• Hattis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Vilken härlig dag! Ha, död åt sumpiga grus- och hundbajsövertäckta snöhögar, med sol ska de tas! Typiskt nog kommer vi inte att vara utomhus särskilt mycket utan istället sitta i en bil, men men, men kan känna för det också

Vickan - 38 timmar låter ju ändå ganska safe, särskilt om man är lite försiktig, tvättar händerna etc. Förhoppningsvis har du inte lagat mat åt en hel hockeyturnering med killar som några råkade göra förra helgen med 200 magsjuka hockeykillar som följd.

Lappis - lösa sig.... om de menade att det skulle vara bättre med att ett biologiskt barn blev till under adoptionsprocessen, det får mig lite att undra om det inte var en man som sa det också. Inte direkt drömsitsen att bli gravid när man väntar på att ta emot ett annat barn, förutom det känslomässiga - bara alla kroppsliga eländen som mer eller mindre brukar följa en graviditet  - det låter NATURLIGTVIS inte som något som "löser sig" direkt utan som något som skulle krångla till tillvaron. Jösses vilken kommentar. Det är kanske så att PB har rätt ändå.

EA - jag intar nu rollen som allmänt påfrestande supporter som tagit lite för mycket ur fickpluntan och hejar entusiastiskt trots att laget ligger under med 7-0 i slutminuten. Jag håller fortfarande tummarna och skickar en kram.

Hoppas att det går uppåt nu då, MSW!!!

Sweet - Vilka upptäckter din pappa fick göra! Och vilka besked att lämna sedan! Tänk att dölja en sådan sak för alltid. Undrar om man inte förtränger sanningen efter några år. Känner mig verkligen lyckligt lottad att jag lever med en man jag älskar och att det är vi två som ska ha barn ihop.

• Hattis

September - fem vabdagar måste vara tungt även om man delar! Låter obeskrivligt jobbigt att jobba ikapp, själv ligger jag minus på flexen på grund av att jag bara inte orkat jobba heldag. Och även om jag börjar bli piggare (och därmed oroligare) så låter en halv vecka oöverstigligt (vilket det inte alls vore för ngt år sedan). Skönt med RUL så snart!

• Hattis

EA - med ma och mf blödde jag inte ett dugg förrän efter att jag visste att det inte fanns något levande, men med denna hade jag spottings i början men fick sedan se den leva två gånger and counting 

Lappis - Schysst söndagmiddag. Här pasta carabonara, hm...

Maränger - mina blir alltid sega trots att jag inte sjuder dem! I vanlig ugn i alla sorters väder. Följer receptet som finns i Vår kokbok och tror att jag gör dem lite större än receptet, dock inte alls så stora som Leilas.
    Jag har inte allt socker på en gång utan ena hälften från början och andra hälften rör jag i försiktigt efter att jag har vispat klart. Fantastisk bild btw! Får mig att bli sugen på rosa blommor och spetsar (och det är verkligen inte likt mig!)

• Hattis

Skickar en kram till BS och hoppas att det gått bra så här långt. Det verkar ju som om naturen tog hand om detta själv, vad skönt ändå. Det är nog bra om du får en koll så att allt kommit ut så att du minskar risk för infektion.

Snorkis - här är en till som inte kommer att ha någon liten nätt mage, jag har ju gått upp i vikt hela jag och det mest på rumpan dessutom!. Jag tror att jag ändå kommer att bli glad för en stor mage om jag får någon men att det kommer att bli ruggans tufft att få bort den...

Mugglan - hm, där skulle jag kunna tänka mig att bo! Men jag får inte känslan av att det är någon som bor där nu, just hur kläderna är upphängda som en del av inredningen får mig att tänka "utställning".

Hoppas att Ada och Beda och Leffelina rör på sig då och då. Själv kände jag igår och idag efter lunchen som små "kill" som om det vore en liten mask i magen ungefär. Borde väl vara väl tidigt för en förstföderska med moderkakan framåt att känna fosterrörelser redan i vecka 15, men det var så liiiite och ändå så länge och jag har aldrig känt ngt dylikt och kan annars inte förstå vad det var

• Hattis

Guasch vad läbbigt att behöva gå tillbaka till den där läkaren Sweet! Hoppas att det går bra med honom iaf! All lycka till från mig och maken!

• Hattis

Vink Oupsie - hoppas att du kan känna dig lite omhändertagen och att foglossningen är bättre

• Hattis
    Oupsie skrev 2011-03-29 23:05:57 följande:
    Hattis, jag kände första gången i vecka 15-16 någon gång, och jag hade också moderkakan i framvägg så det kan väl vara Kepsen som sparkar runt .

Iiiiih!!!!

• Hattis

Jättegrattis Gosnosen! En Linnéa alltså, jättefint namn Håller med telis, vi vill allt se en bild på dig också, vågar jag så vågar du 

Rund säng - har jag aldrig provat men funderat en del över. Måste vara det ultimata att testa det på hotell! Annars var min tanke mest att ett visst självmonteringsmöbelföretag försökte få folk att köpa sådana för att då vara evigt tvungen att köpa deras specialdesignade sängkläder. Det där Havsvidden verkar inte så pjåkigt, frågan är om det är prisvärt. Go Lappis!

Vad bra att allt är lugnt Mugglan! Hoppas att du får vara frisk nu!

Glööö, vad det suger att vara trött för övrigt. Jag längtar efter helgen, inget planerat förutom fredagkväll, Tidigare helger och helgerna framöver ser rätt fullklottrade ut och jag vill ju bara sova (I-landsproblem, det är ju bara trevligheter det är fråga om). Lyckades få ihop en hygglig middag iaf (lax, underbara lax som inte går att misslyckas med och som går fort att göra iordning) fast kunde inte låta bli glass till efterrätt. Coops hasselnöt är fantastiskt ok för att vara en allmänt emulgeringsmedelfylld halvliterskartong. Alkoholfri Chapel hill sparkling var mindre fantastiskt däremot.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!