• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

BS o AM, jag röstar på 11.45.
    Det är bättre att ses T banestationen med uppgång Torsgatan. Alltså inte nere vid St Eriksplan/rörstrandsgatan, mer i höjd med Torsgatan korsningen Tomtebogatan, de har en 7 eleven i hörnan när man kommer upp från t banan.

• FruCicci

FY FASEN lappis!
    usch och fy och hela baletten.... vilken sabla otur!

BS o AM, mitt förslag var denna som ligger i närheten av T banan
    www.grappabar.nu

• FruCicci

Men Lappis, en fråga... om man nu står i kö till ett sådant struligt land, kan man inte få stå till nordkorea eller något annat också då? Sen tar man det som kommer upp först med respons om barnbekräftelse?
    antar att det inte är så.... men ni kan iaf byta till ett land med kortare kö hyffsat smidigt?

Ångrar du dig ag lunch i morgon så vet du ju vart vi är

• FruCicci

Lappis, men jag antar att ni inte vet vad barnet har för special needs då? Är det gomspalt så är det ju lätt fixat, men är det en cp skada så kanske man inte kan utrycka det som en quick fix liksom.
    Tanken på att ta sig an ett barn med special needs tycker jag är vacker, men man ska jag orka med om det är något allvarligare liksom.
    Jobbig sits.
    Jag hoppas fortfarande på ett mirakel för er del

• FruCicci

Okej, så om ni får barnbesked så talar de om vad det är för fel på barnet o då ta ställning, det var ju väldigt bra!

• FruCicci

PB, kom på att det finns något som heter hyralya.se också, det är andrahands lägenheter via en förmedling.

• FruCicci

Treflig lunch var det, min varade 2,5 timmar Skönt att sitta o tjata lite

En grej som jag drog upp tidigare idag, efter sett ett förlossningsprogramm på tv, är att jag undrar hur man kan vara så olika när alla ändå är skapta så lika när det gäller att föda barn.
    Vissa gnyr vid 3 cm, andra kan gå öppna i flera dagar med 4 cm. Sen som jag som inte tyckte det gjorde så värst ont alls och kommer in på förlossningen och är öppen 10 cm.... lustigt milt sagt....

Har idag varit hos tandläkaren och ska tillbaka i morgon igen och sen nästa vecka. Sen hoppas jag inte det blir mer på ett tag
    En fyllning (sedan jag var barn) släppte så jag måste fylla igen den i morgon och sen passade jag på att köra vanlig undersökning med, men inte ett hål tack o lov, så det blir bara litet besök hos tandhyggienisten. Skönt.

Vilket bus väder, känns verkligen som höst!
    Låter mysigt med kantareller. Jag har inte några ställen där jag bor, mer än Hötorget, det går så fort att plocka 6 kg kantareller där Så det blir oftast där jag "plockar" och så är det klart snabbt för hela hösten o vintern Kommer man vid stängningsdx på lördagen så är det dessutom till halva priset

Kort dag på jobbet, ska hämta barnen vid 15.30 idag o innan detta en långlunch o tandläkarbesök, känns knappt som man jobbat idag!

Fick meddelande från Frejis, hon kanske hänger med den 17e.

• FruCicci

Guten Morgen!

FREITAG!

Så härligt!
    Louise ville inte komma till ro igår, så till slut fick hon lugna ner sig i min famn - vilket resulterade i att Louise och jag somnade 20.00 igår, jag var tydligen trött.

Hej Mugglan, somnar ni inte om Ha ha.... nä så kan det ju vara. Har inga tips, jag har varit dör flera gånger med, ju längre tiden går destu hårdare centrifugerar det där uppe i bollen. Jag har faktiskt gått upp och tagit mig en banan eller natta macka mitt i natten för att få kroppen att göra något annat, typ smälta maten och få mig trött igen....
    Räkna får?   Vi får googla

Hej Snorkis! Kul att höra från dig, det var ett tag sedan jag var inne med dig.
    Hoppas ni kan komma på tråd träffen!
    Ag att maken börjar jobba, se allt positivt med det, så känns det bättre! Jag tyckte det var underbart när min man började jobba igen (fast det var väl bara ett par dagar han var hemma). Jag gillade att strosa runt själv hemma och längs med Djurgården och bara njuta av tiden med min lilla bebis.
    Vardagen o rutiner behöver nog både stora som små, tror jag När min man var hemma kändes det inte riktigt som vardag...

