Grattis till lilla Daisy!! en lång förlossning men den verka ha gått bra!!
Ang viner så är jag en mkt stor vän av Reisling, gärna lite udda varienter och gärna halvtorra då jag tycker om vin men inte alkoholen i den (halvtorr är ofta mindre alkoholhaltiga) en "budgetriesling" är kloster eberbach reisling spätlese (överhuvudtaget gillar jag spätlese - lite rundare i smaken är kabinett)
ang blöjor o potttränign så var stora dotter 2 år på dan och det tog 2 veckor så var all pottträning avklarad och endast 1 ggr har hon kissat på sig efter det - så jag trodde ju att det ska skulle vara så med alla barn typ...
som tur var hann alla vänner få barn innan jag fick nr 2 så då hann jag lära mig ett o annat och hade i stort sett inga förväntningar alls utan tänkte att vi börjar lite smått när hon är 2 så får vi se.,.. det var bara o lägga ned i en sisådär 3-4 månader för hon var inte alls redo, totalvägrade pottan och var nöjd med sina blöjor. sen när hon blev ca 2 år 4 mån så ville hon sitta på toaletten och först tänkte jag köpa en sits som man sätter på men ngn här inne sa att tänk på att offentliga toaletter inte har denna sits så det kan tom försvåra. så jag körde på utan. på 2 veckor blev hon torr på dagen och hon både kissade o bajsade utan problem såväl hemma som på dagis. natten tog det lite längre tid med, tror hon var blöjfri först nu i augusti - så då var hon 2 år och 9 månader ngt sånt.
Det händer olyckor ibland, senast idag på dagis hade hon helt glömt bort att gå på toaletten, tycker nog att det händer oftare nu nästan när hon kan bli så fast i sitt pysslande, pusselbyggande, ritande etc att hon glömmer tid o rum.
dock har hon aldrig kissat på en potta, aldrig ngnsin, hon har totalvägrat hela tiden.
nappar har hon ff, hur många som helst o alldeles för ofta. vi är superlata och orkar inte ta fajten just nu. stora tjejen hade napp tills hon var 3,5 - då var vi i usa på sem och sa helt krasst att man inte hade nappar att tillgå där o så var det inget mer med det. vi passade på att sluta med välling då också och det gick lika lätt det med. Hur vi ska göra med napp o vällingälskande Mathilda har jag ingen aning om, kankse skanse i sommar? den dagen den fajten