• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Parnassia: Fy fasen vad obehagligt!! Förstår att du är mör! Skönt att åka till VC för säkerhetsskull lixom!

Har ingen motivation till plugget, så det får nog vara som det är nu.. Ska se om jag orkar läsa igenom det en gång till..

Kanske blir lite julklapps inslagning ist efter lunch.. Eller börjar sy på A's adventskalender..

• Ore

Vi har ju bilstolarna i framsätet på båda våra bilar, så det där med storleken har ännu inte varit ett problem för oss... Får se om vi kommer ångra besafe-köpet om vi så småningom ska ha den i baksätet på en annan bil. Vilket det kanske blir om maken byter ut sin tvåsitsiga bil framöver... (Nej, ingen sportbil - tyvärr. Bara en massa lastutrymme...)

• fru AM
    MSW skrev 2010-11-22 11:36:46 följande:
    Har ni sett på det här då? www.fransandfriends.com/web/Produkter/PeePee_... Något alla ni pojkmammor saknat.......? Eller kanske inte....
    Men är de alldeles från vettet! Det var den dummaste produkt jag nånsin sett! Och jag tycker ändå det är äckligt med bebiskiss. Det gäller att vara snabb och fokuserad så klarar man sig oftast
  • MSW

AM: Och vi lärde oss att stå lite vid sidan av ist för mittför för att slippa bli duschad.. Dessutom ser de väldigt fåniga ut!

• fru AM

MSW: Fast med tanke på att vi har haft skötbordet i vanliga rum (alltså inte badrummet) så gällde det att vara snabb och undvika friluftspinkande  överhuvudtaget

• _koko_

MSW - Tack för dagens skratt! Hos oss har det funkat bäst att lossa blöjsnibbarna, lyfta på "fronten" och sen lägga ner den igen över "paketet" en liten stund.

• _koko_

Telis - Vi har ju haft det uppe förr i tråden: Great minds think alike.

• kängu

Tro det eller ej men jag har faktiskt aldrig blivit nerkissad Trots att jag varken är snabb eller smidig när jag byter blöjor

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!