Nåväl, sömn o barn har jag inte något att säga om. Min son lärde sig sova efter alla förbannade satans jäkla metoder först när han var 3,5 år. Varje natt var det i stort sätt något.
    Louise sover hela nätterna o vaknar inte alls mycket nu. Helt olika varandra. Jag har gjort samma saker med båda.... i stort sätt... fast när Victor var ledsen gick jag nog in till honom oftare, Louise får böla ett bra tag innan jag går in (när hon väl gör det, som i går tex), och oftast hinner hon somna innan....

Däremot undrar jag NÄR min son ska lära sig att äta frukt och grönsaker!????
    Han har faktsiskt senaste vecka slickat på en gurka en gång, och försäkrade mig och sig att det mest var vatten.... Över 4 år och äter inte detta, jag skäms

BS, skor har jag inte heller så bra koll på men AMs tips lät ju fantastiskt! Säljer de dem fortfarande på SeaLife? Jag kör med Jodpurs på hösten från september.... finns många olika fina där... sköna och passar både vardag som kontor och tja till kjol med   och att rida med Rida häst alltså, man kan säkert ha dem i sängen med, det har jag inte provat

Mugglan igen, jag tror att de frågar om det är 1 enäggs, 2 sover de? 3 funkar amningen med 2...4 vad heter de? 5 gick förlossningen bra var det kejsarsnitt .....

Här är det så trist på jobbet så jag smälle av.... jag har "jobbat" 2 veckor nu och bara surfat runt på nätet och fått betalt för det... förrutom förra veckan när jag "jobbade" hemma och var då igentligen inte hemma utan ute och badade med barnen, ute i skärgården, ute och åkte turistbåtar i sthlm med maken etc...
    Nästa vecka är det nog lite mer fart igen, det ska nästan bli skönt.....

Snartis, det är då en envis lite krabat som finns inne i dig Herregud alltså, att han inte vill ut.... nu kan du ju kanske lika gärna vänta 2 dagar till... annars kan jag rekommendera att pilla lite själv där inne och stimulera om nu maken inte tycker det är lika kul att färdknäppa hela tiden
    Längtar efter att gå gosa med honom! ÅÅÅ vad sugen jag kommer bli då

Nu kommer jag inte ihåg mer.....

• FruCicci

Just det ja, mask hos familjen Iris...... inte kul....

Liten, missade att kommentera ag din dagmamma.... finns det inte roliga dagis som känns mer lämpliga nu när ni flyttat, eller är det kö till dem?

Victor ska ev börja på Taekwondo, ha ha, han ska rädda sin mamma om det kommer någon...
    Hoppas han kommer gilla det, vi kör en provgång på måndag troligen om det finns plats.

Äntligen har de börjat med tennis för barn från 4 år med, så det ska han få göra med. Och simskola är ett måste med, men vi får se om tennisen blir nästa termin då, jag vill inte att han ska ha mer än 2 saker, helst bara 1 sak, men eftersom han är ett vattendjur och har badat mycket i sommar så känns det bra att vi fortsätter nu när han tycker det är så kul...

Vad gör er barn?
    Vet att Livia går på gymnastik dock.,...

• FruCicci

Liten, och det tyckte jag var billigt!
    Vi betalar 2 500 för Taekwondon för en termin som vara varar till 4 december.

I skrivande stund har jag just anmält sonen till Golf kurs (gissa om det var lätt att få med maken på det ).
    Han ska gå på söndagar på eftermiddagarna på Ulriksdals golfklubb.
    ÅÅÅÅÅ Victor kommer bli överlycklig.
    Han fick sin första bag med klubbor förra sommaren och nu denna sommaren har han faktiskt spelat (slagit) riktigt bra.
    Igentligen måste man vara 5 år där med, men jag fick dem att ta emot honom trots att han är 4 för att han har tränat med oss så länge
    Han börjar med det 21 augusti Ska bli kul!

Såg att tennisen kosar över 3 000 kronor och sen måste man ju köpa rackert etc med, hua.....

BS, skönt att höra att ni har så många aktiviteter. Man vill ju inte jaga ihjäl varken sig själv eller barnen med en massa. Kul att du har köpt jodpurs med

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!