• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

vickan tittar in... och undrar hur det är med alla... och blir sanslöst stolt över alla utrop över Trollet... häftigast var ju Parnassias Stora!!! Hälsa tillbaka!!

• Parnassia

Har nattat flickorna och tittar in för att se om EA och Muggles varit inne. Men inte. Nu blir jag ju orolig!!

• Snorkfröken77

*går i väg och tar ett bad med födelsedagsbadskummet i väntan på rapport*

• MSW

Fortfarande inga rapporter? *hoppas no news=goodwill news*

• _koko_

Undrar även jag och hoppas likt msw att no news is good news (min tfn ville också skriva goodwill, hahaha)!!!

• _koko_

AM - en sån tårta skulle säkert den där spritsen vara bra till. Och BS, vilken lustig tajming att du har köpt en sån samma dag som jag skriver om den! Cervera alltså, får gå förbi där nån dag efter jobbet tror jag.

• snaily

Tittar in för ungefär tusende gången...

Ho hooo Mugglan och EA!?

Hoppas så allt såg bra ut, det bara MÅSTE ha gjort det!!

• nennesjuttioåtta

Tar mig friheten... har fått ett väldigt ledsamt sms av EA, men hon ska nog få rapportera mer vad som hänt för de vet nog inte det själva ens. Det syntes tydligen inget på VUL och hcg ligger lågt (??!!) så de misstänker ett X. 

• snaily

Jahapp, what else?

Här har inte gjorts många knop idag. Kokat lite lingonsylt och i övrigt bara slöat. Fast det var väl inte slött precis att pallra sig ut på långpromenad i denna bistra kyla, som jag gjorde på förmiddagen. Ordentligt påpälsad så jag frös inte - förutom om ansiktet, detta eviga problem när det är riktigt kallt! Minus 20 i stort sett hela dagen idag. Soligt och klart och vackert, men kallt som sagt.

Vet ni - idag är det exakt två veckor kvar till BF!! Känns helt galet. Känns som jag ska fortsätta vara precis som jag är nu i all evighet, kan inte föreställa mig förändringen. Och är just nu så pass bekväm med att vara lite lagom gravid också så känner ingen brådska med den där förlossningen som folk påstår att jag måste genomgå...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!