• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Mugglan
    Du kommer helt klart slå något slags UL-rekord! Men det är ju superbra att de gör det så ofta så man har koll på vad som sker där inne.

muggles skrev 2010-11-29 09:33:54 följande:
    Det är ju inte jättebra för så små och deras ryggar att sitta i barnstol så länge i sträck heller... (kanske ett argument som biter?).
    Jag drog faktiskt det argumentet!
    Men fick till svar att de minsann åkte så långt med sitt första barn när hon var bara några veckor, dessutom i värmebölja och utan ac i bilen.
    Fast jag kan tycka att extrem värme är ett mindre problem än extrem kyla, om bilen skulle paja och man blir ståendes nånstans i obygden.

Men äh - ska ignorera hennes kommentarer hädanefter.

Jaha, så var morgonens rapport alltså redan gjord! Här blir det inga barn gjorda! Födda alltså...

Börjat dagen med att bli väldigt irriterad på en kollega som skickade ett väldigt irriterande sms.

• Lapinette

snaily - fattar inte ens att din syrra orkar argumentera för att ni absolut måste åka ned och visa upp bebisen. Som du säger tänk om ni får stopp på bilen ute i obygden och måste stå där i minus 20 grader och invänta bärgning. Nej, skit i vad andra säger och stanna hemma tills det känns rätt att ge sig ut.

Tinga - alltid skoj med lite inredning! Har för mig att vår senaste kudde till soffan är en Mimou (grön utan mönster).

mugglan - härligt med julmarknad. Själv valde jag att stanna inne hela dagen igår och städa, rensa, skura golv .. var helt slut när allt väl var gjort men attans så skönt det kändes.

Och till sist något som faktiskt tillhör trådens ämne. Idag fick jag påhälsning av tanten ... 8 dagar sent! Kan säga att jag hela tiden trott att hon ska komma men igår började jag faktiskt tveka. Kollade t o m om jag mot all förmodan hade något gravtest hemma men hittade bara en drös ägglossningstest, Crinone och Trombyl. Ha, ha ... en massa gamla "spöken" på den hyllan. Nästan så jag ett tag kände att jösses vi kanske kan spara våra 250 000 kronor . Men som sagt, nu är ordningen återställd dock väntar jag på att hon ska dra igång med full kraft.

• fru AM

Jag tänker tyvärr att det är pappan som tagit dem och att det är någon meckig vårdnadstvist eller liknande i bakgrunden. Sedan kan man ju undra hur länge hon var borta och vad hon gjorde därinne.

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-11-29 11:43:14 följande:
    Jag tänker tyvärr att det är pappan som tagit dem och att det är någon meckig vårdnadstvist eller liknande i bakgrunden. Sedan kan man ju undra hur länge hon var borta och vad hon gjorde därinne.

Jamenellerhur?

• fru AM

"Men vadå försvann ungarna medan jag skulle in till Bettan o knarka lite - jag vet inte hur länge jag var borta, det blev bara svart men var kan de ha tagit väääägen?"

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-11-29 12:05:41 följande:
    "Men vadå försvann ungarna medan jag skulle in till Bettan o knarka lite - jag vet inte hur länge jag var borta, det blev bara svart men var kan de ha tagit väääägen?"

eller;

• fru AM

Nä förlåt - det är hemsktr att barnen försvunnit givetvis. Men omständigheterna låter ju inte "normala". Jag har slutat att per automatik inbilla mig att såna här saker  i de flesta fall "bara händer".

Folks verklighet är nog ibland mer komplicerad än man ens kan börja förstå ...

• fru AM

I bästa fall har någon vän av ordning tagit hand om dem - men då skulle de ju inte vara anmälda försvunna så länge ...? Lilla ettåringen ...! Och 2-åringen, och 4-åringen Förstå vad små barn är med om!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!