• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

BS, jobbigt med överkänslighet för myggbett! Verkligen!

Snorkis, jag visste inte ens att man måste försäkra dem så fort och inte heller detta med vilken vecka, helt nytt fölr mig. Måste varit min make som skötte allt det där.
    Hur som helst, vi hade inga problem med något sådant.
    Victor låg inte i kuvös eller någonting. Han var perfekt, lite liten kanske men det är ju inte så konstigt så många veckor för tidigt. Kommer ihåg att jag fick mata honom med kopp på BB, helt värdelöst, så jag gjorde det typ 3 ggr, sen ammade jag bara på och han verkade må bra. Lite gulsot hade han så han fick ligga vid fönstret.
    Efteråt så fick vi problem, när Victor var 1 vecka och vi var på bröllop på Gotland ringde överläkaren från Karolinska och gafflade en massa. Det visade sig att hans PKU test inte var så bra. De trodde att han hade fått någon sjukdom., som jag inte kommer ihåg så mycket om men han skille få leva med den hela livet, bla bla.... Hur som helst, han hade inte den och de tog nya tester på honom, sen fick vi väga och mäta honom 2 ggr i veckan hela sommaren. Inget som var jobbigt, bara lite

Förövrigt fick jag Bricanyl med Victor med, från vecka 33 eller så, för min slempropp gick i vecka 32. Fast jag åt dem aldrig
    Jag vet att jag tog det när jag fick de där värkarna den dagen han de fakto kom, men de hjälpte inte då. Då var det kört och han kom som ett skott!

Lill Skorpan kom 2 veckor för tidigt och hade lite gulsot med (jättesöt).
    Den förlossningen gick absolut inte att stoppa heller Herregud, det var det galnaste jag varit med om i hela mitt liv, jag fattar inte hur jag kunde sitta och piffa mig med den smärtan, måste haft mycket hög tröskel. Vet att jag ringde Koko och frågade om det kanske var dax, vad hon trodde, ha ha ha.... 2h senare efter det samtalet var hon ute.

HOPPAS verkligen att du får ett akutsnitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wieeeeehaaaaaaa heja heja heja Snorkis!
    kan du inte lägga på ditt allra ödmjkaste, charmigaste jag och bara få till det Alltså inte det "det" utan snitten

• FruCicci

Porchez, det var ju gott att höra! Tack hjärtat!
    (fast man är kanske inte alltid så )
    Vi är alla bra på olika sätt

• FruCicci
    Liten med Mindre skrev 2011-06-14 16:34:07 följande:
    Idag ringde det för första gången en rekryterare och frågade om jag var intresserad av nytt jobb. Skoj! Och även för första gången fick jag säga att jag trivs bra med det jag gör och det jag får lära mig. inser också nyttan med en uppdaterad linkedin-profil.
    Där sa du något, jag måste verkligen SKÄRPA till mig och göra något åt min profil samt uppdatera den.
    BRA att du skrev detta! kram
  • FruCicci

BS, jo det är full adoption i Sverige! Jag har en mycket närstående som adopterade bort sitt barn inom Sverige. Fast det är ju över 20 år sedan nu. Reglerna är att de får kontakta sin biologiska förälder när de har fyllt 20 år om de vill, annars är det som vanligt.

Vilken köplats har ni nu Lappis?
    Hoppas med att den swischar till ordentligt snart!

Ag potta, vi har Ikeas, den är suverän! ( ha ha ha BS)
    Båda mina barn har kört med den fram till de är 2 år, då har vi bytt till en sådan ring som man sätter på stora toaletten (den köpte vi på babyproffsen).
    Louise gör alla sina behov med den nu, och kan sätta fast den själv och sen har vi en pall i badrummet så hon kan klättra upp och sätta sig. (sen ropar hon färdig så klart, den biten får ingen av dem sköta själv ännu).
    Victor använder ju vanliga stolen sedan han var 2-2,5 för han är kille o står ibland och håller i sig i den stora, alltså inte rädd att trilla ner

BabyBjörn pottan låter super bra!
    Jag var på ikea och köpte 2 pottor när Victor var 1 år och sen blev det att vi bara fortsatte med dem, jag hade inte börjat tänka på potta utan plockade bara upp i förbifarten så den stannade kvar hemma liksom och köpte inte någon mer....

