• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis
    snaily skrev 2010-11-30 15:08:54 följande:
    Är det det killnamn som tre (?) trådbarn har, eller det som två trådbarn har? Det ena kan man stava på två sätt som båda är ganska vanliga, det andra kan man möjligtvis sätta ett z i slutet på?
    Man skulle möjligen kunna ta bort sista bokstaven helt i det andra namnet? Fast jag tror ändå på det första men med den utländska stavningen.

Vad vinner man om man gissar rätt?

• nennesjuttioåtta

något som är jävligt roligt med prickens namn är att det betyder, med lite omskrivning, blixt. Han som var allt annat än blixtsnabb att bli till, tog lång tid på sig innan han ens ville ut och väl på gång gick det ju inte heller som oljat. Men jaja. kan ju ändras. Tveksamt med faderns genuppsättning men man vet aldrig

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-30 15:15:40 följande:
    något som är jävligt roligt med prickens namn är att det betyder, med lite omskrivning, blixt. Han som var allt annat än blixtsnabb att bli till, tog lång tid på sig innan han ens ville ut och väl på gång gick det ju inte heller som oljat. Men jaja. kan ju ändras. Tveksamt med faderns genuppsättning men man vet aldrig
  • Telis

Hoppas iallafall att min kväll går som en blixt. Ska ut på middag med ett gäng där alla roliga hoppat av i sista minuten och kvar är jag och ... eh, resten.

• nennesjuttioåtta

det är alltså McQueen han heter

• snaily
    Telis skrev 2010-11-30 15:15:15 följande:
    Man skulle möjligen kunna ta bort sista bokstaven helt i det andra namnet? Fast jag tror ändå på det första men med den utländska stavningen. Vad vinner man om man gissar rätt?
    Ah, eller - ta bort bokstaven a från det andra namnet - fast då blir det ju ett sånt där ord som du inte gillar!

(Jag tror som du förresten, vi blir nog många som får dela på vinsten. )

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-11-30 15:17:37 följande:
    Hoppas iallafall att min kväll går som en blixt. Ska ut på middag med ett gäng där alla roliga hoppat av i sista minuten och kvar är jag och ... eh, resten.
    drick lite vatten från östersund!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-30 15:15:40 följande:
    något som är jävligt roligt med prickens namn är att det betyder, med lite omskrivning, blixt.
    Förklara gärna för min puckade gravidhjärna...
  • nennesjuttioåtta

snaily - kolla telefonen.

• Lapinette

Jösses, nu snurrar det runt i bollen ... om man tar bort ett O och sätter ett S ... fast i slutet!!!! Så blir det ju ett namn som två till har i tråden minus en !

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!