• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

heja heja Snorkis, gud vad härligt ditt inlägg var!
    En liten flicka till! Mysigt!

kub för Izzie, lycka till!

Så mycket som skrivs så jag hinner inte med....

hunden Truls på doktorsbesök... stackaren.... matte utan kort stackare dig med.....

hej Vänner! Hoppas ni har det bra där nere i våren
    Grattis till J på 1 års dagen!

Snaily, det var inte illa att byta bajsblöja så dör i Bollnäs
    Spännande med flyttenoch hela baletten!

Nä nu postar jag....
    Trådlunch i morgon de som vill med!

• FruCicci

BS, hon som fyller 4 kanske gillar princess saker?
    Min brors dotter gillar allt sådant just nu, hon har alltid tiara på mössan och vingar på overallen etc...

Den lilla kanske en bok och en mjuk docka, paraplydockvagn?

• FruCicci

Halloj alla fina tjejer!

EA, grattis grattis grattis till "gravid" på stickan! Väntar med spänning även jag på blodprovet!

Skummat lite bakåt och ser att fler varit kräksjuka!

Min lilla Louise började kräkas som fasen i torsdags kväll, inte kul! Efter ett hysteriskt event som pågått hela insdagen och torsdagen var jag trött och skulle hem till mina föräldrar och softa i helgen! HEPP softa var inte ordet.
    05 i fredags morse skulle jag ta tåget ner till södra Sverige (5,5 timmar) Lousie spydde redan i bilen ner till centralen och sen fortsatte hon i 3 timmar till.
    Victor fick välling, ås han kunde somna in lite lättare på tåget, sen när han vaknar så blir han åksjuk.
    Hela tågvagnen som vi åkte i var nerspydd, ungarna bara kräktes och kräktes båda 2, jag hade spyor på skor, hår och alla ytterkläder och vanliga kläder. Till slut stod Louise i tåget i bara blöjan och spydde
    Fy fan vilken pärs, allt detta mellan 05-08 ... det roligaste är när konduktören ska hjälpa mig och kommer med FÖNSTERPUTS för att få bort stanklen... ja herregud... ha ha ha
    Trodde Victor skulle klara kräksjukan, men nej, han inskjuknade 72 timmar efter lillsyster och spydde hela dagen i går.
    Själv har jag ätit vitpepparkorn till förbannelse Känner mig bara lite trött. Landade i morse 8flög hem) så det är nig därav...

Annars då?
    RUL för september redan! Herretid vad tiden går fort!

Snorkis, såg att du bröt ihop i helgen, så sorgligt men ändå så naturligt.....

KRYA PÅ ER ALLA
    nu ska jag försöka läsa i kapp lite

just det hur är det med Snartis? Såg ngt på fb om att hon legat inne på sjukan? Någon som vet?

KRAM

• FruCicci

Lappis, nej vi var inte de ända i tågvagnen... den var helt fullsatt i stort, ett par tomma säten... stackars arma människor - kan meddela att vällin goch mjölkspyor är bland de värsta. Men fönsterputs kanske tar bort det, han verkade rutinerad tågkonduktören

Ska ni till Åland Lappis?? Vad, när hur och så vidare? Har du varit där innan?
    Jag har haft lust att dra dig på en weekend med familjen, jag har aldrig varit dör men hört att det ska vara så vacker, särskillt sommartid

Hur är det med Hektor AM, klarade han sig?; så att ni med varit sjuka i slutet av veckan! Hur mår ni nu?

• FruCicci

Som förnsterputs fast bättre - Cillit Bang Klor-spray! The shit
    Nej barnen flög med mig upp idag, fast vi bestämde det sent i går, Victor blev ganska pigg framåt kvällen, han är dock inte på dagis idag, men Louise lämnade jag där till lunch.
    Mina fäöräldrar har också ätit vitpepparkorn, druckit whiskey och duschat i handsprit, så jag hoppas det klarar sig, än så länge verkar det så iaf.
    Skönt att ni klarade 48 timmars marginalerna o att de dina är på dagis och du får vara fri från vabbande, det blev lite mycket ett tag och sen VAM på det

Lappis, på lördag, den 9 april så firar jag och min man 10 årig förlovningsdag. Funderade på om jag skulle skoja till det, men det blir nog inte Åland, kanske något av de trevliga herrgårdarna som vi har diskuterat i tråden tidigare. Fast då med barnen med..... så romantiken kanske inte kommer spira liksom
    Annars blir det något annat mysigt på hemmaplan.
    Är också intresserad av att höra ag Åland, när ni är hemma igen, om det nu blir det

• FruCicci

ÅÅÅÅ jippie både September och EA!
    Det är ju super positivt stämning i tråden nu!

