Läst ikapp, och gnuggar nu minnet...
Hattis: HURRA för att allt är bra med kepsen!
Hurrar även för att Snartis lilla pyre lever om i magen igen!
Snorkis: Full förståelse för att du är beroende av fosterrörelser. Finns det inte att man kan köpa en sån där stor "lur" någonstans, så att man ska kunna höra hjärtslag och liknande? Alltså inte "angelsound", men något åt det hållet. Så kan maken lyssna så ofta ni vill
Frullan: Usch, så tråkigt med din pappa. Hoppas han kryar på sig snart. KRAM!
Izzie: Kul att du tittar in, jobbigt med så stressigt kring dig just nu. Och jag minns också ett plus som senaste rapport (?) från dig, hur har det gått. Har tänkt på dig, och hoppats att det går BRA den här gången.
Oms: Jobbigt att behöva vara motor åt dottern, att hon inte är det minsta självgående. Du gör dock ett suveränt jobb, och hon kommer vara tacksam över det i framtiden, det är jag helt övertygad om. Men det gör det självklart inte mindre jobbigt och frustrerande för dig här och nu...
Har för övrigt röstat för att Bröllops-Bella ska bort (förvånad, någon?).
AM: Det var nog inte jag som frågade efter hårlassot (eftersom jag faktiskt har ett sådant hemma), men jag är nyfiken på hur den andra mojängen som var på FB-bilden fungerar...
Härligt att Yasuragi inte överklagar! Ett duschrum it is, alltså
Lappis: Vad skönt att det verkar lösa sig med kontraktet! SPÄNNANDE med nytt jobb!
Barnskor: Jag ääääälskade pepiped-skorna som du länkade till. Verkar dock inte finnas för provning någonstans i närheten, men jag tror jag chansar och beställer ett par ändå.
Lillkillens första skor var ett par svarta Kavat lära gå-skor, och nu inför vintern så har han även ett par Superfit Goretex stövlar. Hade belastat skokontot rejält, om inte lillkillens farmor hade köpt dem Superfit stövlarna valdes för att de var väldigt lätta jämfört med många andra liknande, kändes som en viktig faktor för en liten som nyss börjat gå och som måste ha stövlar på sig.
Har förresten planerat ett besök i skoaffären idag, för att kontrollera lillkillens fötter. Jag tycker inte att stövlarna verkar vara för små, men alla strumpor i samma storlek har blivit för små för honom... Stövlarna plockade jag ut extrasulan ur för en dryg månad sedan... Men men, bäst att kolla
Hur bör man förresten tänka i kläd och sko-väg inför den annalkande våren. Jag har slagit till på en regnoverall från Fix (skalklädsvariant), som jag tänker mig att lillkillen får gå över till, i kombination med fleecekläder när temperaturen nu börjar leta sig uppåt. När kan man gå över till gummistövlar med varma sockar i, eller för den delen joggingskor? Eller ska jag satsa på varmfodrade gummistövlar? Tips och råd mottages tacksamt!