Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Välkomna till Tivoli Empatia!

Vickan - Japp! Och jag älskade att läsa dem och drömma mig bort

• Snorkfröken77

Oh, jag höll ju på att glömma, tusen tack ni som orkade berätta om hur ni haft/har det med era bebisar och sömnen på dagen. Det är guld värt att läsa hur andra har det/gör.

Idag körde vi babybjörn och det gick jättebra, nöjd Leffelina och jag kunde fixa lite under tiden (fast det var fasligt varmt). Så nästa vecka blir det nog, ett sovpass på bröstet, ett i vagnen (på promenad) och ett i babybjörnen/dag, det blir toppen!

• Snorkfröken77

Gemma - Haha, är någon väska egentligen prisvärd?! Jag menar man skulle ju egentligen kunna bära runt sina grejor i en tygpåse, men hur kul är det? Säga vad man vill men Birkin är vacker, vad har du för läder och färg på metallen? vad är det för Marc Jacobs väska du väntar på? I min handväskegarderob finns det ett ohälsosamt antal Mulberry's, är lite svag för det brittiska och jag älskar doften av läder...Just nu ligger jag lågt pga föäldraledighet, men jag fantiserar om väskan jag ska köpa när vi båda jobbar igen Tja, annars är jag väl lite av en skönhetsjunkie också, köper massor med smink och parfym och krämer Skor skulle jag kunna bli helt fast i också, men där har jag stoppat mig själv (tur är väl det med tanke på att mina fötter verkar ha blivit större efter två graviditeter)

Mopedvin - Hur ser dina erfarenheter ut av p-pillret Qlaira? Läste lite om det och blev nyfiken och tänkte höra med dig som får höra folks erfarenheter.

smint - Jag är inte ute efter något speciellt, mer än de årstiderna och storlekarna som AM skrev. Jag tycker att det är bra att köpa lite begagnat, känns helt rätt miljömässigt sen kanske man köper kläder man annars inte köpte. Sen skulle jag inte vilja köpa på blocket utan vill veta vem som haft det innan, er "känner" jag ju Har du något klädpaket att sälja är jag intresserad

• Snorkfröken77

Apropå det, är någon intresserad av prover på Dermalogica? Jag har massor hemma som jag fått med mina beställningar och jag använder dem nästan aldrig. De flesta är för "mogen" hy (fnys, hemskt ofint att skicka dem till mig ). Kan skicka med posten om någon vill ha?

• Snorkfröken77

PB - Inboxa mig din adress så skickar jag! Någon mer?

• Snorkfröken77

Hej hopp!

Här är det stökigt i casa Snorkis, ingen hund som ätit paddor! Men en ledsen, närhetstörstande och trött liten Leffelina som varit till ögonläkaren och fått pupillförstorande droppar, inte skoj för en liten bebis! Men hennes ögon var normala och det var ju skönt, det blir en uppföljning igen om ca 6 månader för att se hur det är då.

Veckans resultat blev -0,9 kg, är nöjd med det med tanke på att mitt VK inte fungerat på hela veckan så jag har chansat vilt. Jag har testat LCHF en gång och gick ner 2 kg på en vecka (det var så länge jag stod ut) jag blev helt dum i huvudet och hjärtat slog jättehårt, precis som att det blev överansträngt så jag vågade inte fortsätta.

AM - Du är inboxad!

EA - Haha, vilken klockren lek Buster håller på med, det lär ju hålla honom sysselsatt ett tag!

BS - Snigel i pälsen!!! Då har man legat still längre *skrattar*

• Snorkfröken77

Leffelina fick en remiss till sjukhuset pga att hon skelar när hon tittar på saker långt bort, inte när hon har ögonkontakt. Ganska normalt i hennes ålder vad jag förstått men vi har lite dåliga saker i släkten som kan vara ärftliga därför ville man kolla upp henne. Hon kommer pga det även få gå på kontroller tills hon är ca tre år. Jättebra tycker jag, och ännu bättre att allt var bra

Snartis - Jag behövde inga smärtstillande efter en vecka, men jag var öm i huden runtomkring ca en månad efteråt tror jag. Att förlora vätska tog lika lång tid som efter vaginala förlossningen tycker jag nog.  Jag blev mycket snabbare rörlig igen efter snitt än efter vaginala förlossningen.

