecka utom måndag

• FruCicci

Men BS gumman, vilken jobbig sits!
    Jag vet precis vad du går igenom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har gått igenom denna ångest själv.
    Mitt svar är en abort ångrar man ALLTID och ett nytt barn ångrar man ALDRIG.... men men jag förstår dig i din tankebana och detta kommer vara värst för dig för du har alla känslorna inom dig, din man kommer inte att förstå så bra.
    Hade jag varit du hade jag ju behållit barnet, men jag har ju gått igenom skiten en gång och vet ju hur kass jag mådde eftteråt och under tiden. Jag grät varje dag i flera veckor.

LYSSNA på ditt HJÄRTA..
    Det ska kännas rätt och riktigt. Alla här stöttar dig oavsett beslut!

Massa styrkekramar!

• FruCicci
    viktualia skrev 2011-03-20 10:03:01 följande:
    Facinerande att vi kommer till så olika slutsats,Cicci... men det är som charmigt med den här tråden...
    Jag har inte kommit till någon slutsats, jag sa bara att man aldigt ångarar ett barn med alltid ¨ångrar en abort.
    Men så har jag 2 aborter bakom mig och jag vet vad jag pratar om.
    Alla reagerar inte som jag kanske, som tänker på det nästan varje dag.

Jag tycker det är viktigt att belysa de positiva asperkterna med, det är många som bara vräker ur sig här och där hur jobbigt det kommer bli, jag har hört precis tvärtom att 3 barn är ingen skillnad mot 2, det stora steget är kanske från just 1 till 2.

Nåväl, jag är noga med att inte tala om vad någon annan ska göra. Man kan endast stötta och ge råd utifrån sina egna erfarenheter...

Det tar mer än ett tag att landa i en sådan överraskning också.
  • FruCicci
    kängu skrev 2011-03-20 18:54:43 följande:
    Alla har vi olika erfarenheter och reagerar känslomässigt olika i en sådan situation tror jag. Hoppas att BS och maken kommer fram till ett beslut som känns rätt för er. Kram igen till dig BS!!
    Kängu, du har så rätt så rätt
    Alla här stöttar dig  BS oavsett hur ni väljer átt göra.

Vill du prata så säger jag som AM att du kan alltid ringa mig!
    KRAM
  • FruCicci

Kram BS!!
    Jag har bara genomgått kirurgiska aborter, men så var jag typ i vecka 11-13 båda gångerna
    Man måste svälja tabletter även inför kirurgisk, men ett par timmar innan för att man ska öppna sig där inne i härligheten.
    Nåväl, du får nog rätsida på det hela i eftermiddag.
    Lycka till med allt och bamsekram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!