Välkomna till Tivoli Empatia!
Muggles – hittar ni en juste begagnad vagn redan nu så hade jag köpt. Vi hann inte köpa innan Piff & Puff föddes, och jag tyckte att det var ett stressmoment att försöka fixa vagn sen. Visst, vi kunde köpt en ny, men det var vi för snåla för.
MSW – nädå, jag tog inte illa upp; det är lugnt. Det skiljer ju lika mycket i absoluta tal mellan de olika kurvorna i diagrammet, så skillnaden mellan -2 och -1 är ju densamma som mellan -1 och 0. Vi är väldigt nöjda med att Piff & Puff hoppade från -3 till -2 och från -2.5 till -1.5 kurvor på senaste kontrollen. Det var en särskild kontroll på gastromottagningen, som var ungefär vid 2.5 års kronologisk ålder. Den vanliga 2.5-årskontrollen på BVC och Neo görs inte förrän i februari, när Piff & Puffs korrigerade ålder är 2.5 år. Vi är lite krångliga av oss. Nästa fredag ska de på lite större utvecklingskontroll hos psykologen på Neo. Hon följer upp alla barn födda före en viss vecka (vet inte vilken) vid 1, 2.5 respektive 5 års ålder.
Telis – skönt med penicillin; då bör du ju snart vara på bättringsvägen.
Sweet – skönt att GC-processen är igång nu. Hoppas att allt går bra.
Oupsie – det låter ju bra att tappen verkar vara på gång. Hoppas att det händer av sig själv de närmaste dagarna. Kram!
Muggles igen – åh nej, att det hela tiden ska vara nya orosmoln på himlen. Någon gång måste magen förstås växa, annars är det ju fel på det hållet, men jag förstår att det känns oroligt när det går för snabbt. Kram!
AM – tack för länkarna! Nä, vanliga järnaffärer har jag inte varit i; tänkte inte på det, som Peter Dalles uppfinnare sa.