• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Klockarbol, mina allra varmaste kramar!! Det är fruktansvärt att förlora en hund och att dessutom göra det just nu måste vara helt vidrigt.

• Lapinette

Skickar MASSOR med KRAMAR till Klockarbol. Varför ska allt elände komma samtidigt?!!

Och vad skönt att läkarna hade fel (gällande granntråden)! *drar en suck av lättnad*

• Telis

Aaaaaaaa, FÖRLÅÅÅÅÅÅT, inte FAN skulle det vara en GLAD gubbe i mitt inlägg! Det skulle ju självklart vara en !

• Telis

Hattis, förlåååååååååt!

Vilka fantastiska nyheter för Heloise med familj!! Det känns som ett mirakel!

Nu finns Piggelin och hennes son, med namn, i galleriet om det är någon som forfarande inte lyckats luska ut namnet.

• muggles
    Klockarbol skrev 2010-11-30 21:56:21 följande:
    Förlåt att jag drumlar in så här.Min hund dog för en timme sedan. Gammal och skruttig, visst men inte sjuk. Han var lite låg ett par dagar och åt krattig och nu bara dog han.Jag vet inte riktigt hur mycket man ska hålla för samtidigt. Men jag fixar inte det här.
    Stor kram till dig Klockarbol! Vi tycker inte du har jinxat tråden, du får gärna vara här hur mkt du vill och orkar!
  • Telis

Idag ska vi till sjukgymnasten med Televinken, det ska bli spännande att se hur det går. På tiomånaderskontrollen skrek han så mycket att läkaren inte kunde slutföra undersökningen.

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-11-30 22:19:49 följande:
    Nu gör jag en kupp och kopierar ett meddelande från andra tråden. Det gör jag för att det är så oerhört positivt, och det kan vi gott behöva i den här tråden med. Från Heloise och Panzerfaust: Läkarna hade FEL!!!Inga avvikelser.Elise rocks och vi får komma hem nästa vecka.Glädjen är gränslösSpridKram
    Ah, vad otroligt härligt. Jag vågade nästan inte hoppas på det resultatet men det är ju fantastiskt! Klart värt att sprida
  • muggles

Telis: sjukgymnasten?? Varför då? Jag håller förresten med dig ang is-ord. Jag avskyr de flesta utom trådnamnen här och dagis, som jag använder själv för att förskola är så byråkratiskt. Mellis skulle jag aldrig använda och peppis låter bara för töntigt (sorry )

• Telis

muggles, han är sned i nacken och har varit det hela hösten så BVC tipsade om en sjukgymnast. Fast typiskt nog har han suttit så rakt och fint med huvudet hela sista veckan.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!