• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Åhlens har plastad frotté på metervara men jag skulle hellre välja plastad flanell. Vi har båda varianterna här hemma och flanellen är mycket bättre tycker jag.

• Telis

Tjipp!

Jag mår sååååå mycket bättre men har fortfarande lite feber så idag jobbar jag hemma. Vad skönt det är att må bra och kunna äta mat igen!

Oms, japp Snartis är gravid och ska på KUB idag.

Lycka till idag, Snartis! Hur gick det med sonen igår, lät läskigt med hög feber och hosta!

Oupsie, hoppas att du får plats idag!! Stort, stort lycka till i så fall!!

• Telis

Åh, liverapportering från Mr Oupsie! Vi börjar bli bortskämda här i tråden.

Hälsa henne så jättemycket och säg att vi tänker på henne! Hoppas på ett januaribarn!

• Telis

Cicci, bums iväg med dig till läkaren!! Magen ska man inte leka med!

• Telis

På söndag eftermiddag blir det fika hemma hos mig för alla (icke-förkylda) som vill träffa Yngla (och hennes mamma )!

• Telis

Grattis, grattis, Oupsiefamiljen!! Hoppas att ni mår bra alla tre trots att det tog ett tag! Ser också fram emot en längre berättelse, ett foto och ett namn.

• Telis

BS, du är hemskt välkommen på söndag om du kan! (AM också förstås!) Vi har inte sagt någon tid än, mer än tidig söndag eftermiddag. Jag sa att snaily skulle få välja tid efter vad som passade dom.

Krya på dig, Vickan!! Hoppas att det fort går över!

Välkommen igen mopedvin, jag kommer ihåg dig!

• Telis

Ni som kan bila med era barn kan skatta er väääääääääldigt lyckliga. Fy f*n, vilket trauma det är att åka bil med Televinken. Ibland hinner vi inte ens ut ur området vi bor i innan han börjar illvråla, jag får magsår bara av tanken på att åka bil.

• Telis
    passionsblomman skrev 2011-02-01 20:55:21 följande:
    "Barn i bilen är inget problem-barn sover i bilen-det är så bra så"

...sa min svärfar, bland andra begåvade allmänna sanningar han under åren kläckt ur sig.

Underförstått, eftrsom mitt barn inte sov i bilen och dessutom var arg över att sitta fastspänd där, så gjorde jag ju uppenbart något fel. Jag måste på något vis ha skämt bort honom. Usch vad skönt att sonen numera är större och inte längre föremål för samma slags tyckande, dels i kraft av att det tycks avta med åldern (om små barn får visst alla tycka hur mycket som helst om hur man borde göra istället), men också pga det numera lite längre avståndet från svårfar.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hahahaha! Gud, vad jag skulle vilja ge din svärfar en åktur med oss i födelsedagspresent.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!