Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Välkomna till Tivoli Empatia!

MSW - Vad bra att fler tänker så, det ger mig tröst, att det inte är självklart från början! *kram*

Porchez - Jag har massor med vänner som skulle kasta sig i bilen om jag bad dem, men det går inte, det är bara maken jag vill ha där, som vet vad vi gått igenom, som klarar av att plocka upp mig om jag ramlar ner i förtvivlan igen.

Muggles-  Snart är det över! Jag lovar! *kram*

• Snorkfröken77

Hej,

här är en mycket trött, arg och ledsen Snorkfröken totalt under isen
    Imorse på morgonfikat bläddrade jag i lokala morgontidningen och på familjesidan får jag se en artikel om en föräldragrupp i hålan där jag bor. Det var en stor fin färgbild på alla de små söta barnen också, nyfiken som jag är börjar jag läsa namnen på barnen och för varje namn isar sig hjärtat mer och mer, det är min föräldragrupp! (Utan S såklart ) Vet att jag inte borde läsa artikeln med blicken dras som en magnet mot texten och jag skummar igenom den, det står hur roligt mammorna har, att de träffas varje vecka, åkt till Ullared ihop och byter recep. På slutet står de ett stort grattis till alla dessa barn som snart blir ett år. Det kändes som att få en spark i magen, ville bara spy. Tog mig till mitt rum och grät så jag ylade. Allt det jag förlorade och aldrig fick uppleva fanns i artikeln, världen är så jävla orättvis. 
    Hur tänkte den i gruppen som tog initiativet till artikeln? Fattade hon inte hur jag skulle må? Kan folk vara så jävla oempatiska?
    En äldre manlig kollega råkade komma förbi och frågade hur det var och då bröt jag ihop igen, sen försökte jag få tag på maken och lyckades, han blev tvärförbannad och tyckte nog att det var väldigt jobbigt att han var där han var. Jag sjukskrev mig och åkte hem och grinar till och från sen dess.
    Har haft ytterst lite kontakt med en av tjejerna, mailade henne och frågade vems idé det var och om jag kunde få mailadressen till den personen så jag kan maila och berätta hur det kändes att läsa artikeln.
    Jag kanske är överkänslig, men jag tycker faktiskt man får vara det i min situation.
    Fy fan! Gråter

• Snorkfröken77

I artikeln låtsas de inte ens om av vi exsisterat...Det står att det var sju par som träffades för ett år sen och att de fortsatt umgås. Jag och maken var på alla träffar på VC, inkl första privata träffen, då var jag den enda som fortfarande var gravid. Och nu finns jag inte....

Jag förstår att de är lyckliga och vill visa upp sina barn, men om man nu tvunget skulle skriva om en föräldragrupp, kunde man ju skrivit om en där det gick bra för alla? Jag menar, så pass ovanligt är det ju iaf att barn dör..Jag är dessutom ganska säker på att det är en av mammorna som tagit initiativet till den här artikeln, dvs hon har ringt och bett få vara med, vilket jag inte tycker känns kul. De kan basunera ut sin lycka någon annastans. Mötte hennes karl på lokala icat för ett tag sen, han stirrade på oss som vi var ufon och hälsade knappt...

• Snorkfröken77

Jag förstår att de inte tänker längre än näsan räcker, och det gör mig trött, och att ingen ens säkert tänkt tanken att jag skulle ta illa upp (varför skulle jag, det har ju gått ett HELT år snart, och jag är ju ändå inte med i gänget, är gravid igen osv) Just därför vill jag göra dem medvetna om att man kan tänka lite till, det är inte så jävla svårt. Jag vill inte ha en förklaring till varför de gjort det, det förstår jag själv.
    Däremot vill jag upplysa initiativtagarna om hur JAG känner det, hur det känns att föda fram sitt döda barn, hur det är att vara en förälder till ett barn som ingen räknar med och hur jag VARJE dag bär sorgen med mig som en tung följeslagare och hur mycket jag saknar S.
    Och nej, jag är inte speciellt psykist stabil just nu, jag gråter mest hela tiden och är arg och har ångest.
    Förlåt att jag är så bitter och ledsen, återkommer när livet känns bättre.

