Vi kan inte komma till konsensus i detta tror jag och det om ngt visar väl kanske på just dynamiken i befintlig grupp. Jag tror att det finns en stor rädsla för vad dett akan göra gruppen Men jag tror att man bara måste våga pröva ngt nytt, för att bli modig måste man utsätta sig för det läskiga.
Att vi har olika åsikter som vi utrycker här inne, en del mindre o andra (som jag själv, haha) mer, gör ju att vi utveclar tråden och för den framåt i olika riktningar. Ibland går det hetare till men vilket visar på att smekmånadfasen är över och vi anser att vi kan o vågar ha åsikter om saker o ting dvs hälsosamt för gruppens överlevnad. Det är det säkert väldigt många som kräks på just det jag skriver, antingen om ämnet jag valt eller hur jag yttrar mig i en fråga. Ngn annan gång tycker samma personer att jag har vettiga åsikter och så är det OCH ska vara tycker jag.
VI bor i ett samhälle där man fostras idag till att ha åsikter men alla trivs inte med det. Jag är en åsiktsspruta men väldigt många av mina nära vänner har sällan det intresset som jag har att tycka till och jag respekterar de lika mkt som de respekterar mig. Jag liksom många andra är inne HAR åsikter och ÄR engagerade människor! VI tar plats och vi hörs o syns på olika sätt, ibland är vi älskade och ibland så fruktansvärt irriterande (jodå jag vet med mig att det kan vara så).
Här inne är det blandat. En bra blandning. En del vill bara läsa, andra vill bara tycka till om vad andra gör, en del önskar råd och skriver inte annars och en del skickar mest runt ett gäng kramar till den som så behöver - ALLA vi behövs. ALLA vi är lika viktiga för att behålla en utvecklande gruppdyanmik där man kan känna sig delaktig i och att man faktiskt är viktig för trådens överlevnad, oavsett vart den nu kommer att äga rum..
Det finns självklart många härinne som jag inte känner att jag personligen har så mkt gemensamt med, många som jag nog aldrig skulle ha träffat på IRL eller om så var fallet kanske inte ens bibehålla en kontakt med av eget val men flera av dessa personer har lärt mig massor av matnyttiga saker OCH tagit hål på massor av fördomar som jag har haft - HEEEEELT underbart om ni frågar mig!
JAg hoppas verkligen att alla som idag skriver här, o framförallt de som faktiskt yttrar sig i denna fråga och visar att de har en åsikt om ngt, blir kvar i ett stängt forum om det blir det val vi gör. Även om man inte anser sig ha tid till att kika in mer än några gånger per månad så är man liak välkommer.
SÅ tycker jag. Med 39,8 i feber har jag precis klämt ut mig detta, lustigt nog har jag inte känt mig så här klar på dagar - kan det vara så att feber är min grej?