• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

God förmiddag!

Televinken kräks ofantliga mängder så det här är väl inte världens bästa måndag precis. Men nu sover stackarn äntligen och det behövde han verkligen efter att ha varit vaken större delen av natten (kändes det som iallafall).

Lycka till EA och muggles, hoppas på en bättre måndag för er!

Ja, just det ja, vi hade ju nästan bestämt hos för en sån där Mobi som Ore har men sen när vi prövade den i vår bil så funkade den inte alls tyvärr. Det mest nerfällda läget var så upprätt att man aldrig kunnat ha haft stolen i något annat läge och Televinken hade inte sovit så bra i den. Men har man en rymligare bil så är den säkert jättebra!

• fru AM

Telis: stackars Televinken! Hoppas magsjukan går snabbt över! Eller är det för mycket saffransbulle? 

• Parnassia

Telis - hoppas Televinken piggnar till snart. Spyor är bland det värsta jag vet.

Muggles och EA. Jag håller tummarna här jag med! Ni kommer väl in med en rapport asap? *knogarna vitnar*

• _koko_

telis - Stackars televinken och stackars er. Vår granne ligger inne med deras minsting för att magsjukan inte går över och h*n är alldeles uttorkad.
    Mobi fick förresten knappt plats i vår bil heller (om man ville ha hyfsad plats kvar i framsätet), och vi har en STOR kombi!

Trollet var ju alldeles sockersöt på bilden!!

• Parnassia

Vi har en maxi cosi mobi till Lilla nu, Stora hade den innan, och vi är nöjda med den.

Stora har fått en framåtvänd Acta nånting nu sedan ett par veckor nu. Men idag har jag dåligt samvete för att vi vänt på henne, hon är ju 3 år och 8 mån snart, för igår körde vi i diket jag och tjejerna. Bilen är kvaddad och jag är mör. Imorgon ska vi till VC på kontroll, för sakens och försäkringarnas skull.

• Parnassia

Vickan - Trollet på bild var kul att se! Vilket även Stora tyckte. Hon stod bredvid när jag klickade upp bilden och sa direkt: "Mamma, det är ju X!"

• Ore

Parnassia: Usch, otäckt med dikeskörning. Men skönt att det verkar ha gått bra ändå...
    Telis: Hoppas Televinken kryar på sig! Stackars liten...

• _koko_

parnassia - Men fy vad otäckt! Tur ändå att ni verkar ha klarat er så bra, men vad otäckt!!!

• Telis

Parnassia, men fy vad otäckt med dikeskörningen! Skönt att det gick bra ändå och att det bara blev skador på bilen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!