Hej på ett tag.

• Snorkfröken77

*tassar in*

Hej, hej, ville bara rapportera att vi fick göra TUL idag istället för på måndag eftersom vi fick göra ett akutbesök på spec mvc idag efter en natt med mystiska smärtor så fort jag la mig på högersidan i sängen. Det gjorde ont när han klämde där smärtan strålade ifrån men sänkan var bara lite förhöjd och så ska de odla urin och vaginalt prov tror jag. Han yrade något om blindtarmen och det känns väl sådär festligt...Läkaren var kines och pratade urusel svenska, så det känns inte så tryggt just nu om man säger så, han förstod inte vad jag sa och jag förstod inte honom *suckar*  Bara hoppas att det var något tillfälligt.
    BM som vi träffade först gjorde TUL och Leffelina beräknas väga 2275 g, 10% över normal, BM gissade på att hon kommer ligga väldigt nära 4 kg i v 40, tur att hon ska komma tidigare Hon verkar inte lida näringsbrist iaf där inne
    Det blev inget förlossningssamtal, det blir på måndag, BM förstod att det inte var så lämpligt att försöka sig på det med kinesen, så den tiden har vi kvar. Visade sig att det är den läkare som förlöste mig som vi ska träffa, hoppas det känns bra, blir lite extra nervöst. Vi sprang även på den läkare som upptäckte att S inte levde, civilklädd på vägen till avdelningen, det var även hon som sjukskrev oss som vi träffade en gång efteråt. Hon hälsade på oss men frågade inget, det kändes otroligt bra att hon kände igen oss, att vi inte bara var ett par i mängden.

Jag skulle gärna ha ett slutet forum, det finns sådana på FL. Jag är med i ett där för de som mist barn så man kan diskutera fritt och även visa bilder om man vill. Jag fick panik när jag såg fb-rekommendationerna och kände genast att jag ville gå tillbaks och "rensa" bland mina inlägg genom att anmäla dem. Gillar inte alls att tråden blir lättare att hitta för kreti och pleti jag har lämnat ut så mkt om mitt innersta

Kram till alla!

*tassar ut*

• Snorkfröken77

Inga mer svåra smärtor här, lite småont på samma ställe, men det har jag ju haft förut, kanske en tjurig blindtarm, vem vet? Så länge det känns ok orkar jag inte bry mig, har fullt upp med att bekymra mig om Leffelina varje dag.

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih Muggles! Äntligen! Gud vad roligt och oj vad avundsjuk jag blir Håller alla tummar och tår för att du får snusa bebis inom kort!!!

Sweet - Skönt att du var en av de som tryckt på gilla!

AM - Klipp, klipp! Hår växer ut igen!

Liten - Grattis till försäljning! Ser fram emot att få se bilder från nya stället!

Apropå brösten så vill jag gärna ha min vanliga storlek, det jobbigaste just nu tycker jag att min bröstkorg vidgas så när blir gravid så jag har svårt att hitta BH:s och har ingen aning om vilken storlek jag kommer ha om jag får amma den här gången (ökar 10 cm i omfång när jag blir gravid, skitläskigt, gick iaf tillbaks på en månad sist) Sen är det inte trevligt när brösten liksom "ligger" på magen, lol, det låter så sexigt....

Apropå artikeln så kontaktade jag en ur gruppen, förklarade hur jag kände och hon förklarade hur de tänkt, saken är nu utagerad från mitt håll, men jag kommer nog aldrig kunna träffa gruppen framöver så som jag kanske hade hoppats, jaja, livet är inte lätt.

Längtar för övrigt till måndag då jag förhoppningvis får mitt slutmål och kan börja ta sikte på det.

Kram på er!