Sommarsemester, vi sticker om en vecka lite drygt!
    TJOHOOOOO, längtar som bara den!
    Vi ska bila ner genom Europa (as usual). Det blir ev stop på vid autobahn för sova på något Zimmerfrei, det beror på hur trött maken är som ska köra 8han kör ibland nonstop).
    Kroatien en vecka först, sen ska vi över till Italien och ha raj raj och mys i 1 vecka och sen hem genom några nya länder, tror Schweitz ska få på hälsning.
    1,5 vecka i skärgården på landet och även hos mina föräldrar. Sen ska ju vi till Grekland 1/2 vecka med, maken och jag, Glayfada. Ska bli så roligt, jag har inte varit där tidigare! (jag har nog babblat om min semester tidigare, så scrolla ner ni som redan vet)
    SKÖNT MED SEMESTER!

Oupsie, min svärmor är speciell. Hon lyssnar inte, är självupptagen och ser antagligen på mig som ja jag vet inte vad.... Jag kan köpa att man är obekväm med barn, men inte sitt eget kött och blod. Jag var väldigt illa av att hon inte ens är intresserad av sina barnbarn och vill mysa med dem o hålla dem samt att hon öppet har sagt det inför våra vänner. Hon har väl svårt att sätta andra i centrum än sig själv.

Snorkis - hur går det?
    Hoppas du sov gott

Nu ska jag försöka göra lite på jobbet.

• FruCicci
    fru AM skrev 2011-06-15 12:37:17 följande:
    Och som vanligt är Hektor ungefär en mil efter Louise i utvecklingen ... Denna gång gällande pottan. Jag brukar fråga honom om han vill kissa i pottan och då skarttar han hjärtligt som om det var ett kul skämt. Tar jag av honom blöjan och struntar i att sätta på en ny så får han panik och springer och hämtar en själv ...
    AM, hon gör inte detta när hon är på dagis, då har hon blöja. Men hemma tar vi av henne den så fort vi kommer hem från tex dagis och på morgonen, så vi har inte kommit jätte långt.... fast det är klart hon säger ju till och går o kissar själv och så (händer dock olyckor). Hon gjorde som Hektor för några månader sedan med, sprang och hämtade en ny blöja. Nu tror jag att hon helt plötsligt tycker det är kul att vara "stor" och hon får mycket beröm, vem vill inte ha det?
    Din H är ju tidigare med en massa annat i stället
    Han lär nog bli blöjfri med

Ha en trevlig lunch!
  • FruCicci

Smint: Vi har också varit på BVC idag. 4 års kontroll!
    Victor ritade en gubbe och babblade en massa om färger. När hon sa att hans skjorta var blå - rättade Victor henne och sa att den minsann var LJUSBLÅ , ha ha ha.... Så klart! Rätt ska vara rätt....
    Han fick godkännt trots att hans gubbe inte var så snygg
    Men den fick öron och hår och han prickade vart kroppsdelarna skulle vara (sen berättade hon att det är flera barn som är ute och "cyklar" vid 4 år och ritar benen på huvudet eller liknande, oj oj)

Han HÖR också, det är helt otroligt! Jag började nästan undra i går om han hade knäck i lurarna, man säger till honom 100 gånger och inget händer Ser gör han med, men det misstänkte jag att han skulle. Han lyckas hitta det mest konstiga överallt, så ingen blindbock där inte.
    Han följde sin kurva, 104 cm lång och 17,5 kg (misstänker att det är ganska normalt).

Det bästa av allt, han fick en tatuering, så nu ska vi hem och se till att den hamnar på ett lämpligt ställe!

MOT dagis!

TJING alla ni underbara

(Vickan och Msw, kan bara hålla med, tråden har lärt mig mycket mycket mycket som jag kan ha användning för i många olika situationer. Tack för att vi finns!)

• FruCicci

Stort innerligt GRATTIS Snorkis!
    Äntligen är Leffelina här! Vilka underbara nyheter!
    Jag liksom de andra i tråden ryser verkligen, vilken total lycka!
    Tänker på dig massor och hoppas du verkligen njuter av din lilla dotter!

LYCKA TILL!

• FruCicci

Hej PB, roligt att se dig här. Vilket äventyr med lille voffsingen Truls. Skönt att han nu är bättre. Skönt även att du har funnit dig i vissa saker och blickar framåt och låter hjärtat få sitt svar i sin egen takt!

• FruCicci

Fantastiskt härligt att höra från dig Snorkis!
    Klart Leffelina är söt som socker Det är ju mamma med

Sköt om er nu!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!