• Oms

Välkomna till Tivoli Empatia!

Är så sjukt trött! har slumrat på soffan från o till mellan 06.00-10.00... skulle gett mig iväg med Mathilda på mellandagsrean och införskaffat lite inför resan samt fixa med malariamediciner, men jag orkar inte! Mathilda vill självklart ut men jag ser snö, kyla, mkt folk, stress etc framför mig så jag sitter hellre här o skriver packlistor på datorn... men absolut senast imorn måste vi fixa med malariamedicinen...

får man vara så här trött? känner mest för att sitta i soffan under fleecepläden med en god bok,en god latte och massor av godis... men tyvärr fungerar det inte så när man har en 3_åring som är överlycklig att få lite tid med mamma och en tonåring vars dator inte fungerar utan måste ha denna i vardagsummet tillsammans med sin fnissande kompis... det är härligt med liv o rörelse och o gud förbjude mig som klagar på att ha 2 friska o glada barn omkrign mig MEN, jag har alltid älskat ensamheten, har längtat efter de dagara jag fått vara själv. som singel tyckte jag hälften av veckan att det var det ultimata livet och den andra halvan så ville jag väl ha lite sällskap. min känsla för att få vara själv och EGO har ju inte fösvunnit bara för att jag träffade min man för snart 7år sedan utan utan viljan är nog starkare tom detta då det inträffar allt för sällan att jag kan göra just det jag drömmer om idag - en god bok, sitta SJÄLV utan ngn ströningsmoment, kanske en bra film (INTE barnprogram)  eller än hellre bra musik på spotify  INTE justin Bieber) som ingen klagar på och så massor av godis utan att ngn kommenterar att fel sorter är införskaffade....

jaja, en vacker dag så kanske....

• Oms

Ore - BOSCH är ju absolut det bästa märket när man kommer till hushållsassistenter. de är hållbara, praktiska OCH det finns reservdelar till alla modeller att få tag i om ngn del pajar ( har hänt mig). Nu använder jag inte min speciellt mkt numera men hade ett ryk för ngt år sen och den är bra, man har ju oliak bunkar till allt och mixer osv. Mamma har sin jämnt, tror att hon är på nr 3 av samma märke sen hon o pappa träffades 1957

• Oms

MSW - men vad jobbigt med dina värden, fast också vad skönt det vore om det är denna bimjälte som ställer till det och som går att avlägsnas med ännu en operation. operationen är inte bra men det är inte dåliga värden heller så jag hoppas att detta är enkelt åtgärdat, gott nytt år till dig med!

• Oms

Parnassia - ja då vinner din mamma, min är på nr 2 nu kom jag på, hon behöll den när hon o pappa skiljdes (trodde hon köpt ny) men nu blev jag plötsligt osäker - undra om inte hennes första (Som jag också är uppvuxen med) inte var en kenwood? Den var orange iaf vill jag minnas

• Oms

men det är ju just detta som är problemet med dessa assistenter - de tar en sån plats och de är tunga och otympliga. I förra boendet hade jag en köksbänk som enbart användes till detta - och det ar också i det boendet som jag använde assistenten väldigt mkt. idag har jag ingen sådan yta att ha den på och således står den långt inne i ett högtskåp och tas neästan aldrig fram...

• Oms

idag efter bara 4 timmar på stan hade jag kunnat skriva en anonns som lyder som följer;

Obstinat 3-åring bortskänkes slutkörd mamma medföljer för återhämtning...

herregud vilket jobb att rodda runt med en "Neej sa JAG mamma" Jag kommer inte göra det! Annars går jag  dit SJÄLV!  hej DÅ!" .... i parti o minut så var den lilla älsklingen förvandlad till "en såndär jobbig unge" jag höll på att galen! tyckte att alla tittade på mig och skakade på huvudet - självklart var det inte så men det kändes så iaf...

