• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

pb - Grymmegoda nyheter!!! Underbart!!

Klockarbol - massa kramar

• _koko_

Finaste klockarbol, nu är ändå livet alldeles överjävligt för dig, och jag blir orolig. Undrar som övriga om du har någon i din närhet som kan bära dig lite just nu?

• _koko_

Har scrollat lite snabbt tillbaka och sett att piggis lillebror har fått ett finfint namn!

Härliga nyheter från granntråden, jag har inte hängt med så bra tidigare, men kan ju bli ordentligt glad för deras skull ändå.

• _koko_

Usch, att förlora ett älskat husdjur är HEMSKT!!! Vem i tråden var det vars syster fått katten påkörd nyligen? Det har hänt en av våra katt också (för ett par år sedan), och herregud vad vi grät. Att få det som grädde på moset när man redan balanserar på gränsen är bara för mycket.

• _koko_

Jag måste sova nu, lillebror vaknar mellan 5 och halv 6 just nu så vi är lite möra. Men alla är friska nu iaf!

Kommer tänka på dig inatt, klockarbol!

• Hattis

Akutkram till Klockarbol!!! Nu får det vara slut med hemskheter. Så hårt att det som kan ge tröst rycks bort just nu.

Har från en veckas bortvaro inte alls lyckats läsa ikapp något vidare men har lyckats se att EA drabbats av det som inte fick hända och att det inte gått som det skulle för pb. 

Positiva nyheter dräller det ju inte av just nu så jag tycker nog också att det var läge för spridning av glädjebudskapet idag iaf pb!

• Hattis

Dagens Ego: (återkommer något stött efter Telis -isattack   ) Räknar ner mot BIM/BOM med en ilande känsla av att kroppen inte klarar sig utan pravidel ;-( Glad gubbe dök nu upp på dag 15 istället för 12 som sig brukligt varit före MA och direkt efter pravidelintag. Inte alls så lång eftersläpning som trettionågonting för att den skulle behaga släppa fram sin eländiga nuna som det var i somras. Hoppas så att jag har fel. Nu tid för sängen. Önskar alla en så god natt som bara är möjlig.

• _koko_

Klockarbol - Var är du? Förstår att du har svårt att hålla näsan över ytan nu, men vi är många som tänker på dig och önskar att vi kunde göra mer än att bara skänka tankar!!! Tusen varma kramar!

• Ore

Tittar in snabbt, konstaterar att jag ska skicka en STOR kram till Klockarbol, hålla tummarna för att hattis känsla är fel, konstatera att jag nog gissat rätt på Piggelins sons namn och sedan hinner jag nog inte så mycket mer just nu...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!