• Snorkfröken77

Oj, Snartis, redan 62! Det är en LÅNG kille

• Snorkfröken77

Hej Lappis!!!

För mig tog det nästan en månad att bli av med allt vatten jag dragit på mig.

• Snorkfröken77

Jag är chockad!
    Leffelina har sovit hela natten i natt utan att äta! Jag har däremot inte sovit eftersom jag vaknat till vid minsta ljud och trott att NU är hon vaken och hungrig. Ska bli spännande att se i natt om det var en engångsgrej eller om det håller i sig

Stort grattis till Nenne!

Hoppas Londonresenärerna får det härligt med god mat och shopping.

PB- Jag har inte fått tummen ur att skicka proverna än, jag ska ta tag i det, jag lovar!

Jag var på Body shops klubbdag igår och shoppade smink och krämer. Jag var ju tvungen att testa det jag köpt så nu sitter jag här i mysbyxor i full krigsmålning! Det blir fint sen när jag ska gå ut och fortsätta klippa häcken mot gatan

• Snorkfröken77

Cicci - Lol, jag tror grannarna tycker jag är lite knasig, för någon månad sen stod jag i finklänning med rosett i midjan och körde högtryckstvätt på garageuppfarten så att skiten sprutade (klänningen hade ett litet hål i ryggen hade jag upptäckt när jag tog på mig den så då orkade jag inte byta om när jag skulle göra rent vår mur, tänkte att jag slänger klänningen efteråt)
    Man får vara tacksam när de sover de små liven

• Snorkfröken77

Idag har Leffelina varit på tremånaderskontroll och vaccination (jag började gråta när hon fick första sprutan, tur att maken var med...) Vi valde att även ge henne mot Hepatit, hur har ni andra gjort? Längden var 62 cm och vikten 6170, hon hade "bara" ökat med 510 g på en månad vilket jag ju såklart blev lite nojig för, hon har ju strulat en hel del vid matningarna (skriker, spottar, åmar sig osv) men bvc-tanten tyckte det var helt normalt att hon planade lite (hon låg ju fortfarande över medelkurvan. Har något av era barn planat? Och då tänker jag främst på er som inte ammat eftersom jag förstått att det då är normalt med en amningspuckel. Vägning igen om en månad får vi se hur hon ligger till då.

AM - Bättre sent än aldrig, vi har den här badrumslampan i vårt lilla badrum och är jättenöjda med den: www.lampor-belysning.se/wp-content/taklampor_hellekiskrom.jpg Vi har satt dimmer på den, jättemysigt när man badar

Vänner - Väskorna är fejk. Enda sättet att köpa en helt ny Mulberry som garanterat är äkta är genom mulberry.com eller någon av deras butiker. Mulberryväskorna som säljs på Tradera och Blocket är tyvärr generellt fejk också. Man kan hitta fina begagnade på ebay.co.uk men då måste man göra sin hemläxa först, dvs veta hur sömmar och etiketter ska se ut. Tyvärr är Bayswatern och Alexan de mest kopierade väskorna just nu och de som gör kopiorna är skickliga, så det är inte lätt...
    Den här säljaren säljer äkta Mulberrys, så den här bör vara äkta: www.ebay.co.uk/itm/NEW-MULBERRY-CHOCOLATE-NAT-VEG-TAN-BAYSWATER-TOTE-BAG-/140602609429&hash=item20bc918f15

September - Stort grattis till septembertjejen

Tvättmaskin - Vi har Miele eftersom de anses ha längst livslängd, vi är supernöjda med den och torktumlaren, många bra program och jag älskar belysningen i trumman. Den här tvättmaskinen har vi: www.miele.se/se/hushall/Produkter/1141_32517.htm Vi köpte både tvättmaskin och torktumlare på Bauhaus och fick bättre pris än internetpriserna, ett tips!

