• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Klockarbol: Fy fan vad orättvist! *många kramar* Hoppas som alla andra att du har NÅGON att luta dig mot!

Heja Elise!

Ang förkortningar och ändelser så äter vi "poppe" (popcorn) och chippe/chippor (chips).. Säger nog både dagis och mellis dock.. (Fast idag talade A om för mig att vi skulle till förskolan och inte dagis!)

Mugglan: Kör du över Varberg så blir det väl typ E6 till halmstad, sedan 25 till Ljungby och där E4 resten av vägen? Den andra vägen har jag sämre koll på, men så vitt jag vet är det betydligt mindre vägar, så jag skulle nog rösta på att köra över varberg... Åtminstone nu mitt i vintern...

• Lapinette

Ullared - nej tror inte det är min "typ of bag" heller. Har ingen längtan dit och tror inte jag kommer att någonsin göra ett besök. Känns som det finns andra prioriteringar på resmål .

• MSW

Förresten, man kan hyra stogor i Ullared, kanske vore något för en framtida stor-trådträff??

• fru AM

Koko: Jaaaa - jag vill till Ullrared! Vi skulle fullkomligt dominera stället!

(Yasuragi kan ta och spola ner sig i toaletten!)

• Lapinette

MSW - kul att höra att andra familjer också förvränger ord på sitt eget sätt .

• fru AM

Angående förkortningar och smeknamn så är vi mer för -irrar/-irre hemma tror jag ... Vi säger i alla fall chirrar (chips) och wirre (whisky) - och Storsonen kallas ibland något liknande som jag inte kan avslöja ...

• Telis

Aaaah, det borde vara förbjudet att boka in tider med småbarnsföräldrar. Man borde ha fått en tid typ "kom någongång mellan halv elva och halv tolv" till sjukgymnasten istället, då hade man ju haft en chans. Televinken som i stort sett aldrig sover mer än en halvtimme åt gången har nu bestämt sig för att ta en rekordtupplur (en rekordtuppis? ) och vi som måste gå typ nuuuuu!

• _koko_

telis - På bvc brukar de ju vara vana, och om det är en sjukgymnast som arbetar med barn är säkert han/hon det också. Fast samtidigt VILL man ju vara i tid, förstår ditt dilemma!

AM - It's a date! Och nej, jag tror tyvärr inte vi kommer dominera, vi är alldeles för mycket ullaredsnybörjare för att kunna göra det...
    Oh, en anledning att installera toaletter i varje hörn hos honom!!

Vad tror ni förresten om korrerulle med rerresarre (tunnbrödsrulle med räksallad)? Jaja, vi var 18-19, i åre, och inte särskilt nyktra...

• fru AM

Koko: angående Ullared så måste du tänka ATTITYD! Vi är dessutom ganska stora (långa) så vi kommer dominera på ett sätt i alla fall!

Äsch nu blev jag ju sugen på tunnbrödsrulle!

• fru AM

Telis: ja visst är det märkligt - så fort man har en tid att passa så ställer de små om sig till motvalls!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!