• Snorkfröken77

Stort grattis från familjen Snorksson!!! (maken säger du får gratta från OSS inte från dig! ){#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Snorkfröken77

Vad fint att du fick en sådan förlossning du ville ha Muggles! Stort grattis igen!

September - Jag äter Niferex varannan dag nu och det gör min mage "en smula" upprörd så nu har jag inga problem alls. Innan åt jag typ frökusar på morgonen med messmör på, det fungerade finfint också. Jag har hört att lactulos fungerar fint, det enda negativa är väl att det kan fungera lite för bra om man säger så...

Porchez - Vad är det som händer nu med hunken? *kram*

Här har vi precis avslutat tre rätters på makens initiativ, han tyckte vi behövde lyxa lite Blev räkbakelse till förrätt, konjaksflamberad oxfilé med färsk sparris och råstekt potatis och som avslutning hallon- och daimsemifreddo *mums*

Har varit och köpt sommarblommor idag så imorgon ska det planteras! Jag älskar verkligen den här tidpunkten på året!

• Snorkfröken77

Hej, hej Gosnonsen! *vinkar*

Att du har börjat jobba igen Nenne, känns helt overkligt, och att jag kanske ska på f-ledighet snart, världen är upp och ner!

Locka med plattång - låter intressant även om jag verkligen inte behöver det nu (hur kan håret bli så extremt lockigt bara för att man är gravid?!!)

Härligt med lunchsällskap Vickan!

Cicci - Ååååh Ascot! Har en våt dröm att få åka dit och glida runt i hatt. Hade du hatt?!

MSW - Skönt med brunt!

Totalego:
    Annars är jag väldigt lättad nu, vårt förlossningssamtal gick jättebra, det var känslomässigt jobbigt att möta läkaren som förlöste mig. Jag började i princip storgrina så fort vi kom in på rummet, det var som att dra ur en propp. Jag fick berätta hur jag tänkte och sa som jag ville och hon sa då att vi har full förståelse för hur du känner med tanke på vad du gått igenom och vi låter dig välja själv hur du vill ha det. Jag förklarade hur jag tänkte och hon verkade tycka att det var genomtänkt och bra, hon frågade även om jag kunde tänka mig vaginalt under några omständigheter, jag sa nej. Då sa hon bara, men då planerar vi in ett snitt och fixar tiden nu på en gång, sen förklarade hon hur de tänkte med tiden, hur tidigt de kunde tänka sig. Det var så som jag trodde och sen gick hon iväg och fixade en tid.

Så nu vet vi när vi får träffa Leffelina om allt går som planerat fram tills dess, det känns otroligt bra och lite läskigt också!!! (håll alla tummar ni orkar att vi fixar det fram tills dess!)

Sen diskuterade vi kontroller fram till förlossningen och kom fram till CTG-kontroll varje vecka, jätteskönt. Blir ett jäkla rännande, men det får det vara värt för att jag ska få sinnesro.

Ska även gå igenom S förlossning med den BM som var med under i princip hela förlossningen. Kommer vara jättetufft, men bra tror jag. Läkaren tyckte det var viktigt att jag knyter ihop säcken inför nästa förlossning.

Den här läkaren var den bästa vi mött hitills och hon var otroligt empatiskt och det var skönt att det var hon som förlöste mig för hon visste ju hur det hade varit och hon förstod verkligen att jag inte ville göra om det.

• Snorkfröken77

AM  & Sweet - Tack, det är så otroligt skönt. Nu har jag ett mål att hänga upp mig på! Jag kommer ligga lågt med datumet tills det är dags, vi kommer inte berätta för någon eftersom jag tycker det känns bäst så. Men samma dag på morgonen, finns det nog en lite chans att jag loggar in här och berättar vad som är på g!

AM - Förresten, glömde fråga läkaren, och det gjorde säkert inte du Hur gör man om det drar igång av sig självt innan snittdatum? Ringer förlossningen fort som attan och säger: Hjälp?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!