• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Sweet, ok, det låter ju ganska godtyckligt det där. Förhoppningsvis får ni en bra advokat som kan hjälpa er och en vettig handläggare.

• Oupsie

Snorkis, om du smygläser, kom ihåg att du frågade om det var "bit-ihop-vännen" som valde det namnet som maken har haft som favorit ett tag. Jo, det var hon, men jag kommer faktiskt inte ihåg om vi nämnde det namnet för dem, eller om det har tillkommit som ett senare förslag. Jag har ju ett par andra namn som jag hellre vill ha, och maken börjar nog vänja sig vid ett av dem också. Det var mest lite surt att vi inte fick ta ett eget beslut. Men jag tycker ju att mitt förslag är finare ändå .

• Oupsie

Såg den här tråden på FL

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m50835896-78.html

Ska nog inte läsa så mycket i den just nu insåg jag, men jag blev lite förvånad måste jag säga. Till exempel är det flera stycken som säger att de inte hade någon aning om att man får avslag. Får man inte information om det? Eller är det bara för att man har hängt i den här tråden som man vet sådana saker .

• Oupsie

Egorapport, sammandragningarna håller i sig, men "mensvärken" som följde med innan har avtagit något. Men det är ju bra om det kan hända lite till innan torsdag.

Det hade ju varit skönt om det satte igång av sig själv de närmaste dagarna. Min BM sa i alla fall att det var bra att det var så pass mjukt som det var så det var (förhållandevis) bra förutsättningar för en igångsättning.

• Oupsie
    viktualia skrev 2011-01-25 21:05:09 följande:
    oupsie - jag tycker att jag var rätt rejält upplyst... tack vare tråden och ärliga samtal med människor omkring mig. är hemskt nöjd över att ha fått höra och läsa ärliga historier!!
    Ja, det känns som att man har fått höra ganska mycket härigenom, både jobbiga och bra saker.
  • Oupsie

Vickan, en skonsam leverans låter bra. Man kan ju alltid hoppas!

I fall någon vill se så har jag lagt in en magbild och bild på vagga och skötbord/plats som vi fixade i helgen i galleriet.

• Oupsie

September, härligt med ett bra VUL. Skönt att du får ett till i vecka 10. Fortsätter att hålla tummarna för dig.

• Oupsie

September, tack. Och jag tror jag läste någonstans att det ofta tar längre tid innan barnet fixerar sig hos omföderskor.

Smint, vi får kanske på samma dag . Men om jag ska gissa så tror jag att din bebis kommer innan Daisy. På fredag tror jag att han föds. Inte för att jag har varit så bra på att gissa dag tidigare, men jag testar igen .

• Oupsie
    kapellösa skrev 2011-01-26 06:53:59 följande:
    (har en mycket konstig tanke om att man då skulle känna sig mognare, moderligare och "bara veta" samt vagga runt med ett harmoniskt upphöjt lugn). 
    , hihi, förlåt, men så har jag inte känt någon gång under graviditeten.

Håller med de andra, köp ett digitalt test. Själv tog jag apoteketes billigaste eftersom jag visste att det skulle visa negativt tyckte jag det var onödigt att köpa ett av de dyra . Nu blev det inte riktigt så, så dagen efter så var jag och köpte ett digitalt test i alla fall.
  • Oupsie

PB, BF är om 2,5 vecka, men igår kollade BM hur moget det var, vilket nog triggade igång en del sammandragningar. Imorgon ska vi till en läkare och diskutera en ev. igångsättning. Så vi får väl se vad som händer. Det är skönt att det händer något i alla fall.

Håller med de andra, när man läser dina inlägg känner man att du är mer positiv än tidigare och jag tycker att du är jätteduktig som kämpar så.{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!