10 min in på resan hemifrån så började det med "jag vill ha korv" jag vill det mamma! kormv med bröd och ketchup!" jag sa att först ska vi göra det o sen det o sen kan vi äta lunch, detta då lilla fröken precis ätit en stoor tallrik gröt... tror ni att den taktiken fungerade? den har alltid fungerat på henne men INTE idag...

efter 2 korv m bröd lyckades vi ta oss upp till vaccinationscentralen och fick varsin hepatitspruta samt recept på malariatabletterna... där o då bestämde sig den lilla att nej, nu får det räcka nu vill jag hem! och det förklarade hon högt o ljudligt för allt o alla...

blev inte sååå mkt mer av den shopping jag skulle ha gjort (resväska på rean, halterneck bh, apoteksvaror, solglasögon till maken osv osv) utan vi hoppade in i första bästa tunnelbana till mitt jobb för att hämta min träningsväska som jag glömde där 23 dec. tydligne hade jag inte kommunicerat ut det till lillskrutt för hon sa att Neej! jag går INTE till ditt jobb mamma, jag går HEM! hej DÅ.... o så var vi igång igen då...

nu har jag vait hemma i 2 timmar och jag fryser ff massor, eller tom mer. alla ndra tycker att det e varmt o skönt men jag sitter under en fleecefilt o huttrar... lite allmänt stressad över allt osm måste införskaffas innan resan och allt som ska göras - vi ska ju jobba också och ha möten m vården osv osv.... dessutom är vi bjudna til 2 födelsedagsfester också...hur ska vi hinna med det?

imorn är det jobb samt matteläxan m tonåringen, ska väl försöak hinna med att shoppa lite efter jobbet samt träna... vi får väl se... för inte blir det ngn träning idag inte, jag är alldeles för trött o frusen för det....

kram på er!

• Oms

appropå resan förresten - det är ingen av er STOCKHOLMSBOR som råkar ha en resväska till övers??? vi är en stor väska kort och ingen har ngn att låna ut, antingen ska de resa själva eller så är väskan trasig alt helt splitterny så att de inte vill låna ut den...

Ngn? den får se ut hur somhelst bara den är hel och inte allt för tung då just bagagevikten är en akilleshäl när man åker m Ving...

jag har full förståelse om man av prinicip inte lånar ut resväskor framförallt intge nyare o dyrare varianter, jag riktar mig mer mot dem som kan tänkas ha en väska som de ändå inte använder och lika gärna an låna ut den...

vi har nu 4 handbagage väskor och 3 stora väskor samt en liten men behöver en stor till...

• Oms
    Klockarbol skrev 2010-12-28 23:40:37 följande:
    Vinkar till September och håller tummar för väluppfostrade bihålor!

Lappis - Är det i morgon ni reser iväg? Och var det Frankrike ni skulle till? Oavsett vart ni ska får ni ha en härlig och säker resa.

Yngsta dotterns bästis är adopterad (från Indien) något som min dotter betraktar både som en stolt självklarhet och med viss avundsjuka.  Vid något tillfälle sa yngsta att 'Mamma, kan du förstå att E's mamma och pappa älskar henne så mycket att dom åkte heeeela vägen till Indien och hjälpte E's andra mamma att ta hand om E! Å sen får dom åka dit på semester och hälsa på varje år också!!!'
    (Nu åks det ju inte direkt till Indien varje år i den familjen men iaf Flört)

Efter en stund kom det från yngsta - 'Men jag, jag får bara åka till Uppsala jag!'
    Varpå hon stampade in på sitt rum arg som ett skållat bi...
    hahaha så underbara de är!

skickar n till kram till dig Klockar, du har en rätt så lång och ganska så bumpy road framför dig i ditt terapiande (har ju gått hos sån själv och minns) men allt man gör för sig själv leder än framåt så styrkekram till dig!
  • Oms

tack för alla gratulationer ang stora dottern betyg! det värmer jättemkt, så skönt att få lite berm då o då faktiskt, den som verkligen känner mig vet att jag av hävd inte yttrar mig om hur fantastisk jag är hit eller dit eller ens ngn annan i min familj utan jag är fostrad väldigt janteaktigt - dock har jag åsikter om allt o alla men det är en annan sak - men iaf, denna gång är jag fatkiskt lite stolt för jag vet att dottern har jobbat hårt, kanske inte efter bästa förmåga men bra och jag har gjort samma sak. Jag är nöjd helt enkelt. Tack!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!