• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Mackisar är makaroner! Och mellis används här, fast inte så flitigt.

AM, hoppas att ni blir av med herr och fru Yasuragi snart då!

• Lapinette

Här används colazione istället för mellis! men inser att det faktiskt betyder frukost och inte mellanmål på italienska. Va fasen ... det är ju mestadels med mig själv jag pratar så bara jag förstår är det ju ok.

Jag har varit tvungen att ta åtminstone en värktablett vid varje mens trots att jag försökte låta bli att ta dem. Nu skiter jag i det och har redan tagit två (igår) men det är bara det första dygnet de behövs. Har fått Naproxen utskrivet.

• Telis

Nu när jag tänker efter så har jag svårt för alla ord på -is, förutom Lappis förstås.

Lappis , det verkar vara väldigt individuellt det där vad som funkar, Naproxen funkar inte alls för mig. Skönt att du hittat något som funkar och att det räcker med att ta en eller två!

• MSW

Härligt porchez, att du mår bättre! Hoppas att du får det lite lugnare också! (------) parnassia: det låter som att det är goda soppor! Ser också fram emot att träffas, fast att jag har lite svårt att förstå att det är redan nästa helg! Kan liksom inte få in att det är december redan.. Idag på dagis stod påminnelser om att lämna in julschema.. Och jag VET att det är sista dag att lämna dem 1 december, visste dock knappt att det var i morgon!

• MSW

Lappis: fy på tanten att vänta så länge, utan anledning! (------) am: härligt att det går åt rätt håll med yasuragi!

• fru AM

Telis: Men "Telis" tycker du väl är ok också?

• Telis
    fru AM skrev 2010-11-30 11:22:32 följande:
    Telis: Men "Telis" tycker du väl är ok också?
    Men åh, det är klart jag gör! *slår mig för pannan*

Och så brukar jag ju iofs kalla Televinken för gullis också men sen är det slut!

• passionsblomman

Vad säger jag egentligen? Jo, dagis, mellis och galonisar är åtminstone vedertagna här.
    Mackisar har nog också slunkit emellan ibland. Och då är det makaroner.

AM, hejja hejja med Mr Yasuragi och surfrun!

Alla berörda, särskilt Lappis: Jävla tantelände till att besvika, värka och förstöra! Så himla onödigt.  Kan det vara regelbundet, smärtfritt och bara litegrann när det nu ändå ska hålla på. Inga lurendrejerier och kramper och elände. 

• snaily

Telis
    Om du nånsin träffar min make är det bäst att jag ber honom hålla igen på -is-orden alltså.
    (Sötis, då?)

Smulis är förresten en god efterrätt!

Jag höll mitt ord idag och gick en kort promenad. Inte för att jag fryser, men ansiktet fryser! Är dock SÅ glad över mina fantastiska Hestrahandskar - ull-liners innerst och sen ett par av deras fetaste tumskidhandskar. Det GÅR inte att frysa om händerna med det på.

• fru AM

Jag tror man använder fler "-isnamn" än man tror

Idag har Livia genomgått 4-årskontroll på BVC. Vilken enorm skillnad från treårskontrollen (som i f s genomfördes då hon var 2,5). Nu var hon hur positiv som helst - gjorde glatt allt det som sköterskan bad henne och var helt lycklig över att få visa allt hon kunde. Hon skulle.

rita en gubbe, rita ett kryss

räkna

säga färger

prata lite allmänt - tror de kollar ordförråd och uttal

springa fram och tillbaks (de ska sätta ner hälen när de springer)

gå balansgång på ett streck på golvet

hoppa på ett ben fem meter

syntest

hörseltest

de kollade ryggen (att den var rak) 

JAg tror att denna kontroll var ungefär det roligaste som hänt Livia - förutom hennes födelsedagskalas - det senaste året Förra kontrollen vrålskrek hon och blåvägrade att kliva upp på vågen och ställa sig vid måttstocken ... Nu förtiden är hon 110 lång och väger 17,4 kilo

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!