• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej alla godingar!

Hur är det med er?

Lite förkylning ser jag att Vickan har åkt på, kanske inte så kul att åka iväg till storstan när man är lite krasslig, men du är så positiv och fixar väl även det...

Jobbigt med liten Leffelina Snorkis. Jag har inte hängt med, men pupillen sa du? Trodde du skulle skriva att hon fått klet i ögonen, det är ju vanligt när de är små. Skönt dock att det inte var så farligt.

Och Buster som slickat på en padda, så det kan gå... han kanske trodde den skulle förvandlas till en "brunstig" tik

Liten, jag hittar hela tiden saker, som jag i och för sig glömt bort att jag hade, så det blir glada överaskningar. I dag hittade jag 2 tröjor till barnen, som legat lååångt in i garderoben. De var så lyckliga båda 2 för de trodde att de fått var sin NY tröja (he he) - Jag ska börja gömma leksaker och ta fram dem efter ett par månader, så tror de kanske att de har fått nya saker med Eller inte...
    Vinterskorna vi hade till Victor var kanonbra, och de har jag lagt någonstans, så nu blir det att röja i källaren och leta, för min tanke är att Louise ska ha dem i vinter. De är ju båda födda på försommaren och har ungefärliga storlekar, mycket bra.

AM, ja du. Du borde byta karriär. FANTASTISKT duktig är du på att komponera menyer. Man blir ju alldeles lycklig av att både läsa om dem och få den fina möjligheten att äta dem *LER*
    Super imponerad!
    Kan du inte börja skriva för någon mat tidning i stället?

Min man är social med, annars hade jag inte stått ut en sekund. Vi tycker det är kul att ha folk på middagar (även att vi bor litet) och ha lite rattantajtan o skoja till det så gott vi kan.
    Längtar ihjäl mig till vi har en större våning, då ska jag ha partaj mest hela tiden
    Tycker det är roligt med dukningar och pffningar, dekroationer och noterar alltid det lilla extra när jag är borta.

Hattis, vilken lyx! Äta ute hela tiden och hos vänner
    Min man vägrar äta matlåda, det är inte hans grej. Så ibland om det är något över tar jag med mig till jobbet och sen går jag ännu tidigare än vad jag skulle annars, hem igen
    Sen brukar jag spara mat till barnen och ge dem dagen efter Praktiskt eftersom de är så hungriga vid 17 när vi kommer hem från dagis så det är svårt att hinna laga mat innan de packar ihop totalt

Själv tycjker jag att det är det trevligt att gå ut, jag gillar att just få lämna kontoret ett tag...

September, är du i 39+0 nu! Det var som attan! Jag tycker du blev gravid nyss ju Kanske har missat innan, men har ni tagit reda på könet denna gången?
    Förstår att du ser fram emot ett UL, det är alltid skönt att få bekräftat att allt står rätt till med de små liven i magen!

Nu har jag bara läst sista sidan, så förlåt om jag missat något viktigt.

• FruCicci

Just det, korv! Det läste jag i DN i går. Vi har inte ätit den som tur är, men annan korv äter de minst en gång i veckan
    15 kg, det var ju toppen TINGA, det har jag missat med!
    Tror Louise väger 12 kg och Victor väger 17.

Jag har inte vägt mig. Tur är väl det för jag gissar att jag gått upp ännu mer efter helgens alla goda middagar
    Fast i söndags tog jag en sallad på TGI Fridays, det var ju bra om jag nu inte hade druckit öl, drinks och annat + / - 0 kanske

Heja er som tappat! TJO HOOOO vad duktiga ni är!
    *flåsar efter med en cigg i mungipan*

• FruCicci

Hej fina KOKO - puss o kram och vad bra att du blivit lite "uppmuntrad" Det var ju meningen!!!

Superfit hade vi till Victor, de är kanon men smala!
    Pax är ju ett av del äldsta märkena och funkar ju alltid

Jag brukar alltid handla barnskor i en affär i Fältöversten, tror du har varit med mig där KOKO och även Frullan, den heter Crispin.
    De har alltid något som är bra!
    Vi hade Viking till Louise och Victor förra året, jag tycker de var helt suveräna.

• FruCicci

Fast Superfit låter spontant som det skulle funka på Connys lillebror!

• FruCicci

Jag tänkte att Superfit är "uppbyggda" i hålfoten så det kanske är värt att prova dem i någon butik

Ja visst är det så Septemer, det är ju raketfart på allas graviditeter!

Tänker på i höstas när vi satt och åt middag några stycken på Kungsholmen och Hattis (som var med också) var inte ens gravid då, nu ska hon snart ha barn
    Tiden springer iväg!

Likaså är min dotter bland de största barnen på dagis nu på hennes avdelning! Galenskap, förra året vid denna tiden hade hon inte ens börjat!
    Nu 11 månader senare så åker hon sparkcykel till dagis och springer runt som en galning med sina kompisar! Vart tog min lilla bebis vägen ?????

Snartis! Jag har abstinens! Måste få gosa med lillebror snart!

• FruCicci

September, ja hon sparkcyklar som en tok! Men hon har ju en storebror som sparkcyklar och cyklar till dagis varje dag Sen är de ute och leker hemma på gården, så hon har hållt på sedan i våras, så med andra ord - tränat en hel del!
    Jag tar dock alltid paraply vagnen med mig, eftersom hon inte alltid är lika sugen på att spaka hem, då åker hon vagnen - trötter på eftermiddagen

• FruCicci

Expressens löpsedel idag:

Det är bra för hjärtat att äta chokladkakor ochchoklad deserter

HALLELULJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• FruCicci

nenne!

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

var tvungen att springa in och kolla här efter vad jag såg på fb
    misstänkte att det var du

grattis

• FruCicci
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-31 13:07:34 följande:
    Om vi lyckas få ihop det med bokningar så åker vi hit:

www.salzburgerhof.at/en/meta/home-engl/

Det var Ciccis prat om Hotell Salzburgerhof som avgjorde saken, jag upptäckte att det ju fanns många hotell med det namnet och efter att vi nästan bestämt oss för att åka till det "riktiga" Salzburgerhof så snubblade jag över det här istället.
    UNDERBART!
    Åk upp till Glaciären i Kaprun om ni får tid över, Zell am See är såååååå fint.
    Jag har varit där varje år i typ 15 års tid, vintertid! och på sommaren med för den delen och påsken när jag tänker efter.
    Vi bodde 10 år i rad på hotellet uppe på glaciären i Kaprun, när vi var små och tävlade en del, det var praktiskt.
    Sen har jag bott i Zell am See med, det ligger mycket nära.

SER FANTASTISKT UT!
  • FruCicci

BS, jag vet inte vad de håller på med, men det är iaf produktionen Saltkråkan som har rättigheterna för Pippi mm som ställer till det för Junibacken. Victor är skiträdd för mumintroll, så jag är inte så leden över om de försvunnit.

Weekendresa till Dubai kan man också ta!
    Prag är kanon, Athen, LONDON

Kokosen, så det är så stora projekt på gång så ni funderar till och med på att flytta istället?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!