• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

OMS, jag köpte en klännoing i tisdags på HM i Västermalmsgallerian! Den var skitsnygg och samma färg som nummer 3 i Vickans lista, men med ett svart band kring brösten, kostade 150 kr på rea. Den ska jag ha på ett cocktail party i Grekland i sommar. Kände att jag helt plötsligt behövde någoit "nytt" och så bara hängde den där Fanns i beige med. Det är rea överallt nu känns det som.

Tinga! WIEEE vad spännande med barnkarusellen. Jag vill ju också ha en 3a, men likt dig så måste jag låta maken få känna efter ordentligt utan att pressa honom, så jag har mest sagt i olika sällskap då han hört, att jag är sugen på en till, men vi får se då vi måste vara 2 om saken

Såg Elvira på kort i går, gud så gullig. En liten goding med runda kinder Då blev jag ännu mer sugen

Spännande även med hus-till-bygget Kokosen!

Märkning, jag skriver bara med penna (köpte nog på Åhlens), olika för varje gång. Oftast förnamnet bara. Brukar bara märka ytterkläder nästan, slarviga jag, men vi har inte tappat bort så mycket ändå.

Studsmatta, jag är lite rädd för det. Såg att du nämde det Liten. Min kusins son bröt armen i förgår då han landade illa och ska vara gipsad 8 veckor. Suck.

I går firade vi Victor på Gröna Lund, med i planen var ju inte åskoväder och ösregn. Men vi hann åka lite och käka glass i af
    Sen var vi hemma och käkade spagetti allihopa och mös med flaggor och ballonger
    Kalaset avslutades med packning för 5 veckor borta!

Det gick ganska fort att packa iaf, men det är så mycket olika saker som ska med. Man vet ju inte hur vädret är, så det måste med jackor, långbyxor, varma tröjor blandat med alla sommarkläder. Sen välling, flaskor, blöjor, russin, leksaker, medecinväska, skor, badväska, badsaker.................gahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    4 fullproppade väskor!
    Nåväl, vi åker på semester i kväll och kommer inte hem på ett bra tag

I morgon är det kalas igen för min son med närmsta familjen, så det ska bakas, blåsas ballonger osv osv Känns som maj och juni har varit ett ända stort kalas för oss. KUL men lite trött är jag minsann
    Särskillt eftersom min man låg i lunginflammation i 2,5 vecka och sen bröt handleden (höger) så man jar fått rodda en del själv.

Midsommar firas antagligen på autobahn (om inte det är strålande sol, då kanske vi dansar lite i Svedala innan vi drar)

• FruCicci

Just det ag rea, jag skulle ha ballerinos (tack AM för att du var med som smakråd) och när jag kom tillbaka och skulle köpa dem, typ 45 minuter sneare så hade de sänkt priset med hela 320 kronor, det är tur det
    Gick o lämnade mina skor tillbaka som jag inte ville ha, dem hade jag fått 20% rabatt på i maj när jag köpte dem, och expediten missade det och gav mig fullpris till baka. SÅ NÖJD Vilken tur dag det blev

• FruCicci
    Ore skrev 2011-06-22 10:30:26 följande:

Tur med shoppingen alltså, Cicci Härligt.

Måste bara påpeka att du kanske inte ska nämna namn i tråden som inte har nämnts här...

Mycket kalas på en gång förstår jag, låter som att du verkligen kan vara i behov av en lång, skön semester med massa avkoppling

Namnet har nämts här, därav vågade jag
  • FruCicci

Ore, om det nu var på FB hon outade så var det ju lite olyckligt...
    Men det behöver ju inte var den personen som du tänker på som jag menade? Det finns fler barn jag har tittat på som heter så, senast i morse faktiskt Jag har ju inte outat någon mammas namn heller, som tur är. Men bra att du var uppmärksam.

• FruCicci

BS, nä ha ha, min man har just inhandlat en extra flytväst Och sen är det massa som vi kommer på hela tiden... plastpåsar till hans gipsade arm, osv osv..... men men det mesta är väl nerpackat Man få väl se till att handlar på plats om det är så.
    Jag sa just till honom att han ska hämta en långklänning i källaren till mig det hade jag glömt, likaså finskor och kuvert väska Vi ska ju på bröllop i Grekland. 2 klänningar med, en till cocktail partyt och en till bröllopsfeswten
    Så det är inte att packa för en varm vecka bara, utan alla väder och alla tillställningar som exempelvis bröllop och barnkalas mm mm

• FruCicci

BS, detta är andra gången min kompis gifter sig Hon är 46 år och ska gifta om sig med en grek

Annars har det varit lite torka på den fronten för oss också, faktiskt.
    Jag ska gå på bal nästa år tänkte jag, det får man dock betala för själv, men kul ska det bli, för man är så sällan på tillställningar som erbjuder lite glammigare outfits nu för tiden.

Och ja, vi har ju en stor miljöbov till bil, så vi får in mycket Tack o lov, för jag måste bara nämna att det ska med 2 golfbagar också

• FruCicci

Koko, så tänker jag med Man kna inte luska ut genom att googla, men om man nu vill grotta ner sig i vad vi är för förlurer och göra det monsterarbetet, så varsågod liksom. Det är likadant på FB, det osm skrivs där finns ju alltid kvar för tid och evighet med!

jag tycker de är lite bökigt med nick på barnen med, så de får oftast heta det de heter.... mitt nick däremot är superhemligt!!!!
    Fattar inte de puckona som verkligen skriver ut hela för och efternamn! (eller smeknamn )

Nåväl, Smint min man har bara trillat, när hans fru förpassade honom till soffan en sen kväll, så han fick gips

• FruCicci

BS, klart det är rätt åt honom!
    Tyvärr innebar det att jag har gjort ett häst jobb hemma senaste månaden då han först hade lunginflammation och var helt sänkt och sen så fort den gick över hände detta. Nu kan jag bara skratta åt eländet, och han med, tack o lov
    Han har inte sagt något annat än att han förstår mig Jätte-skönt! Förhoppningsvis stretar han inte emot nästa gång jag pekar på soffan heller (hoppas dock inte behöva göra det, hihi)

Ja, vi måste verkligen ses. Du sitter inte så långt från mig väl, så vi kan ju ta en lunch annars.
    Men det roligaste har ju varit ost och vinkvällarna, jag har ju bara varit med en gång, men det var ortoligt trevligt.
    Vi styr upp något helt enkel

• FruCicci

Tinga - ska värma upp Kroatien ordentligt Ni kommer få det ljuvligt! Ska bli spännande att utbyta bilresa snack med dig efteråt och höra hur ni haft det och vad ni har upplevt! kramoch ha det toppen nu ni med.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!