• Snorkfröken77

Vickan - Du är så välkommen, det vet du!

• Snorkfröken77

Koko - En kram härifrån också, insåg nu att jag kommer inte ihåg vilket datum vi begravde (urnsatte) S, jag har förträngt det, det är inget datum jag vill komma ihåg. Jag kommer alltid komma ihåg känslan när jag tog emot urnan med min dotters aska och de tunga, stapplande stegen mot hennes grav, och vetskapen att jag aldrig mer skulle få hålla henne (börjar gråta bara jag tänker på det).

Idag är det tungt, saknar S så det smärtar i kroppen, antagligen för att det är hennes namnsdag idag. vi var till graven med massor med rosa och vita rosor (varför är de gröna plastvaserna så små?! Vi fick dela upp buketten på två vaser) Jag orkar fortfarande inte ta in helt och fullt vad som hänt för då känns det som att jag inte ska få luft. Jag släpper på lite då och då och gråter en skvätt. Men det är en enorm tröst att ha Leffelina nu.

• Snorkfröken77

EA - Tänker mycket på dig. Kram.

• Snorkfröken77

Här kommer ett gumman-i -lådan-inlägg...
    Jag behöver era råd, vet inte hur jag ska bete mig...

Mötte delar av min nya föräldragrupp för några veckor sedan, det var bara tre mammor som alla var typ 10 år yngre och inte så lika mig på något sätt...Men det var jättetrevligt och vi pratade alla och hade trevligt, vi bestämde oss för att lägga till varandra på FB för att kunna hålla kontakten och hitta på saker.
    Samma kväll letade jag reda på dem och de hade alla godkänt tills dagen efter.
    Sen veckan efter skickade jag ett meddelande och skrev att de gärna fick höra av sig om de skulle hitta på något ( de hade ju umgåtts innan jag träffade dem). Inget svar från någon av dem.
    Det gick en vecka till och jag skickade ett nytt meddelande att jag tänkte gå på babysång den och den dagen den tiden och frågade om någon av dem skulle gå? Ingen svarade. Och jag gick aldrig dit.
    Sedan ser i deras statusuppdateringar att de träffats hemma hos en av dem.
    Nu idag har en av dem skrivit i sin status att hon och en av de andra tjerna varit på babysång...
    Jag fattar ingenting?! Om de inte vill umgås med mig varför lägga till mig på FB, och varför kan man inte svara lite hövligt att man har inte tid eller lust eller nåt sånt, men att bara totalignorera? Jag blir skitledsen och känner att jag förlorat en till föräldragrupp (som jag sett framemot så)
    Sen börjar paranoian, känner någon av dem i nya gruppen någon i gamla gruppen som pratat skit om mig(typ att jag är psykiskt instabil pga mitt utbrott i våras över artikeln i tidningen)
    Jag känner mig mobbad och det gör ont i magen Nästa vecka har vi babymassage på BVC hela gänget och jag tycker det känns skitjobbigt att gå dit när det är som det är.
    Vad ska jag göra? Ta bort dem från FB och låtsas att vi aldrig setts? Eller ska jag inboxa och fråga vad som händer? (och ev spä på ev rykten om mig som psykiskt labil?)
    Usch jag mår skit över det här...