Sep. kan ni inte få komma och göra ett UL tidigare än så för att kolla könet?
    Jag vill minnas att jag fick göra hur många jag ville igentligen, med Louise...

Ag min tågresa och flygresa så hade jag ju valt de biljetterna som inte var ombokningsbara, så jag valde att resa med barnen, trodde det mesta var uppspytt och klart, men det fortsatte ju som sagt. Ingen fara, jag tog det ganska piano, men de som satt närmast var riktigt stressade av min sits.
    Sen ville jag gärna till mina föräldrar, länge sedan vi sågs, och så länge barn har sin mamma nära så spelar de ju ingen roll vart de ligger sjuka...
    Nåväl, nu verkar vi alla på banan igen

Skulle bara in och kolla hur det gått för tjejerna idag.
    Är det 2 bananer i magen då EA, eller får du veta det på vul näst nästa vecka?

kramisar

• FruCicci

Snorkis, my god din stackare osm fick gå igenom allt det där på förlossningen igår. Men vilken tur att det var en bra BM och att du sedan fick prata med psykotanten... Allt kommer bli till det bättre ju mer man bearbetar får vi hoppas! Och vad skönt att du inte påverkat tappen och att allt var stängt så att säga...

Piggis, jag gillar inte heller magsjukebaciller, förstår ditt resonemang till 100 %. Victor var ju "bara" åksjuk, men det var inte snällt av mig att resa med ett sjuk barn med tanke på medresenärer och smittrisken. Till historien hör att Louise började spy redan i mitten vagnen och jag bad om att få bli flyttad till sista vagnen där de har handikapp toa etc och det inte var någon som satt i den ändan (men dock på andra ändan...)... ja ja, fick lite dåligt samvete av ditt inlägg.
    Eftersom Victor var en kräk unge i 8 månader är jag härdad

STORT GRATTIS till VICKAN idag!
    Hurra hurra hurra hurra

Hattis, jag tror på vitpepparkorn, det tar fröknarna på dagis och det sägs ha funkat i århundranden

September, vi har tvillingvagnen från babyproffsen. Den använder vi flitigt och Victor fyller 4 i sommar.
    Den tar över 15 kg och är lite billigare än UJ.
    Victor var ju 2 när Louise kom, så den var nödvändig. Vi har ståbräda med, men längre sträckor orkar han inte stå. Sen sover han 1h på eftermiddagarna fortfarande, så på helgerna får båda barnen sova i vagnen och vi sitter på restaurang och äter lunch under tiden
    Nu på våren så cyklar Victor till daigs eller åker sin sparkcykel. Ni kanske kan avvakta lite och känna av?

Oupsie, romantiken flödar inte hos oss heller Tyvärr Det gör inte mig så mycket... men tänkte att det skulle vara kul att överraska maken med ngt och även barnen! Funderar på Kålmården, men de har väl inte öppet i djurparken... annars är deras hotell där mysigt och det finns ett sådant vattenland liksom tror jag.... men men det kan lika gärna bli ngt annat

Vilken solig morgon det var idag
    Härligt! Våren närmar sig med stormsteg

• FruCicci
    Lapinette skrev 2011-04-05 09:40:29 följande:
    Så klart ni ska fira Cicci och romantiken behöver ju inte flöda bara man gör något som man normalt kanske inte brukar göra för att uppmärksamma sin dag.
    SANT

men vad surt att Åland var fullt! Skräp!!!
  • FruCicci
    fru AM skrev 2011-04-05 09:58:01 följande:
    Detta ställe www.ekolsundsslott.se/ var vi NÄRA att boka för ett par år sedan men vi valde av någon anledning Porrsviten på Bomans i Trosa i stället ...
    Ekolsundsslott verkar underbart vackert och jag har för mig att de har hög svansföring vad gäller maten. 
    Var det porrigt i porrsviten? kommer inte ihåg utfallet av er resa dit ???? Men minns att ni var där

TACK för tipsen, jag ska kolla detta.
    Funderade ett tag på att ta in på Grand i Stockholm med, bara för att skoja till det...
  • FruCicci

kramar Snartis!
    Fy fabian vad jobbigt!
    Hoppas du får ordning på sjukskrivning snarast!

PB, inte kul med bilen, men jag kunde inte låta bli att småle lite åt din makes fadäs...

AM; jag har kollat in krägga, men det var bara för vuxna, försökte boka in barnen med det gick inte....
    får kolla vidare

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!