• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Snorkis: Den där tråden a´var bara så sjukt rolig och det inlägget du sa var ju hysteriskt rolig Skrattade gott igår

Här är det en seg familj idag, vi var på svärföräldrarnas thanksgivingmiddag igår.. och kvällen innan gjorde vi 10 liter cole slaw.. Så sedan vi kom hem har det varit något hela tiden så idag tar vi det soft.. T somnade jättesent igår så hon sov ända till 9 i morse.. sedan har vi varit ute och åkt pulka och skottat snö(sambon) Nu skall vi äta pannkakor till lunch.. 

Har adventspiffat det sista så nu lyser alla stjärnor..

Ore: Det där med lampor som är trasiga på ljusstakarna är ju så irriterande.. vår ena funkade inte så jag bytte helt sonika alla lampor.. får psykbryt annars

• Lapinette

En glad/härlig/underbar första advent på er alla här i tråden!

Här städas det, rensas i klädkammare och pysslas. Julbelysningen är uppe och kolan kokad (dock glömde jag bort tiden så det är mer som tuggummi). Har pratat i 1,5 timma med pappa på andra sidan klotet och myser runt här hemma. Tror jag stannar inne hela dagen och tittar på snöflingorna som yr omkring där ute. Härligt!

• Telis

För att inte tala om vad tyst det är i casa Telis. Vi har kommit hem från barnkalas och Televinken sover den utmattades sömn. Sweet Lord, vad underbart det är med tystnad.

Nu ska jag dricka mig lite yr på saffransglögg för att fira in adventen ordentligt!

(PS: snaily, jag har ju sagt åt dig att du måste rapportera varje dag nu, var håller du hus?! )

• nennesjuttioåtta

hoppas ni myser i adventsljusens sken!  

Sniiiigeeeeel!??! Hoho? 

Jäklar vad vi har fått snö! Nancy har utvecklats till en fullfjädrar snöleopard och studsar omkring i pudret. Jag satte upp advetsstjärnorna och stakarna redan i veckan (tjuvstart) men idag åkte ljusslingorna upp ute också. Nu ska jag sätta en saffransdeg! 

• nennesjuttioåtta

snorkis – jäklar vad jag garvade åt din länk med bajs"incidenten", Hahhaa!

• viktualia

här har det varit action hela dagen... måste ju hinna en massa nyttigheter när det är helg... plus att vi drog en sväng till kyrkan - mysigt!

här är det annars snöstorm och en himla massa onödig snö....

KRAM!

• nennesjuttioåtta

Fru E – Dum pappa säga så! Det vet du väl, att det är inget som du har gjort som orsakade misfallet. I så fall skulle man inte behöva göra aborter med galgar eller mediciner, bara att lyfta en kartong eller ta en springtur. Nä, bu och blä för skuldbeläggande! 

• snaily

Snorkis
    Kram tillbaka! ♥
    Härligt att ni hade det bra i Göteborg och att tatueringen blev fin!

EA
    Trist med din pappas kommentar! Jag tror inte heller vare sig tunga lyft eller lite lagom stress ska kunna påverka. I så fall skulle nog MF vara överrepresenterat inom mitt yrke och det tror jag inte det är...

Telis
    Oj, sorry! *lovar bättring* Nu är jag här i alla fall!

Nä, vi är nog inte på väg nånstans än på länge tror jag. Undrar om inte Ynglet tänker fixera sig först, det har hoan ju inte gjort än. Men jag har väldigt mycket sammandragningar framför allt på kvällarna, dock inget som gör ont utan bara att det spänner och trycker lite mer än det gjort tidigare.
    Kunde man inte få nån sån där riktig förvärk snart så man förstår hur det känns??

Kul för er alla att ni har så mycket snö! (Nä, ja ä int bitter!!)
    Det har ju inte snöat lika mycket här men däremot har det blåst mycket så det ligger i djupa drivor på vissa ställen, t ex där jag gick på hundpromenad idag, svettig upplevelse!
    Maken har idag gjort längdskidpremiär för säsongen och jag är lite avundsjuk.

• Lapinette

Saffransglögg låter gott! Här är det mandariner och hemmagjord kola som gäller.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!