Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Välkomna till Tivoli Empatia!

Åh Nenne, nu kom jag på! En doftschersmin vore väl vackert mot ert röda hus! Läste att de klarar upp till zon 7 beroende på sort.

• Snorkfröken77

Hej hopp, här har det varit en underbar helg med gott att äta och mycket utomhusjobb i trädgården och en rörlig Leffelina
    Igår var Snorkissons på resataurang! Det ni!  Det händer inte ofta!  Blir så när man har en make som är alldeles för duktig på att laga mat, man blir inte motiverad att äta ute när man kan få godare hemma. Men igår blev vi båda positivt överraskade, supergod mat och otroligt serviceminded personal, jag åt:
    Förrätt:
    Blomhonungsbakad Chevré med balsamglazerade rödbetor, höstgrönt och karamelliserade pistagenötter
    Huvudrätt:
    Skomakarlåda med halstrad hängmörad Kalventrecote på ett berg av Mellösapotatismos serveras med merlotsky och krispig bacon
    Efterrätt:
    Marängsviss med krämig banan, Kungsvaniljglass, banancrisp och Chokladsås
    Allt var ljuvligt gott, men förrätten var nog bäst

Idag har vi grillat revbensspjäll och ätit med potatisgratäng och sallad *mums*

Helgens jobb har bestått av räfsing av gräset, inköp av jord och algrent, sprayning av plattorna med algrent (hoppas det funkar!), asssisterat maken med byggnation av vedförvaring, städning av garaget osv.

Hattis - Hur kan du inte veta vilken modell på väskan det är?! Du får beskriva lite för mig hur den ser ut så kanske jag kan lista ut vilken det är?

Muggles - Ja, du har ju två små kottar att hålla ordning på, stökigt! Men de verkar vara duktiga att röra på sig A & B. Drygt med graviditetskrämpor. Jag adderar vätska i hela kroppen, eksem och svamp på diverse ställen. Konstiga utslag. Finnar på bröst och rygg. En vidrig fotsvett, drullighet, glömska och en konstant blöt fläck i trosan av alla flytningar! Oooh inte att förglömma näsblodet som är en ny för denna graviditet, blodade ner ett linne på jobbet för någon vecka sedan, mindre festligt...

AM - Vilken middag! Värdig en drottning!

Lappis - Klart du måste snatta makens dator, vi kan ju inte vara kaninlösa i två veckor, det går ju faktiskt inte!

• Snorkfröken77

Lappis - Det var en ganska enkel meny, men ack så god! Marängsvissn var väl egentligen ingen marängsviss så som jag tänker det, det var vaniljglass med maränger och färsk banan och grädde, så långt var det likt, men sen var det en sås med blådär och färska jordgubbar och några sega mintmaränger i detta, det var en mer "vuxen" sviss.
    Hade ni gjort glassen själva? Hur då? Recept tack! Tungan ute

September - Jag har ju också moderkakan i framvägg och det suger rent ut sagt när man vill känna rörelser. När vi var inte förlossningen sist så såg man tydligt att Leffelina rörde sig mycket mer än vad jag känner. Läkaren kommenterade även det att jag känner bara en bråkdel pga moderkakan...Lycka till hos BM!

• Snorkfröken77

Apropå försäkringar är jag ivrig förespråkare av Skandia, hade Folksam som graviditeteförsäkring med S och det var struligt, men löste sig när vår kurator tog kontakt med dem. Skandia var inga problem öht. Och jag måste säga att jag är oändligt tacksam att jag dels hade gravidförsäkring och min livförsäkring som ger ersättning vid dödsfall av barn för det är inte gratis att begrava ett barn och att båda vara hemma sjukskrivna Det är hemskt att man ska behöva orora sig för ekonomin uppe på allt annat helvete då. Förstår verkligen att folk kan hamna snett ekonomiskt vid sådana här tillfällen...

• Snorkfröken77

Idag har jag varit hos BM och äntligen tagit mitt immuniseringsprov, BM hade ju glömt det i v 25 så jag ringde och frågade henne förra veckan om det inte var dags än...Det känns ju som ett prov som är ganska viktigt med tanke på att vi inte vet vilken rh-faktor S hade (blodgrupp vet vi ju, våra bebisar kan bara få en grupp ) Nu är det iaf taget och för en gångs skulle så hade mitt järnvärde sjunkit! Inte lågt för andra kanske, men lågt för mig och jag är ju så trött så det är nog läge att köpa sig några piller och trycka i sig (varvat med messmör *mums*)

Ångestfyllt som vanligt att lyssna efter hjärtat, men har känt henne bra idag så det var ganska ok ändå.

En rolig sak var att när jag skulle ta blodprovet på labb så reagerade sköterskan (äldre dam) på mitt efternamn och frågade om jag var Herr Snorkssons tjej, jag svarade ja och hon berättade då att hon var väninna med hans mamma och att hennes son och maken spelat golf ihop och hon bad mig hälsa så mycket till honom. Jag svarade då att han sitter ute i väntrummet, varpå sköterskan förtjust ylade att hon var tvungen att följa med ut och se hur stor han har blivit! Förvånad Jag skrattade och sa gör det. Och hon följde med ut och ylade att han blivit så stor! (Maken fyller 40 i år....) Maken såg lagom generad ut och jag tyckte det var hysteriskt kul!

Apropå min fotsvett så är det skitjobbigt, för det luktar verkligen apa oavsett om jag går i sandaler eller ej och jag som har känsligt luktsinne nu tror jag lider mest av det. Jag får illamåendeattacker av mina egna fötter!!!

Tinga - Förstår att du är känslig för magar, jag är ju inte så förtjust  nyfödingar och måste verkligen ta sats så fort någon lagt upp en ny sådan i galleriet...

Just nu står vi i valet och kvalet om vi ska köpa ett nytt babyskydd...Vi fick ju ett begagnat förra året av goda vänner, men jag tror det är ifrån deras första som borde vara 4-5 år nu, så det känns sådär(+ att vi förra sommaren hade det i garaget ett tag för vi inte ville se det och fick ytmögel på bältena som jag tog bort med yes, men vet inte om det tar bort allt)...Samtidigt vill jag helst inte köpa något sådant stort som man antagligen inte får lämna tillbaks om det inte går bra. Kan någon ge mig ett råd hur vi ska göra?

• Snorkfröken77

Muggles - Vad duktig du är p att rapportera! {#emotions_dlg.flower}

Oupsie - Hur har det gått med medicineringen, vad tog du för beslut?

Lappis - Ha det så underbart!

AM - Vad du är pysslig! Jag har så svårt att se dig målandes, i min värld glider du runt i din våning i svandunstofflor, någon lyxig beklädnad och strösslad med diamanter

• Snorkfröken77

Muggles - Det går inte att hyra från NTF här Har redan kollat det, annars är det att "hyra" från babyproffsen och då får man betala skyddet och sen när man lämnar tillbaks det så drar de av pengar för de månader man har skyddet, det känns sådär...

Mätte magen idag (runt om) och jag har kommit upp i imponerande 119 cm runt magen, lol!

• Snorkfröken77

Jag är väldigt lik min avatar just nu

• Snorkfröken77

Hej Porchez och Tinga (jag ser din gröna plupp!)

• Snorkfröken77

Blir inga magbilder här heller, det är ingen vacker syn och jag visade aldrig med S så varför skulle jag nu?
    Men vi kanske skulle ta ett kort för vår egen skull iaf...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!