• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

AM
    Kul att Livia uppskattade kontrollen så mycket!
    Men vad många moment de måste klara - hoppa på ett ben i fem meter, det tror jag inte att jag klarar av.

Förresten - jösses vad vi måste komma ihåg att inte dricka kranvattnet på förlossningen och BB sen!! Kanske skulle fylla några dunkar med världens godaste vatten som vi har i kranen hemma och ta med. Hoppas bara det finns personal där så inte alla ligger hemma med magsjuka...

• nennesjuttioåtta

hejhej!

Snigel IIIh nu är det inte långt kvar (även om du skulle gå över)! Och DET VAR DET FRÄCKASTE av din syster att tro att det är NI som ska åka för att de ska få träffa Ynglet. Här dröjde det inte alls lång tid innan svårföräldrarna var på plats, dagen efter hemkomsten från BB och mina föräldrar kom helgen efter (då var Pricken alltså drygt en vecka). Aldrig tal om att vi skulle åka någonstans, nu har vi inte lika långt men ändå närmare 30 mil till ena iaf.

• nennesjuttioåtta

vi har varit på sjukhuset och talat med läkaren som var ansvarig för min förlossning. Ett riktigt bra samtal, så nu känns det som vi kan släppa det helt!

• nennesjuttioåtta

Heja Livia! Och vad skönt att det gick bra i hyresnämnden, men vill ni verkligen hyra ut till honom då? Eller kan ni inte välja det längre? OM han ändå tänker byta sen, menar ajg.

• nennesjuttioåtta

Telis gillar inte penis och Elvis

Eller?

• Telis

AM, kanske det, men man behöver ju inte gilla det för den sakens skull. Jag säger fula ord alldeles för mycket också, det måste jag sluta med innan Televinken blir för stor.

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-30 12:14:47 följande:
    Telis gillar inte penis och Elvis Eller?
    Nej, det är faktiskt inga ord som jag brukar använda. Men å andra sidan är dom ju inga förkortningar heller så jag tycker inte att det är något fel på dom.
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-30 12:11:44 följande:
    vi har varit på sjukhuset och talat med läkaren som var ansvarig för min förlossning. Ett riktigt bra samtal, så nu känns det som vi kan släppa det helt!
    Åå vad skönt att ni känner så!
  • nennesjuttioåtta

telis – jag tänkte mest på att penis är ett slang-ord om något. Nej, förlåt, lite väl långsökt.

• snaily

Hörrni - MÅSTE man känna av såna där förvärkar någon/flera veckor före förlossningen, som förstföderska?? "Vanliga" sammandragningar har jag ju ofta men har haft sen typ v 20, när ska man få börja känna på lite smärta egentligen???!? *otålig*

Fast med tanke på magsjukesituationen i förlossningsstaden kanske det är lika bra att Ynglet stannar inne ett tag till...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!