Nu ska jag berätta lite kort om Mathilda - min yngsta solstråle
Mathilda fyller 3 år imorn om en månad och hennes ålder är en underbar ålder. så levnadsglad, äventyrlig fantasirik och lättförståerlig!
Hon vaknar varje morgon mellan 06-07 och är alltid på bra humör, hon sjunger o dansar på vägen till toaletten för att kissa och skölja ansiktet med lite vatten. hon kan vara lite knepig att få på kläder ibland, speciellt de dagar hon har bestämt sig för att ta det lugnt men då säger hon det "ta det lugnt pappa, vi kan gå sen till dagis, SEN vi göra det pappa" och så sätter hon sig tillbakalutad mot en kudde på soffan med armarna under hudvudet och drar över sig pläden. sen vill hon ha håret fixat, hon går och hämtar kam o hårsnoddar så att hon blir fin, hon kan sitta i timmar och ha mig fixa hennes hår vilket är tur då hon har afro och det tar tid med sånt hår.
hon pratar mkt nu och framförallt sjunger sånger och gör ramsor med rörelser. Det är fågeldansen, tre små apor, huvud-axlar-knä-tå och diverse andra sånger blandat med Eric Saades "Manboy" och Justin Biebers "Baby"
En typisk mening om hennes lilla bebisdocka är som följer "mamma han kanske e rädd, eller kanske trött eller kanske liiiten mamma, han kanske e de mamma, visst? jag måste bära honom" svarar man då att "ja han kanske e lite trött" får man till svar "Jaa, absolut det e så mamma, jag VEET det han e jääättetrött"
hon blir jätteglad när det kommer någon för att hälsa på och hon älskar att åka bil (lustigt med tanke på hur åksjuk hon varit) , just nu äääälskar hon allt, tror att det ordet är liak vanligt förekommande som ordet kanske.
hon leker med alla i sin dagisgrupp och för henne spelar det ingen roll om henes föknar är där eller ej, alla går liak bra. och varje dag när det är dagis vaknar hon och söger DAGIIIIS jippi! och lika glad som hon är över att få gå dit, lika glad blir hon när hon blir hämtad.
hon tycker om att "Nosa på blommorna" - ja det är så hon säger och att rädda maskarna när det regnar så det kan ta vääääldigt lång tid till att gå ngnstans nu när hon är så stor att hon inte har ngn vagn längre, hon läääängtar efter snön och att få flyga flygplanet till stranden.
hon är Mathilda, en mkt positiv tjej fylld med så otroligt mkt glädje, hon får mig att le mängder av gånger varje dag - bästa medicinen en stressig vecka är att finna tid till att umgås med henne....