Välkomna till Tivoli Empatia!
MSW & BS - borde ni inte försöka redan nu att lära er att äta så på helgerna att ni åtminstone inte går upp då? Jag menar, även sen när man väl vill hålla sin vikt vill man ju helst inte gå upp ett kg varje helg. Att ni inte går ner något på helgen är ju helt OK, men kanske att det vore bra att träna på att hålla vikten? Ta det absolut inte som några pekpinnar - jag kämpar också med några kg efter semester och en "ätvecka" (mens på g) veckan innan - utan bara som lite tankar.
Muggles - (synd att inte ämnet är ett annat bara ) vi hade ju inte hunnit köpa några kläder alls innan Piff & Puff föddes, men när de vägde ca 2 respektive 1.5 kg flyttade de ur kuvöserna till värmedyna och då behövde de vanliga kläder. Dock bara bodies, eftersom de höll värmen bra ändå. När de kom hem vägde de 2.9 och 3.1 kg och då körde vi kläder i stl 50. Dessförrinnan hade de 3 st bodies var i stl 44, och det gick vi runt på, på neo. Å andra sidan, om era barn föds senare än våra kanske de kommer hem tidigare i förhållande till BF och är mindre än vad våra var när vi kom hem, så då kanske man behöver lite mer kläder i små storlekar? Svårt att råda när man inte vet exakt när de kommer. Jag tror att jag huvudsakligen hade satsat på stl 50 trots allt - kanske någon "finoutfit" i stl 40/44 att ha när man träffar folk, men annars tycker jag inte att det gör något att plaggen är lite stora. På neo kan man också låna kläder om man vill, men för mig var det viktigt att Piff & Puff hade egna kläder, för att markera att de var mina barn och inte neos.