Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

Gathus (nej, nu får vi sluta),

vet hur det känns att noja. Men  - nu är det gjort - och mängden var kanonliten faktiskt. Bättre att titta framåt  - framåt kan du påverka. Jag är mer nojig för listeria än vad jag varit om jag hade smuttat på vin, håller med AM där.

Ore,

det låter som du samlat lite krafter iallafall. Du verkar rätt på det. Kram!

Parnassia, det låter så tungt så tungt. Jag förstår din känsla inför medicin. Jag hade i ditt läge gjort som Liten och försökt få hjälp med AW-metoden. Men bra att jobbet verkar bra.

• start september

Åh så sött med sovpåsen!

Sömn är svårt. Vi har en tjej i föräldrasängen permanent numera, beroende på flytt och renoveringar som gjort att inget annat rum finns pa samma våningsplan för tillfället.  Hon sov själv i eget rum i allafall mesta tiden mellan 7 månader och 15 månader, sen blev det så här. Vi sover oförskämt bra trots det, hon skiftar vem hon vill krama och hon låter bli att krafsa eller nypa om man säger NEJ tydligt. Men jag ser till att det är superkorta naglar för det gör djävulusiskt ont det lilla hon hinner. En fördel är att vi löser uppvak med minimal föräldravakenhet vilket varit bra för oss.  Men hade vi kunnat hade jag haft henne i eget rum brevid oss såklart.   

Vi funderar på hur det blir med ett syskon om inte två rum på samma plan är färdiga - krisar det får vi lägga Pappa och stor tjej på annan våning men det är inte helt lyckat, kanske är det ändå ett steg mot att hon sover själv i ett rum igen. Eller också lär man två stycken sova i samma rum samtidigt? Nu drömmer jag helt fritt - hoppas ju så den här gången även om inget är givet.

Ska man satsa på ett stort rum att dela eller två små redan från början? Vad säger ni som har två barn? Vi är lite i valet och kvalet för tillfället. Vi kommer sätta fönster så att det går att dela av det större rummet på sikt.

Och renoveringsbudget för totalrenovering med utbyggnad är grym i Sthlm. Vi gör nog liknande som Koko, men inte tak och alla fasader och hoppas hamna en bit lägre. Vi byter fönster också, inte helt billigt heller.

• start september
    Hattis skrev 2011-02-14 19:48:17 följande:
    Da nojare är f.ö. rätt nojig även för listeria och ser till att salta maten ordentligt och ha någon form av dagligt intag av snälla magbakterier - a-fil, proviva, treviskapslar. Förutom att undvika högriskprodukterna.

Idag blev det pizza. Jag är helt hopplös! Men en härlig känsla att vara hungrig och vilja ha mat istället för att må illa. Vi får se hur jag ser ut till slut
    Hjälper salt till mot Listeria? Okunnig.  Proviva har jag inte ens tänkt på just nu, men det är ju bra.

Måste skryta med maken. Jag hade nästan glömt bort dagen tills jag kom hem och han hade lagat mat.  Han ordnade förrätt med hjärtutskuren lax och hjärttoast med skagenröra till förrätt och god varmrätt. Och jag har spanat in en dessert i kylen. Alkoholfritt gott bubbel fick man och ett fint halsband. Me love!

Mina ekologiska gelehallon blev iallafall uppskattade...
  • start september

Sweet,  blir det ett plus så är det en mening med det tror jag. Då hoppas jag att det löser sig på alla möjliga sätt snabbt och gör det inte det så måste det gå ändå.

• start september

Och Hattis, Pizzacravings låter helt normalt, jag var där själv fram till för en vecka sen. Jag är åter på citrus, jordgubbsylt och spenat och broccoli. Blev en tjej sist.

Du gör KUB lite tidigare än vad jag gör tror jag, jag fick 2 mars och då är jag väl nästa två veckor före dig tror jag? Tror jag är 10+5 idag (10+2 enligt BM s snurra).

• start september

Oj vad mycket olika saker det skrivs om idag. Stor kram till AM - kämpigt att vara på olika våglängd i allmänhet och i synnerhet en sådan dag.

PB - åh vilka sötnosar! Åh vad glad sonen ska bli också! Dagens bästa nyhet!

Här nojar jag inför morgondagen, dessutom har dottern börjat kräkas ikväll så vill det sig illa åker jag väl på det så att det inte blir något VUL. Vinterkräksjukan känns så onödigt efter typ 2 dagar hemma per vecka i fyra veckor.
    Hoppas det är något hon ätit eller så.  

• start september

Mugglan,

kolla noga att Hirduid är ok som gravid, jag har utgått från att det inte är det.

Jag har mängder av åderbråck annars också, men de jag fick extra med dottern gick tillbaka osannolikt nog så visst kan det funka!

• start september

Åter från VUL och där sprattlade en normalstor liten en! Jag vågade aldrig tro utan all glädje bara sköljde över mig. Nu ska jag fortsätta att inte stressa men inte heller berätta för familj förrän efter KUB eller v 16 eller så.

Tjoho! 

• start september

Hattis, var gör du KUB? inboxa gärna om du inte vill skriva.

Jag börjar klura på om mitt KUB är för sent. Idag mättes det till motsvarande v 11+4 och KUB blir då i 13+4.  Nu är jag flyttad en hel vecka om dagen stämmer. Visst är det inte jätteexakt men eftersom jag tror att ÄL var typ dag 11 och jag testade positivt dag 23 så har jag hela tiden trott att BMs räkning är lite långsam. Enligt sista mens 28 dagar är jag i 10+4 idag och efter det lades KUB:et. Det är precis på gränsen det. Ska ringa och fråga, ska till Ultragyn så det vet ju.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!