• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Mutter, lyckades (alldeles själv) trycka bort mitt långa inlägg.

AM: Skönt att det gick er väg med Yasuragi! Kul att Livia gillade kontrollen. Jag gillade också fyraårskontrollen, jag fick rita en prinsessa med fin klänning, minns jag Makens bror fick se bilder på saker, så skulle han säga vad det var. Han fastnade på en bild med en svamp på, men efter lååång betänketid hade han sagt att "Jag tror det är en Karl Johan..."

is-ändelser: Används inte så jättemycket av mig, tror jag inte. Fast det kanske jag gör omedvetet... Använder inte ens gullis, här blir det "gullefnutt" istället

Snaily: Jag hade inga förvärkar. Inte ens efter att vattnet gått, utan när det satte igång så var det riktiga värkar. Och då var jag nog väääldigt uppmärksam på det, efter att vattnet gått...

• Piggelin1
    fru AM skrev 2010-11-30 11:59:21 följande:
    Jag tror man använder fler "-isnamn" än man tror  
    Hihi precis min iakttagelse, eftersom jag inte använder några "-is"-ord alls Dagis möjligen & numera Lappis & Telis förstås Mellis säger vår dagmamma & nu har jag börjat lite med det med, men aldrig innan.

Peppisar, mackisar, telisar, lussisar har jag aldrig hört innan ni här i tråden använt det

Kul att dialekten/orden skiljer sig åt i olika landsändar!

Första dagen hemma med båda barnen idag - lite läskigt, men hittills har det gått rätt bra & nu kom nyss mannen hem, så nu har jag fått avlösning & börjat baka lussekatter.

• Piggelin1

Snaily, kan inte minnas att jag hade förvärkar med Amanda, och OM jag hade det, så fattade jag inte att det var det...

Telis - vad lyxigt nu med hela december hemma ihop med Telismannen!!

• kängu

Piggis, härligt att mannen kan komma hem så tidigt första dagarna!!

Jag sitter här och är nervös... väntar på telefonsamtal från det där jobbet jag vill ha. De skulle ringa idag, men vi får väl se.

• Piggelin1

Hej kängu!

Ja, han kör halva pappadagar till & med imorgon - lyxigt & lite mjukstart sådär!

Spännande med jobbsamtalet på G - LYCKA TILL!

• kängu

Tack Piggis!! Har ni bestämt vad lillprinsen ska heta än förresten?

• kängu

Alltså jag är verkligen inte gjord för att vara hemma med sjukt barn... klättrar på väggarna efter 1,5 dag. Och då har vi ändå haft besök både igår och en snabbis idag. Tror jag får packa ner Ru i vagnen när han vaknar och gå en tur... det är svinkallt här idag men väldigt vackert väder.

• snaily

Kängu
    Håller tummarna för att de ringer snart, med bra besked såklart!

• kängu

Under tiden jag väntar så shoppar jag en massa ullunderställ till Ru

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!