• Snorkfröken77

Till saken hör att jag har knappt några vänner här i hålan, vi flyttade hit för ca 5 år sen och jobbar i en annan stad så att få barn var en förhoppning från min sida att lära känna lite nya kompisar. Och i förra gruppen träffade jag ju en tjej som jag klickade direkt med och som är jättetrevlig och gullig, men hon fick ju all skit i våras, så den relationen är nog förstörd tyvärr

• Snorkfröken77

Hej igen, har inte haft tid att sitta här förrän nu.
    Det jag tycker är mest skumt är att INGEN av dem svarat på mina meddelanden, precis som att de kommit överens, men nu är jag väl paranoid
    Pratat lite mer med maken om det ikväll och bestämt mig för att ligga lågt till babymassagen och gå dit och där om det finns något naturligt tillfälle fråga om babysången var bra. Vill de inte umgås kommer de ju tycka det är jobbigt och det kommer märkas, är de bara obetänksamma så kommer de nog bara svara vad de tyckte och då tänker jag fråga om de inte kan säga till när de ska dit nästa gång. Hör de sen aldrig av sig tar jag bort dem från FB och glömmer att jag träffat dem.
    Jag tror inte att de skulle bli några vänner för livet, men vem vet? Och lite extra sällskap nu när man är hemma sitter ju inte fel. Men jag får väl bita ihop och gå iväg själv på babysången och ÖF och hoppas på att träffa någon där.
    Det som känns extra surt är att förra året när jag fick S var det massor jag kände som fick barn samtidigt, + att föräldragruppen verkar ha blivit bra (för de som var med...) Jag känner mig i ofas med livet

Jaja, jag har ju mina vänner i staden, men det blir ju inga spontanbesök eller barnvagnspromenader...

Tack för att ni tog er tid att svara, jag önskar att ni bodde närmare så jag kunde leka med er istället

Någon som blivit godkänd till slutna forumet än? Jag väntar fortfarande...

• Snorkfröken77

Izzie - Grattis igen och fy för mardrömsförlossning och infektion

AM - Grattis till dig också till din lyckade operation. När jag hade gjort titthålsoperation hade jag ont i axlarna helt plötsligt väldigt långt efter, då vet jag att man sa att det var gasen man "blåste" upp magen som spökade att det tog tid innan den gick ur kroppen och orsakade obehag.

Cicci - Supergrattis till nya jobbet! Det har du förtjänat! Skål

Angående bebisbubbla, jag tycker det är självklart att far-och morföräldrar ska få komma och hälsa på en gång, men inte att de ska komma hela tiden (som våra ville/vill) man måste ju få landa också och orka med att träffa kompisar och sig själv.
    När det gäller amningen körde jag Litens variant och var halvnaken och var därför jättestressad att Leffelina skulle bli hungrig när vi hade besök. För övrigt var ju våra matningar en cirkus, lol, här kommer en förkortad variant: Leffelina skriker, vi inser att det nog är matdags, jag hasar efter en amningskudde och maken bär Leffelina. Vi letar reda på amningsnappen (som märkligt nog försvann mellan gångerna!) Jag klämmer fast nappen och frågar maken om den sitter rakt. Han kommer med Leffelina och försöker lägga henne rätt, vi kämpar så några minuter medan Leffelina skriker i högan sky, jag svettas och amningsnappen fylls sakta men säkert. Leffelina får tag på nappen och sliter bort den från min bröstvårta (varje gång!) och mjölk rinner över henne och mig. Hon blir ännu ilsknare och jag får inte dit nappen då den bara halkar omkring i mjölken så jag försöker hålla i den och henne samtidigt = dömt att misslyckas. Under tiden står maken och hejar på och försöker justera Leffelina till rätt position. Till slut lyckas hon få tag, suger några tag och tvärslocknar. Antiklimax...Vi får inte fart på henne hur vi än gör. maken går och blandar ersättning och ger henne, hon dricker glatt och krånglar ingenting... Herregud vilken fars det var.

När det gäller mitt problem med svärmor så ställdes det på sin spets här för någon vecka sen, hon klev över gränsen kan man säga och maken fick ta ett snack med henne. Verkar som att hon fattade och det känns lugnt just nu, jätteskönt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!