Telis skrev 2011-01-11 19:53:56 följande:
Tack alla för jättegulliga kommentarer om hur mycket jag hatar att vara ifrån Televinken! Tinga, jag vet inte heller vad jag är ute efter så det är lugnt!
porchez, min chef sa igår att det är värst dom första dagarna, jag hoppas att det stämmer! Men gumman, varför skulle jag skälla på dig?
Nu är ju min man hemma med T så det är inte riktigt läge för mig att gå ner i tid, vi behöver pengarna helt enkelt. Men så snart han börjar jobba igen tänker jag gå ner i tid, ingen tvekan om saken.
Jag har hört talas om folk som jobbar hemma på kvällen ett par timmar men om jag känner mig själv rätt så har jag alldeles för dålig självdisciplin för det. Jag skulle aldrig ta mig ur soffan för att jobba när Televinken väl har somnat.
Klockarbol, jag kan inte heller säga att jag var så förtjust i småbarnstiden hemma, det var fruktansvärt jobbigt och rätt tråkigt. Men det är ju precis det som gör det så extra tungt och surt att börja jobba nu, nu när det börjar bli roligt med Televinken och att vara hemma med honom.
Jag vet att alla är olika men för min del tycker jag att det stämmer så mycket som någon (Lars H Gustafsson?) sa, man sitter inte på ålderdomshemmet och ångrar att man inte la fler timmar på jobbet, bara att man inte la fler på barnen. Jobba gör man ju i kanske 30-40 år, man hinner nog med det också, medan barnen är små så kort tid.
Telis,
jo visst är det så!!!!
jag tycker det roligaste tiden började efter typ 1 år hahaha! När de verkligen börjar kommunicera mer. Då räd et skiskoj! MEN även otroligt jobbigt och energikrävande hahaha!
Jag är INGEN mammatyp på det viset att jag vill vara 100% med mitt barn. Kanske låter kallt och trist, men så är det. Jag är glad när det är måndag och man vet att det är dagis igen....
Ofta är jag rätt trött efter helgen för helgerna med småbarn är rätt intensiva tycker iallafall jag. MEN jag skulle gärna, OM DET GICK gå ner i arbetstid. Att t ex ha dottern kortare tid på dagis varje dag, eller kanske mer ha henne hemma 1 dag extra i veckan skulle jag tycka vore idealt.
Nu går inte detta men så kände jag även när hon var bebis.
Sedan innebär ju detta att jag inte orkar vara mamma hela dagarna, att jag inte vill spendera mycket tid med henne. Det vill jag och det är på många vis sååå underbart!!!!
Men som sagt, jag skulle bli en rätt dålig hemmamamma tror jag. Jag har insett att jag har alldeles för lite tålamod....
Tyvärr.