Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Just nu har jag noll jobbmotivation.... Ena handen är dessutom skitkall. Vi har skiiiitväder här idag. Regn fast nollgradigt! BLÄÄÄ! Det blir kallt ändå in i märgen! föredrar MINUSGRADER och TORR luft!

Funderar på tidig hemgång idag faktiskt.
    Tror det blir så.

ikväll blir jag solo med lillskruttan för maken ska träffa en kompis och gå ut och käka och dricka öl på ett cowboyställe här i stan. Det är honom vl unt!

• sweetstreet
    muggles skrev 2011-01-18 21:44:07 följande:
    Sweet: stor mage är helt ok, bara de inte kommer före v28...

EA: jag tror du är asduktig! Men det är ju även det där med att var ska du kylförvara så många tårtor som du måste göra till 80 pers? Och transportera dem (för du gör dem väl inte i lokalen?)
    Du de ska banne mig INTE komma före v 28!!!!!!!!!!!!!
  • sweetstreet
    viktualia skrev 2011-01-18 21:43:03 följande:
    Snygga tårtor E!!!

Och visst 17 har du förtjänat att gå hem tidigt, Sweetan!
  • sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-01-18 22:06:40 följande:
    Vi har tyvärr inget badkar. Det finns ett ställe i badrummet där vi skulle kunna få in ett skötbord, men då får man stå helt snett för att komma åt, och det blir kanske inte så bra. Så jag tror att skrivbordet får duga så länge.

Maken får hjälpa till med böckerna, det tar nog inte så lång tid egentligen. Det är mest frustrerande när man känner att man inte klarar av att göra saker själv. Att man hela tiden måste be om saker. Trodde aldrig att jag skulle sakna att städa så mycket som jag faktiskt gör.
    V har aldrig ägt ett skötbord faktiskt. Bor ju som sagt supertrångt så vi sket i det. badkar har vi såklart men av amerikansk standard vilket innebär n höjd över golet på kanske två decimeter....
     Så nej inget skötbord.
    Vi har alltid bytt i sängen, på golvet elller i soffan och gör det än. Först på ett "underlägg" men nu ofta direkt på ngn filt eller så. Det går jättebra! Enda nackdelen är väl att man då måste använda våtservetter eftersom det inte finns vatten tillgängligt om man inte vill använda vatten i en skål. Men jag tycker våtservetteran fungerat hur bra som helst och enda nackdelen med dem är att det inte är särskilt miljövänligt. Men det har vi tagit med tanke på utrymmesbristen.  
    Fördelen med att byta på golv eller så är att barnet aldrig kan ramla ner!  
  • sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-01-18 22:25:43 följande:
    Ja, och så verkar det som att jag har fått en gravidåkomma till så här på sluttampen...

Det KLIAR! Under fötter, på fingrar, på benen, på ryggen, ja typ överallt. Men tack, lite graviditetsklåda, varför inte liksom? Lägger det till listan efter illamående, försämrat smaksinne, foglossning, karpaltunnelsyndrom och halsbränna. Har jag glömt nåttObestämd?
    har du koll på blodtrycket!!! För havandeskapsförgiftning KAN ge väldigt klåda. Bara så du är uppmärksa på det!!!
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-01-18 22:01:32 följande:
    Sweet. jag tycker vi bestämmer att minimugglorna kommer i v30+!
    ABSOLUT!!!!
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-01-18 22:06:57 följande:
    Nä om vi 3 (4 med maken) skulle gå och lägga oss...

Innan dess känner jag att "stämningen kräver" (gissa vilken tv-favorit!): RYNKPITT!

(alldeles för länge sedan det var snusk här i tråden)
    Väl talat Mugglan!!!
    Mer snusk i tråden.

Fast just rynkpitt tyckte jag kanske läte lite neggo...???
    Varför inte Pålstock!?!??!!?  
  • sweetstreet

Nu ahr jag ätit red velvet cake och mår lite illa. Nej jag är INTE gravid....
    Och tänker strax gå hem i skitvädret! Har dock noll idéer till middag idag så vi får se vad jag orkar fixa.

• sweetstreet

Stor kram Oupise och alla andra!!
    Godnatt! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!